תוצר: אאודי דגם:S1Quattro
קבוצת הרכב: סופר מיני קבוצת רישוי: 6 דרגת זיהום:10
שנת ייצור: 2015 ארץ ייצור: בלגיה קוד דגם: 0551-0042
תיאור: אאודי S1, סופר מיני ספורטיבית שנחשפה בשנת 2013. מתבססת על דגם A1 במבנה של 3 דלתות ומיועדת ל- 4 נוסעים. ה-S1 הנה ספורטיבית ועוצמתית במיוחד ומצוידת עם מנוע טורבו 2.0 ליטר שמספק 230 כ"ס, תיבת ההילוכים ידנית. הנעת הגלגלים בשיטת "קוואטרו" המספקת כוח לכל ארבעת הגלגלים. עיצובה כמכונית ראלי. רמת האבזור הגבוהה משלימה את חווית הנהיגה.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין TFSI בנפח 2.0 ליטר שמספק 231 כ"ס ומומנט של 37.7 קג"מ. לרבות מערכת Stop & Go שמדוממת את המנוע בעת עצירה.
תיבת הילוכים – ידנית עם 6 הילוכים.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה, מערכת נעילת דיפרנציאל אוטומטית, הגה כוח בתגבור חשמלי עם קשיחות מותאמת למהירות הנסיעה. חישוקי מגנזיום, צמיגים רחבים, פנסי לד לתאורת יום. דוושות אלומיניום.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירתם. התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – הקווטרו מציגה חזות ספורטיבית והדבר בא לידי ביטוי בחזית שיש בה מכסה מנוע קצר עם קווי זרימה בולטים , הנמתח קדימה אל הכונס הטרפזי והרחב והמהודר בניקל הכל בקו העיצוב של אאודי. עיצוב הפנסים מודרני כ-"עין הנשר" שבתוכם משולבים פנסי לד. הפגוש אגרסיבי ומעובה ו משולבים בו פתחי אוורור רחבים וספוילר תחתון.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – הקווטרו מציגה חזות ספורטיבית והדבר בא לידי ביטוי בחזית שיש בה מכסה מנוע קצר עם קווי זרימה בולטים , הנמתח קדימה אל הכונס הטרפזי והרחב והמהודר בניקל הכל בקו העיצוב של אאודי. עיצוב הפנסים מודרני כ-"עין הנשר" שבתוכם משולבים פנסי לד. הפגוש אגרסיבי ומעובה ו משולבים בו פתחי אוורור רחבים וספוילר תחתון.
עיצוב הצד מבליט את הדימוי הספורטיבי בזכות הדלת רחבה, והגג הקשתי המשלב ספוילר אחורי בולט וגג זכוכית כהה. מבנה המכונית קומפקטי עם דלת אחת בכל צד, בשילוב קווי זרימה בולטים בכתפי ובתחתית הדלתות ובכנפיים מאחור. קשתות גלגלים רחבות וחישוקי אלומיניום ספורטיביים שבולטים בגוון שחור וכסף.
גם בעיצוב החלק האחור מובלט המימד הספורטיבי בזכות ארבעת המפלטים הבולטים מרחוק ומשדרים עוצמה. והספוילר העליון הבולט למרחוק. שמשה פנורמית כהה. דלת מטען קמורה ורחבה. פנסי לד צרים ומעוצבים. הפגוש אגרסיבי, בחלקו התחתון מגן אבנים כסוף.
עיצוב פנימי – הדימוי הספורטיבי של ה- S1 נמשך לתוך פנים המכונית, כאשר ממול לנהג נמצא פנל עמוק וצר, במרכזו צג מולטימדיה שניתן לקיפול ושנועד להצגת לנתוני מערכות הרכב. מתחת שתי פתחי אוורור עגולים ופנל מערכת שמע שכולל בורר סיבובי מרכזי ולחצני תפעול. פנל ההילוכים מהודר בעור וכרום. לוח שעונים כולל שני שעונים אנלוגיים וצג דיגיטאלי במרכזם. גלגל ההגה בעיצוב ספורטיבי, עם 3 צלעות ומרכזו עגול הוא מהודר בעור. המושבים בעיצוב ספורטיבי מהודרים בעור. מושב אחורי מיועד לשני נוסעים התקרה גבוהה וכוללת גג שמש מעל החלק הקדמי.
אבזור– מערכת שמע MP3 עם CD וצג מולטימדיה 8 רמקולים, הנשלטת בגלגל ההגה כוללת גם, שקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס מקורית נשלטת בהגה, מזגן מקורי. מחשב דרך, שני חלונות חשמל נעילה חשמלית לדלתות, מראות צד מתכוונות חשמלית, גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. משענת יד בין המושבים. אורות בהפעלה אוטומטית, לחצן התנעה,
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – נהיגה ב- S1 חוויתית. התנעת המכונית נעשית בלחיצת כפתור, שתניע לאחר לחיצה על דוושת המצמד. רעש המנוע כנדרש, עוצמת המנוע בהחלט תואמת למשקל המכוניות והמבנה שלה. לחיסכון בדלק, קיימת מערכת הסטופ אנד סטרט, שמדוממת מנוע בכל עצירה, פונקציה שממש לא מתאימה למכונית ספורט ולמי שמחפש ריגושים. תיבת ההילוכים, נוחה לתפעול עם טווחים ברורים, כך גם דוושת המצמד הרחבה וכוללת בסיס אלומיניום. יחסי העברת ההילוכים נשלטים ע"י הנהג, אולם, קיימת בקרה דיגיטלית בלוח השעונים, שמכוונת לשילוב הילוכים בייחס קצר הכל במטרה לנצילות וחיסכון. התאוצה אגרסיבית והיא מתקבלת בטווח קצר ביותר. התנהגות כביש טובה ומאוזנת ותחושת היציבות ניכרת. המתלים קשיחים, ההגוי מדויק ונוטה לקל במהירות איטית ומתקשה עם הגברתה. הנעת ארבעת הגלגלים, מעניקה אחיזה והנעה טובה. חלוקת הכוחות מאוזנת, עיקר הכוחות פועלים על הציר הקדמי, אך בהאצות המסות פועלים בתיאום גם על הציר האחורי. שדה הראייה נרחב מלפנים, הישיבה נוחה ושולטת, עם שדה ראיה טוב מלפנים והנדסת אנוש מעולה. במושבים במבנה ספורטיבי עם נוחות מרבית. הם תומכים כראוי בעת פנייה חדה. רמת האבזור טובה ויעילה. זאת ועוד מעניקים חווית נהיגה עוצמתית.
יתרונות – ביצועי מנוע, התנהגות כביש, חווית נהיגה, עיצוב ספורטיבי, הנדסת אנוש, איכות חומרים.
חסרונות – צפיפות במושב אחורי, ללא פנסי ערפל קדמיים, ללא גלגל רזרבי, גישה מוגבלת, לחגורות בטיחות.
סיכום – אאודי S1 אחותה הספורטיבית של ה- A1. סדרת ה-S באאודי מעניקה לדגם סגנון ספורטיבי שכולל, מנוע עוצמתי ומתלים קשיחים. S1, היא פתרון קומפקטי ראוי עם עיצוב מוצלח, שתואם לתנאי הכבישים בישראל. מנוע טורבו עוצמתית ותיבה ידנית בלבד. הנעת גלגלים כפולה בשיטת קוואטרו הייחודית לייצרן. לחובבי הנהיגה היא פתרון אטרקטיבי יחסית למתחרים בקטגוריה.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
גלגל חליפי
|
ללא
|
ערכת תיקון תקרים
|
מבחני ריסוק – 5 כוכבים
EURO NCAP
|
בוגרים
|
90%
|
ילדים
|
79%
|
|
הולכי רגל
|
49%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6000/231
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
1600-3000/37.7
|
תיבת הילוכים
|
ידנית עם 6 הילוכים
|
אורך ( מטר)
|
3.975
|
רוחב (מטר)
|
1.740
|
גובה (מטר)
|
1.441
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.469
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
210
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
45
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1390
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/6
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 52 אחורי: 19 סה"כ: 71
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
120
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
5.8
|
מהירות מרבית קמ"ש
|
250
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/14.2
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/10.5
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |