וילון אחורי
מאת: נועם קום

פוזה לא ראויה
 להחזיר את הוילון לבית במכונית הוא מפגע בטיחותי של ממש
בלא מעט כלי רכב אנו נתקלים בוילונות מתוצרת מקומית המותקנים מאחור, למטרת הצללה ליושבים מאחור ובעיקר למטרות פרסום. אולי זה נעים ונוח אך לגמרי לא בטוח
 
מדוע יש להסיר את הוילון מאחור?
כי הוא מסתיר את שדה הראייה העיקרי לאחור לנהגים מה שמונע לתכנן את הנסיעה תוך שמירת מרחק בטוח.
כאשר הוילון מורם, שדה הראיה לאחור מוגבל והנהג/ת יתקשו לקבל נתונים לצורך ביצוע פעולות כמו: נסיעה לאחור, יציאה לעקיפה, וסטייה מנתיב.
כאשר המכונית מצוידת בוילון יוגבל שדה הראיה של הנהג דרך החלון האחורי. בנוסף לכך במקרה של וילון האפשרות הזאת הופכת להיות מוגבלת, הוא לא יוכל להבחין במה שקורה לטווח רחוק ולמעשה יתבסס רק על פנסי הבלימה של רכבכם, כתוצאה מכך ישמור מרחק קטן יותר והסיכוי למעורבות בתאונת חזית אחור גדול יותר.
 
דוד נמרי מהנדס רכב:
וילון אחורי אביזר מסוכן, ומי שחושב שהוא חייב להגן על ילדיו מפני השמש, שיחשוב שמא, אולי הוא מגן מהשמש אבל מסתכן בתאונת דרכים.
קיימים שני סוגים של וילונות אטומים ואטומים למחצה, שניתן אפילו לקבלם כאביזר מקורי מהיצרן, לעיתים עם הפעלה חשמלית.
בכל מקרה התקנת וילון היא מסוכנת הן לנוהג ברכב, והן לנוהגים אחריו וזאת משתי סיבות: הראשונה, שדה הראיה לאחור איננו מספיק טוב למרות שהוילון הוא "שקוף למחצה", הוילון האחורי חותך את השרשרת שרואה את אור הבלם הגבוה דרך חלונות כלי הרכב בשיירה, מי שמתקין מסתכן יותר בתאונה מאחור.
הסיבה השנייה היא ששדה הראיה לאחור עם וילון, הוא פחות טוב, וההסבר הרגיל של הנוהגים "אני רואה טוב זה לא מפריע לי" הוא פשוט לא נכון כי בבטיחות לא עושים קיצורי דרך, ואם יש דרך לראות טוב יותר ללא הוילון, כך צריך לנהוג, בדיוק כמו ש"עץ ריח" התלוי על המראה הוא אביזר והרבה נוהגים אומרים לי "זה לא מפריע", אבל בלילה חשוך זה עלול להיות ההבדל בין להתנגש בגמל/חזיר בר או הולך רגל לבין לא להתנגש.
אמנם, אצל חלק מהיצרנים כפי שציינתי לעיל ניתן לקבל וילון מקורי, אך זה לא מכשיר את השרץ, ולא עושה ממנו אביזר בטוח.

ראם סמואל, מומחה למניעת תאונות ומנכ"ל חברת מסלולים טוען כי לכל תוספת מחיר ותמורה. הטוב שבווילון הוא שהרכב פחות לוהט מבפנים, בעיקר אחרי חנייה ממושכת בשמש הלוהטת. המחיר הבטיחותי הוא בכך שהנהג מאחור מתקשה לראות מה מתרחש לפני המכונית - השמשה האחורית חסומה ויוצרת מעין קיר. אין סיכוי שהנהג מאחור יוכל לתכנן פעולות כראוי. האפשרות שלו לבצע עקיפה או לשמור על מרחק עם מקדם ביטחון הופכת לבעייתית. בתנאי הכבישים בארץ ובעומסי התנועה, הווילון הוא ללא ספק גורם מפריע לתנועה. במכוניות המודרניות ניתן לשלוט על הווילונות באופן חשמלי ומרחוק. מה שלא קיים בוילון הפשוט המותקן במכוניות רבות.
  
טיפים לשיפור שדה הראייה
-    חשוב שתהיו מודעים לחיסרון בשימוש בכל אביזר שאינו מקורי ושלא הותקן ע"י יצרני הרכב.
-    בהמתנות ובחניות ממושכות אפשרי לפתוח את הוילון ובתחילת הנסיעה להסירו בפעולת גלילה פשוטה.
-    לתכנון נכון ובטוח בנהיגה, צפו קדימה לטווח רחוק ואל תסתמכו על פנסי הבלימה של המכונית שלפניכם.
הסירו את כל מה שתליתם על המראה הפנימית הגורמים לחסימת מרחב שדה ראייה.
 
 חשוב להבהיר כי השימוש בוילון מהווה מפגע בטיחותי עבור הנוסעים עצמם והנוהגים מאחור.
 
 
 וילון
ללא וילון, ניתן להבחין בנעשה מלפנים דרך השמשה הקדמית

 וילון
 עם הוילון נחסם שדה הראייה מלפנים 
 
 וילון
ללא וילון, מזווית הנהג כך תיראה הדרך ללא מיסוך הוילון המגביל את שדה הראייה לאחור.
 
וילון
עם הוילון,כך תיראה הדרך לנהג עם מגבלות בשדה הראייה
 
הדפסה
   
שלח לחבר
אתרי יבואן