טיפים טכניים לנהיגה בקיץ

טיפים טכניים לנהיגת בקיץ *

1. הבעיה. ירידת חמצן בתא הנהג כתוצאה משימוש לא נכון במזגן.
בקיץ נהגים רבים בוחרים להשתמש במצב "סחרור אויר" -ערבול אוויר פנימי, במערכת המיזוג לשם זירוז והגברת תפוקת הקירור בתא הנוסעים. מרבית הנהגים אינם יודעים כי שימוש ממושך במצב זה, עלול לגרום לירידת רמת החמצן בתא הנוסעים דבר הפוגע בערנות הנהג וביכולתו לשלוט ברכבו בבטחה. 


הפתרון.
בעת הפעלת מצב סחרור האוויר ,יש לפתוח מעט את חלון הרכב בכדי לאפשר זרימת אוויר חיצונית לתא הנוסעים.

2. הבעיה. אוויר מזוהם בתא המכונית.
עבודה ממושכת של מזגן האוויר מזהמת את המסנן והתוצאה היא אוויר מזוהם החודר למכונית.

הפתרון.
יש להחליף את מסנן האוויר של מערכת המיזוג והאוורור של תא הנוסעים בהתאם להוראות יצרן הרכב מה שיאפשר, זרימת אוויר נקי ומסונן בעל מינימום מזהמים לתוך תא הנוסעים, בזמן הנסיעה עם מזגן.

3. הבעיה סינוור חזק מהשמש.
נסיעה בכבישים הלוהטים בקיץ בארץ שטופת שמש גורמת להשתקפות קרני השמש על משטחי הזכוכית של המכוניות השונות בכביש, דבר העלול לסנוור את הנהג שעלול במקרים קיצוניים לגרום לאיבוד יכולת הראייה לכמה רגעים ובכך ליצור מצב מסכן חיים.


הפתרון.
בשוק קיימים משקפי שמש בעלי טכנולוגיית מיוחדת המעניקה קיטוב לעדשות או בשם המוכר . POLARIZED , עדשות משקפים אלו יכולים למנוע את סינוור חזק ומכך גם את אפקט איבוד הראיה לפרקים קצרים בעת סינוור קיצוני.

4. הבעיה לחץ צמיגים לא מתאים.
בימי הקיץ החמים, יש להקפיד על נפוח הצמיגים בלחץ תקין, אך לא מעבר להוראות היצרן. הסיבה לכך היא כי בעת שמזג האוויר חם ובמיוחד תוך כדי מגע הגלגלים על הכביש הלוהט לחץ האוויר שבגלגלי הרכב עולה, מה שקורה בשל העובדה שחלקיקי אוויר מתרחקים אחד מהשני בעת חום.  בנוסף צמיגים יבשים או ישנים, לא יוכלו להכיל כיאות את התרחבות האוויר הטבעית המתרחשת בגלגל יבש. לחץ האוויר העולה יכול לגרום לפיצוץ הצמיג.


הפתרון.
ניפוח בהתאם להוראות היצרן. אי שימוש בצמיגים ישנים. טיפול מתקדם יותר הוא ניפוח צמיגים באמצעות חנקן במקום אויר(מומלץ ברכבי משא ואוטובוסים). מילוי הצמיגים בחנקן, הינה פעולה המסייעת לשמירה על לחץ האויר ומונעת סכנת פיצוץ הצמיגים בטמפרטורות גבוהות ( בהם לחץ האוויר בגלגל הרכב עולה ).

5. הבעיה. שחיקה של מערכת הקירור.
מומלץ להגיע למוסך כאשר הרכב הינו בן חמש שנים ויותר, במטרה לבדוק ולהחליף בעת הצורך מכלולים וצנרת בלויה הקשורה למערכת הקירור של המנוע והמזגן. הליך זה יכול לסייע לכם להכין את מנוע הרכב ומערכות הקירור והמיזוג לעומס החום בו יידרש לעמוד הרכב בתנאי הכבישים בקיץ.
יש כמובן להקפיד על טיפולים סדירים ולתחזק את הרכב בהתאם להוראות היצרן.


*נכתב על ידי יונס דאפר - ראש מגמת רכב במכללה הטכנולוגית רופין
 
הדפסה
   
שלח לחבר
אתרי יבואן