תוצר: דאצ'יה דגם: דאסטר דיזל אוטומטיPRESTIGE
קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 2 דרגת זיהום: 6 רמת בטיחות: 6
שנת ייצור: 2018 ארץ ייצור: רומניה קוד דגם: 0351-0076
תיאור: דאסטר, רכב הפנאי שטח של דאצ'יה, עם הנעה רגילה וכפולה, הוא בעל יכולת עבירות בתנאי שטח קלים. מצויד במנועי טורבו בנזין או דיזל ותיבת ההילוכים אוטומטית או ידנית. המכללים מוכרים ומתוצרת רנו. המרכב במבנה קרוסאובר. מרווח פנים מרשים ואבזור יעיל. בבטיחות מתווספות לו מערכות בטיחות נדרשות בהם 6 כריות אוויר ומערכות התרעה. המחיר אטרקטיבי במיוחד וזה למעשה הרעיון השיווקי של דגמי דאצ'יה בישראל.
מנוע וביצועים – טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר שמספק 109כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. מנגנון לדימום מנוע בעצירה Stop & Start דרגת זיהום 6.
תיבת הילוכים – אוטומטית 6 הילוכים כפולת מצמדים EDC ומערכת להעברת הילוכים ידנית.
עיצוב חיצוני – הדאסטר, מעוצבכרכב שטח שרירי. בחזית מכסה מנוע ארוך שנושק לכונס אוויר רחב ומלבני בעיטורי ניקל, ומשתלבים בו פנסי החזית המעוצבים. הפגוש אגרסיבי ומהודר בשני גוונים. עם כונס אוויר תחתון ומכיל בתוכו גם מגן אבנים כסוף ופנסי ערפל.
עיצוב הצד, אגרסיבי ומתבטא במרכב גבוה, דלתות גבוהות וחלונות רחבים. על הגג בולטות מסילות אלומיניום שנועדו למטען, קשתות הגלגלים מעובות ורחבות, חישוקי אלומיניום בעיצוב ספורטיבי בסף התחתון מדרגה כסופה.
מאחור, תא המטען בולט בגודלו וכולל שמשה פנורמית, דלת קמורה ובולטת כלפי חוץ, פנסים מובנים בעמודי הכנפיים ופגוש שכולל מגן אבנים תחתון בגוון כסף.
עיצוב פנימי – סולידי. בולט הוא השימוש בפלסטיק בגוון שחור. הפנל במפלס גבוה וכולל שקעים רבים. במרכזו תא אחסון , שני פתחי אוורור עגולים. מערכת מולטימדיה עם צג רחב, פנל המזגן מכני וכולל בו שלושה בוררים סיבוביים. ידית ההילוכים מהודרת עם כרום ועור. לוח השעונים אנלוגי וכולל שלושה גלילים, בימני שבהם צג דיגיטלי למחשב הדרך. תאורת השעונים, בצבע כתום. גלגל ההגה בעיצוב חדשי ומהודר שכולל ארבעה צלעות ומרכזו טרפזי. המושבים מרווחים, דפנות הדלתות צרות ועשויות בשילוב חומרי פלסטיק ואריג. התקרה גבוהה. תא המטען גדול במיוחד.
תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע הדיזל, טובים ניכר רעש קל בזמן תאוצה מחוסר בידוד. הספק המנוע יעיל המומנט האדיר, ומעניק גמישות רבה ותחושה של זמינות כוח ועוצמה. הדאסטר מתחדשת בתיבת ההילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ופועלת ביעילות ותואמת לפעולת המנוע. העברה ידנית, מבוצעת בידית ההילוכים. שילוב המכללים, מביא לחיסכון בדלק. התנהגות כביש סבירה, כיול המתלים נוטה לרך והמכונית מרוסנת. ההיגוי נוקשה בגלל רוחב הצמיגים. בנסיעה מהירה ניכרים רעשי רוח בסביבת המשקופים. יכולת העבירות טובה בזכות מרווח גחון וזווית נטישה נוחה. מבנה הרכב גבוה וכך גם תנוחת הישיבה. כיוון מושב הנהג נעשה באופן מכני ומוגבל לשני מצבים בלבד וזה חיסרון לתחושת הישיבה הגבוהה. בתכנון פנים הרכב, וניתן דגש למרווח יעיל לרגליים וכך גם רוחב המושב האחורי שתואם לשלושה נוסעים מבוגרים. רמת האבזור בדגם עשירה וכוללת מולטימדיה ועוד. הדאסטר (מלשון אבק) מצדיקה את שמה, יעילה לכביש ב ומעתה בזכות התיבה האוטומטית החדשה שבה. התיבה האוטומטית בשילוב מנוע הדיזל משדרים עוצמה ונוחות בנהיגה.
יתרונות – מחיר קנייה אטרקטיבי, ביצועי מנוע, תיבת הילוכים אוטומטית, חסכוני בדלק, יכולת עבירות בשטח, מרווח לרגלים, מצלמה היקפית, עיצוב גלגל ההגה, תדירות טיפולים.
חסרונות – התנהגות כביש, עיצוב פנימי, איכות חומרים, מושבים נמוכים, מבחן ריסוק, רעשי רוח ממשקופי הדלתות.
סיכום – דאסטר, מכונית הפנאי שטח של דאצ'יה הנה פתרון הולם לכל מי שחולם על רכב שטח ובתקציב נמוך. המכללים מתוצרת רנו ואמינותם מוכרת. הביצועים טובים וחסכוניים בדלק. הדגם האוטומטי קיים בשילוב מנוע הדיזל. תחום הבטיחות מקבל תוספת של 6 כריות אוויר ומכללים אקטביים שמזכים בציון 6 בישראל. תכנון פנים יעיל בכל הקשור לנוחות הנוסעים. רמת האבזור כוללת בקרת שיוט, מצלמה היקפית וחיישנים מאחור. בתמורה למחיר אטרקטיבי, הדאסטר הינו ג'יפון יעיל לכביש ולשטח.
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
4000/109 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
1750/26.5 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית 6 הילוכים והעברה ידנית |
אורך ( מטר) |
4,341 |
רוחב (מטר) |
1,804 |
גובה (מטר) |
1,693 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,674 |
מידת צמיגים |
215/60/17 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
445 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
50 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1379 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/12.6 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 54 אחורי: 21 סה"כ: 75 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.26 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
11.8 |
מהירות מרבית קמ"ש |
171 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/22.2 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/17.5 |
בטיחות
תיאור |
קיים ברכב |
מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
לא |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
MOVON |
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
|
זיהוי הולכי רגל |
כן |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
כן |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
כן |
|
זיהוי תמרורים |
לא |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
לא |
|
מצלמת רוורס |
כן |
היקפית |
שליטה באורות גבוהים |
לא |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
בלם חנייה חשמלי |
לא |
|
פנסי ערפל קדמיים |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
גודל:מלא |
כריות אויר |
כן |
|
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
מבחני ריסוק- 3 כוכבים EURO NCAP |
בוגרים |
74% |
ילדים |
78% |
|
הולכי רגל |
28% |
אבזור
תיאור האבזור |
קיים ברכב |
מפרט |
מערכת שמע מקורית |
כן |
|
מערכת מולטימדיה |
כן |
מסך "7 |
דיבורית |
כן |
|
מערכת ניווט |
כן |
i-GO |
חבילת גלישה |
לא |
|
חיבורי אודיו |
כן |
USB ו- AUX |
Android Auto |
לא |
|
Appele Car Play |
לא |
|
בקרת אקלים |
כן |
|
פתחי אוורור מאחור |
לא |
|
חיישני חנייה |
כן |
מאחור |
מצלמת רוורס |
כן |
360 מעלות |
בקרת שיוט |
כן |
|
גלגלי סגסוגת אלומיניום |
כן |
|
מפתח התנעה חכם |
כן |
|
הגה מתכוונן גובה / עומק |
כן |
|
כיוון חשמלי למושבים |
לא |
|
גג שמש חשמלי |
לא |
|
מראות צד מתקפלות |
לא |
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |