המכונית
תוצר: אופל דגם: אסטרה Enjoy
קבוצת הרכב: משפחתית קבוצת רישוי: 3דרגת זיהום: 6 שנת ייצור: 2011
תיאור – ה- אסטרה החדשה היא מכונית משפחתית בתצורת הצ'בק 5 דלתות מתוצרת אופל הגרמנית והיא כבר דור עשירי. החל משנת 2011 משווקת בישראל, המנוע ותיבת ההילוכים זהים לדגם הקרוז 2010, מרווחת, מעוצבת בקו צעיר ספורטיבי ודינאמי וברמת בטיחות גבוהה.
מנוע וביצועים – בנזין 1.6 ליטר המספק 115 כ"ס ומומנט של 15.8 קג"מ, ביצועים גמישים, מנוע איכותי לסביבה.
תיבת הילוכים – אוטומטית 6 הילוכים וטיפטרוניק להעברת הילוכים ידנית, פועלת ביעילות.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות , מערכת בקרת יציבות , מערכת בקרת אחיזה, צמיגים רחבים.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון נטרול לכרית אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים, נעילת דלתות בתחילת נסיעה.
מבחני ריסוק – 5 כוכבי בטיחות במבחני ה- EURO NCAP.
עצוב חיצוני – ספורטיבי ודינאמי, בחזית גריל מהודר עם סמל היצרן, פנסים בתצורת " עין הנשר" ושמשה קדמית בשיפוע חד,הצד בקווים ספורטיביים זורמים בשיפוע קעור לאחור, קשתות הגלגלים רחבות, חלק אחורי דמוי קופה עם ספוילר עליון, שמשה פנוראמית ודלת תא מטען מעוגלת.
עיצוב פנימי – ספורטיבי, נקי ויוקרתי, החומרים איכותיים בגווני שחור בשילוב מסגרות כרום וניקל, לוח שעונים אנלוגי 4 גלילים, גלגל הגה רחב טבורו בצורה טרפזית, פנל מערכות השמע והאקלים עמוס מתגים קטנים, עם צג דיגיטאלי צר, ידית הילוכים מהודרת מסביבה פנל ניקל ומסגרת ייחודית מוארת בצבע אדום, מושבים מרווחים ומהודרים.
אבזור– מערכת שמע מקורית MP3 ושקע AUX, נשלטת בגלגל ההגה, מזגן עם בקרת אקלים, מערכת בקרת שיוט, גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק, נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד מתכוונות ומופשרות חשמלית.
תחזוקה – תדירות טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה הקודם מביניהם.
מבחן כביש– ביצועי מנוע טובים גמישות בטווח קצר, נתוני תאוצה איטיים, תיבת הילוכים יעילה ונוחה לתפעול ותואמת לפעולת המנוע, התנהגות כביש טובה מתלים משופרים עם נטייה לקשיחים, היגוי מדויק, מושבים מרווחים, סביבת הפנל צפופה ולא נוחה לתפעול, רמת אבזור טובה, מכונית דינאמית ומהנה לנהיגה.
יתרונות – רמת בטיחות, התנהגות כביש, רמת אבזור, עיצוב ספורטיבי, שימושיות.
חסרונות – נתוני תאוצה, רוחב מושב אחורי, תאורת נוסעים.
סיכום – האסטרה הותיקה מכונית גרמנית בגרסת הצ'בק חוזרת ובגדול עם דגש על עיצוב ספורטיבי ומרשיםו ביצועים דינאמיים. בעלת התנהגות כביש טובה ורמת בטיחות ואבזור גבוהה.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
DTC– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP
|
בוגרים
|
95
|
ילדים
|
84
|
|
הולכי רגל
|
46
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין 1.6 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6000/115
|
מומנט (קג"מ / סל"ד
|
4000/15.8
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטיפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.419
|
רוחב (מטר)
|
1.814
|
גובה (מטר)
|
1.510
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.68.5
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
370
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
56
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1368
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/11.89
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 52 אחור: 24 סה"כ: 76
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.26
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
13.3
|
תצרוכת דלק (ק"מ / ליטר)
|
1/9.8
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |