תוצר: אופל דגם: אסטה ברלינה Sport Tourer – Enjoy
קבוצת הרכב: משפחתית קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 5
שנת ייצור: 2014 ארץ ייצור: אנגליה קוד דגם: 0076-0003
תיאור: האסטרה ברלינה המשפחתית של אופל בתצורת סדאן, הושקה ב- 2012 והיא מיוצרת באנגליה ומיועדת לשוק האירופי. הברלינה מצוידת במכללים מתוצרת GMבשילוב עם מנוע טורבו ותיבת הילוכים אוטומטית עם ששה מהלכים וניתן בה דגש על עיצוב, מרחב, רמת בטיחות ורמת אבזור.
מנוע וביצועים – בנזין טורבו בנפח 1.4 ליטר המספק 140 כ"ס ומומנט של 20.39 קג"מ. הביצועים טובים.
תיבת הילוכים – אוטומטית, ששה הילוכים ומערכת טיפטרוניק להעברת הילוכים ידנית. המערכת פועלת ביעילות ונוחה לתפעול.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות מערכת לבקרת יציבות ומערכת לבקרת אחיזה. בנוסף מצוידת במערכת למניעת דרדור בעלייה. הגה כוח בתגבור חשמלי, צמיגים רחבים, פנסי ערפל קדמיים, נעילת דלתות בתחילת נסיעה, מצלמת רוורס.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. התראה קולית, לאי חגירת חגורות בטיחות.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים ב מבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי ויוקרתי, החזית מאופיינת בפגוש קדמי המתרומם עד למכסה המנוע. בפגוש משולבים שני כונסי אוויר, העליון נמצא במסגרת ניקל ומשולב בו סמל היצרן. בפגוש התחתון, בכונס האוויר הנמוך משולבים פנסי ערפל ואיתות במסגרת ניקל. פנסי החזית מעוצבים ומעליהם נמצא מכסה מנוע קצר.
עיצוב הצד אלגנטי וזורם, קו זרימה לאורך כתפי הדלתות, חלונות הצד רחבים, קשתות הגלגלים רחבות ומעובות, והגלגלים מהודרים. החלק האחורי בולט בתא המטען עם חלון רחב מאחור, הגג משופע לאחור ומסילות הגג בולטות. מאחור, תא מטען רחב, הדלת בשילוב שמשה פנורמית, רחבה בצדדים, פגוש אחורי גבוה בשילוב מחזירי אור.
עיצוב פנימי – יוקרתי, שילוב חומרים איכותיים בגוונים כהים. הפנל קדמי רחב ועמוק כתא טייס, ממרכזו מובנת כלפי מטה מסגרת כרום ובה משובצים פנל מערכת השמע, מזגן לוח שעונים אנלוגי בן 4 גלילים ובמרכזו צג נתונים דיגיטאלי. , ידית ההילוכים מהודרת ונמצאת בתוך מסגרת ניקל. גלגל ההגה מצופה עור שלוש צלעות ומרכזו טרפזי. משענות יד בדלתות צרות ומהודרות, מושבים מרווחים מלפנים, מאחור המושב צר. התקרה משופעת בחלק האחורי.
אבזור– מערכת שמע עם מולטימדיה נשלטת בגלגל ההגה, שקע ל- AUX וארבעה רמקולים. למערכת דיבורית בלוטוס, ניווט ומצלמת רוורס. מזגן אוויר עם בקרת אקלים ושני אזורי מיזוג, מערכת בקרת שיוט, נעילת דלתות וחלונות חשמליים, נעילה ופתיחת שמשות בשלט נוחות. מראות צד מתכוונות חשמלית, מפתח התנעה עם שלט נוחות, מחשב דרך, פנסי ערפל קדמיים, גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק ומצופה עור.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע עוצמתיים ושקטים, זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר. תיבת ההילוכים יעילה ונוחה לתפעול, יחסי העברת הילוכים ארוכים ומאפשרים צבירת תאוצה. השילוב בין המכללים מביא לחיסכון בדלק. התנהגות כביש טובה וניכרת יציבות. המתלים בכיול קשיח, היגוי מדויק אך קל מאוד. סביבת הנהג מרווחת, רמת האבזור עשירה ומעניקה הנאה בנהיגה. עם פתיחת הדלתות לחיצה רצופה פותחת את החלונות לצורך אוורור פטנט ייחודי בדגם. סגירת החלונות עם נעילת הדלתות. מבנה הסטיישן הופך את הברלינה למכונית דו שימושית, הדלת החמישית ואפשרות קיפול המושבים מעניקים מרחב מרשים למכונית המשפחתית.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, רמת בטיחות, רמת אבזור, צריכת דלק, עיצוב חיצוני, מבנה סטיישן, מחיר קנייה אטרקטיבי.
חסרונות – רוחב מושב אחורי, מרווח רגליים, ללא קשתות למטען הגג.
סיכום – האופל ברלינה, פורצת דרך בקטגוריית המשפחתיות וקובעת סטנדרטים חדשים, כעת בגרסת סטיישן משפחתית, בשילוב מנוע עוצמתי, רמת אבזור מפנקת, ומכללי בטיחות מתקדמים. עיצוב המכונית יוקרתי ומרשים. התמורה למחיר הולמת ביותר.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
DTC– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
גלגל חליפי
|
![]() |
בגודל קטן
|
מבחני ריסוק
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() EURO NCAP
|
בוגרים
|
95%
|
ילדים
|
84%
|
|
הולכי רגל
|
46%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
טורבו בנזין 1.4 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
4900-6000/140
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
1850-4900/20.4
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.698
|
רוחב (מטר)
|
1.814
|
גובה (מטר)
|
1.535
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.685
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
500
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
56
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1488
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/10.62
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 57 אחורי: 20 סה"כ: 77
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.26
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
10.3
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/15
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/11.2
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |