תוצר: אופל דגם: אסטרה Innovion Enjoy Plus
קבוצת הרכב: משפחתית קבוצת רישוי: 4 דרגת זיהום: 4 רמת בטיחות: 6
שנת ייצור: 2016 ארץ ייצור: פולין קוד דגם: 0188-0058
תיאור: האסטרה החדשה משווקת בישראל מ- 2016, היא כבר דור 5 לדגם, מתחדשת במנוע עוצמתי וחסכוני, תיבת ההילוכים פלנטרית אוטומטית. העיצוב אלגנטי וספורטיבי. פנים הרכב בעיצוב יוקרתי ובשילוב אבזור מתקדם, מערכת המולטימדיה מקורית ליצרן ותומכת עברית, ומערכות בטיחות התרעה מתקדמות לרבות מערכות בלימה והיגוי אדפטיביות.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר, המספק 150 כ"ס ומומנט של 25 קג"מ. מערכת Stop & Start לדימום המנוע, דרגת זיהום 4.
תיבת הילוכים – אוטומטית פלנטרית ZF עם 6 הילוכים וטפטרוניק להעברת הילוכים ידנית.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת עזר לבלימה בפניות, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה, הגה כוח בתגבור חשמלי, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכות התרעה לשמירת מרחק וסטייה מנתיב, מערכת לזיהוי תמרורים, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס, תאורת יום לד ופנסי ערפל קדמיים. חישוקי אלומיניום.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. מוט הגה ודוושות שקורסים בתאונת התנגשות חזיתית.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק של ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – יוקרתי ודינאמי. הקווים חדים ובולטים. בחזית מכסה מנוע קצר, במרכזו קווי זרימה בולטים. המכסה משתלב עם כונס אוויר טרפזי שמעוטר עם ניקל. פנסי החזית בעיצוב כ-"עין הנשר". הפגוש אגרסיבי, בשילוב כונס תחתון ופנסי ערפל.
הצד, ספורטיבי, כאשר קו הגג משופע לאחור קו זרימה בולט בכתפי הדלתות, הדלתות רחבות והחלונות כהים. קשתות הגלגלים רחבות והחישוקים בעיצוב ספורטיבי.
מאחור, עיצוב ספורטיבי, עם ספוילר עליון ופנס בלימה בהיר, שמשה פנורמית צרה וכהה ודלת מטען צרה.
עיצוב פנימי – יוקרתי בשילוב חומרים איכותיים ומגוונים. הפנל גבוה ועמוק, הוא עשוי מפלסטיק רך בגוון שחור. במרכזו בולט צג מולטימדיה צבעוני ורחב, וגם פס כרום. פנל המזגן מצוי בתחתית בשילוב מתגים ובוררים סיבוביים. פנל ההילוכים מהודר במסגרת ניקל והידית בציפוי עור. לוח השעונים, מודרני במרכזו צג נתונים דיגיטלי רחב ושעונים אנלוגיים בצדדים ומעל לצג. גלגל ההגה בעיצוב חדשני עם 3 צלעות ומרכזו טרפזי. המושבים מרווחים, המושב האחורי צר ליושב במרכז, התקרה נמוכה, דפנות הדלתות מהודרות ומרווחות.
אבזור– מערכת שמע מקורית הנשלטת בגלגל ההגה כוללת גם מסך מולטימדיה צבעוני 8 אינץ, שקע ל-USB ו- AUX. 4 רמקולים ושני טוויטרים, דיבורית בלוטוס מקורית, מזגן עם בקרת אקלים בורר טמפרטורה לנהג ולנוסע מערכת בקרת שיוט ומגביל מהירות, מחשב דרך, חיישני גשם ותאורה, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות חשמלית, עם פנסי איתות, פנסי ערפל קדמיים. גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע משופרים עם תוספת של 10 כ"ס שמעניקה 150 סוסים ומומנט גבוה. פעולת המנוע שקטה עם בידוד רעשים יעיל. זמינות הכוח מתקבלת בטווח זמן קצר. תיבת ההילוכים הפלנטרית מתוצרת ZF, היא פועלת ביעילות, מצב טיפטרוניק מאפשר העברת הילוכים ידנית. התנהגות כביש איכותית, עם כיול מתלים קשיח, ההיגוי מדויק עם רגישות משתנה. תחושת היציבות מעולה עם תחושת ביטחון בזכות מערכות בטיחות מתקדמות.
חבילת ה-Opel-Eye שהיא מצויה ברמת גימור Enjoy Plus כוללת: מערכות התרעת התנגשות והתרעת שמירת מרחק, שפועלת בטכנולגיית ראדאר המנטר את המרחק מהרכב והעצמים שמלפנים, כשהמערכת מתריעה על סכנת התנגשות. ההתרעה נשקפת על השמשה הקדמית באמצעות תאורת לדים אדומים. מערכת עזר לבלימה אוטונומית פועלת עד מהירות של 30 קמ"ש. מערכת התרעת סטייה מנתיב, מזהה את נתיב הנסיעה ומתריעה אורקולית על סטייה ממנו במהירויות של 60 עד 180 קמ"ש. בקרת שמירה על נתיב, משלימה את פעולת ההתרעה ושומרת על המכונית בתוך נתיב הנסיעה באמצעות פעולות היגוי אקטיביות. זיהוי ותצוגת תמרורים וסימני דרך, המערכת מזהה את תמרורי הדרך והמהירות ומציגה אותם במרכז לוח המחוונים. רמת האבזור משתדרגת עם מערכת המולטימדיה המקורית של אופל. היא כוללת צג רחב וצבעוני עם רזלוציה גבוהה ותמיכה בעברית. הנדסת האנוש באסטרה עולה מדרגה, עם עיצוב ידידותי ונקי וללא עומס במותגים. השילוב של ביצועים, אבזור והתנהגות כביש, הופכים את האסטרה לחווייתית לנהיגה.
יתרונות – ביצועי מנוע, התנהגות כביש, רמת בטיחות בשילוב מערכות אפטיביות, רמת אבזור, מולטימדיה מקורית, איכות חומרים מרווח פנים.
חסרונות – לוח שעונים מד ספידומטר נסתר, מושב אמצעי מאחור צר, מראות צד צרות, משענת יד ללא תא אחסון.
סיכום – האסטרה הוותיקה, מתחדשת בפעם החמישית, עם מנוע עוצמתי וידידותי, אבזור בטיחותי מתקדם המשלב מערכות התרעה לזיהוי סכנות ומערכות בטיחות אדפטיביות המבצעות פעולות נהיגה כבלימה והיגוי ללא התערבות הנהג. בתחום העיצוב, ניתן דגש לאיכות החומרים ושיפור הנדסת האנוש. רמת האבזור עולה מדרגה עם הטמעת מערכות מתקדמות ומקוריות ליצרן.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
כן
|
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
כן
|
|
ESP– בקרת יציבות
|
כן
|
|
TCS– בקרת אחיזה
|
כן
|
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר
|
כן
|
|
כריות אויר
|
כן
|
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
כן
|
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
כן
|
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
כן
|
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
כן
|
|
גלגל חליפי
|
כן
|
בגודל: קטן
|
מבחני ריסוק – 5 כוכבים
EURO NCAP
|
בוגרים
|
86%
|
ילדים
|
84%
|
|
הולכי רגל
|
83%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
5000-5600/150
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
2000-4000/24.98
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4,370
|
רוחב (מטר)
|
1,809
|
גובה (מטר)
|
1,485
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2,662
|
מידת צמיגים
|
225/45/16
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
335
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
48
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1308
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/8.72
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 55 אחורי: 26 סה"כ: 81
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.27
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
8.9
|
מהירות מרבית קמ"ש
|
210
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/18
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/12
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |