תחזוקת מכונית בימי נגיף הקורונה

תחזוקת המכונית בימי נגיף הקורונה
5/4/20

בימי נגיף הקורונה, אנו מצויים בבית והמכונית חונה בחנייה ללא תזוזה. במצב עמידה ממושכת צפויה להיות בעיה שמצבר המכונית יתרוקן ממתח חשמלי והיא לא תניע. בנוסף, עמידה ממושכת לא טובה למערכות המנוע, הנוזלים שבהם ולצמיגי המכוניות. עדיף אם ניתן, להזיז את המכונית לטווח נסיעה קצר המותר בתנאי ההסגר.


לפניכם המלצות לפעולות קטנות בכל הקשור לגבי תחזוקת המכוניות שחונה לפרק זמן ארוך:

טעינת מצבר הרכב


במצב שבו הרכב עומד לתקופה ממושכת וללא תנועה, חשוב להניע אותו לפרק זמן קצר, לפחות פעם בשבוע.


למניעת תקלות התנעה יש לפעול באופן הבא:

1.מתניעים את המכונית למשך 10-15 דקות.

2.מכבים מראש את כל צרכני החשמל המשמעותיים כגון: מזגן ומערכת האורות.

3.לוחצים בדוושת הדלק במתינות ובקביעות כדי להגיע למהירות של כ- 1,500 סיבובי מנוע לדקה. ניתן להבחין בנתון, במד סיבובי המנוע המצוי בלוח המכוונים. (הפעלת המנוע במהירות נמוכה אינה מייצרת טעינה יעילה).

4.בעת חניה ממושכת, רצוי שמצבר הרכב להיות מנותק. אם לא בקיאים בפעולת הניתוק חובה להתייעץ ולהיעזר באיש מקצוע.
הניתוק מבוצע באופן הבא:

יש לנתק את הקוטב השלילי, ברכבים בהם מותקן מצבר רגיל
.

ברכבים היברידיים, יש לנסוע מרחק קצר לתנעת המנוע. ברכב ללא מצבר חיצוני במתח 12 וולט, יש לנתק את מחבר הקוטב השלילי של המצבר הפנימי, המיועד ליחידת ההנעה ההיברידית שהוא מסוג ליתיום-יון.
בכל מקרה של ניתוק מצבר ברכב היברידי, יש להתייעץ לגבי אופן הניתוק, עם המוסך או הגורם המקצועי המטפל ברכב.

צמיגי הרכב

בעת חנייה ממושכת עלול להיווצר נזק מיבני בצמיג ולגרום לאזור מגע שטוח, שבין הצמיג לקרקע. במצב זה הצמיג עשוי להתעוות ולגרום לאחרמכן לרעידות בנסיעה. ההמלצה ברכבים חונים לזמן ממושך לפעול באופן הבא:

למלא את הצמיג באויר לחץ הגבוה ב- 5 PSI מלחץ הניפוח הרגיל. (לא לשכוח להפחית את לחץ האויר למידה המומלצת בעת חזרת הרכב לשיגרה).

מומלץ אם ניתן להזיז את הרכב כמה מטרים קדימה / אחורה אחת לשבועיים ע"מ לשנות את אזור המגע של הצמיג עם קרקע.

בתחזוקה נכונה תמנע תקלה

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg