תוצר: דאציה דגם: דאסטר דיזל 4X4 Prestige
קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 15
שנת ייצור: 2015 ארץ ייצור: רומניה קוד דגם: 0551-0002
תיאור: דאסטר, רכב הפנאי שטח של דאצ'יה רומניה. עם הנעה רגילה וכפולה, בעל יכולת עבירות בתנאי שטח. הדאסטר מצויד מנועי טורבו בנזין או דיזל ותיבת ההילוכים ידנית בלבד מתוצרת רנו. המרכב במבנה קרוסאובר. מרווח פנים מרשים ואבזור סביר.
מנוע וביצועים – טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר, המספק 109 כ"ס ומומנט של 24 קג"מ. ביצועיו טובים והוא חסכוני בדלק.
תיבת הילוכים – ידנית עם ששה הילוכים.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, הגה כוח בתגבור חשמלי, חיישני לחץ אוויר, ופנסי ערפל קדמיים חיישני רוורס.
בטיחות פסיבית – 4 כריות אוויר קדמיים ווילונות צד, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה קולית לאי חגירתם, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 3 כוכבים ב מבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – ג'יפון שרירי. בחזית מכסה מנוע ארוך שנושק לכונס אוויר רחב ומלבני בעיטורי ניקל, ומשתלבים בו פנסי החזית. הפגוש אגרסיבי עם כונס אוויר תחתון ומכיל בתוכו גם מגן אבנים ופנסי ערפל. עיצוב הצד, אגרסיבי מה שמתבטא במרכב גבוה, דלתות גבוהות וחלונות רחבים. על הגג בולטות מסילות אלומיניום למטען, ולמטה, בסף התחתון מדרגה להגנה. תא המטען בולט בגודלו וכולל חלון. קשתות הגלגלים מעובות ורחבות. חישוקי אלומיניום בעיצוב ספורטיבי.
עיצוב פנימי – סולידי ולא חדשני. בדאצ'יה לא מתרשמים מחומרים חדשים ומה שבולט הוא השימוש ב פלסטיק בגוון שחור. הפנל במפלס גבוה וכולל שקעים רבים. במרכזו תא אחסון , שני פתחי אוורור עגולים. מערכת מולטימדיה עם צג רחב, פנל המזגן מכני וכולל בו שלושה בוררים סיבוביים. ידית ההילוכים מהודרת עם כרום ועור. לוח השעונים אנלוגי וכולל שלושה גלילים, בימני צג דיגיטלי למחשב הדרך. התאורה היא בצבע כתום. גלגל ההגה עם שלוש צלעות ומרכזו כמשולש. המושבים מרווחים, דפנות הדלתות צרות ועשויות בשילוב חומרי פלסטיק ואריג. התקרה גבוהה. תא המטען גדול במיוחד.
אבזור– מערכת שמע מקורית הנשלטת בגלגל ההגה כוללת גם, שקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס מקורית, מזגן מקורי, מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות חשמלית. חיישני רוורס, פנסי ערפל קדמיים. גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה .
תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי המנוע טובים אך ניכר רעש מחוסר בידוד מספיק. הספק המנוע סביר בהתחשב בכך שהמומנט גבוה במיוחד ומעניק זמינות וכוח. תיבת ההילוכים ידנית עם 6 הילוכים. השילוב נוקשה בגלל שילוב צמוד. בלוח השעונים קיימת מנורת בקרה שמסייעת לנהג לתזמון את החלפת הילוכים. שילוב המכללים מביא לחיסכון בדלק. התנהגות כביש סבירה, כיול המתלים נוטה לרך והמכונית לא קופצנית. ההיגוי נוקשה ומדויק. בנהיגת שטח שילוב ההנעה הקדמית נעשה אוטומטית ויש אפשרות לשילוב ידני. יכולת העבירות טובה בזכות מרווח גחון וזווית נטישה נוחה. תנוחת הישיבה גבוהה, אולם כיוון המושב מוגבל לשני מצבים בלבד וזה לא מספק. תכנון פנים הרכב יעיל ויש מרווח יעיל לרגליים ובעיקר יש לציין את רוחב המושב האחורי שתואם לשלושה נוסעים מבוגרים. רמת האבזור בדגם עשירה וכוללת מולטימדיה ועוד. הדאסטר (מלשון אבק) מצדיקה את שמה, יעילה לכביש למעט מחסור בתיבה אוטומטית, השטח בהחלט מתאים לה שבו היא מהנה לנהיגה.
יתרונות – מחיר קנייה אטרקטיבי, ביצועי מנוע, חסכוני בדלק, יכולת עבירות בשטח, רוחב מושב אחורי, מרווח לרגלים, תדירות טיפולים.
חסרונות – תיבת הילוכים ידנית, התנהגות כביש, עיצוב פנימי, איכות חומרים, מושבים נמוכים, רמת בטיחות, רעשי רוח ממשקופי הדלתות.
סיכום – הדאסטר, מכונית הפנאי שטח של דאצ'יה הנה פתרון הולם לכל מי שחולם על רכב שטח אמיתי בתקציב נמוך .יש בה את המכללים הטובים של רנו עם תכנון פנים יעיל. רמת האבזור מספקת. בתמורה למחיר יש כאן ג'יפ אמיתי לכביש ולשטח.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESC– בקרת יציבות
|
![]() |
|
ASR– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
4
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
גלגל חליפי
|
![]() |
בגודל: מלא
|
מבחני ריסוק- 3 כוכבים
EURO NCAP
|
בוגרים
|
74%
|
ילדים
|
78%
|
|
הולכי רגל
|
28%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
דיזל בנפח 1.5 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
4000/109
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
1750/24
|
תיבת הילוכים
|
ידנית 6 הילוכים
|
אורך ( מטר)
|
4.315
|
רוחב (מטר)
|
1.560
|
גובה (מטר)
|
1.695
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.674
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
475
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
50
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1395
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/12.77
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 52 אחורי: 25 סה"כ: 77
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.35
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
12.2
|
מהירות מרבית קמ"ש
|
169
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/19.2
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/14.5
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |