טיפים לבריאות הנוהגים במכונית
מאת: דפנה לוי
כדאי לקחת טוסט לדרך:
אם אתה יוצא לדרך והזמן הבא שתפגוש ארוחה יהיה עוד יותר מ 3 שעות קח טוסט לדרך.
הרבה אנשים חושבים שבטוסט יש פחות קלוריות מאשר בלחם טרי וזה לא מדויק.
האמונה שקלוריות נשרפות ומאבדות את ערכן בחום של מכשיר חשמלי היא טעות. הדבר היחידי שאנו מאבדים על- ידי הפיכת פרוסת לחם לטוסט הוא הנוזלים שבה (המים).
כלומר: בפרוסת לחם טרי ובטוסט יש את אותו מספר קלוריות בדיוק. אז למה לקחת טוסט?
הטוסט נשמר יותר שעות בטעמו המקורי- לא נרטב מהמריחה ששמנו, ונמצא פתרון טוב ל"לא להגיע רעב ליעדך".
כדאי לשתות מים במהלך נסיעה.
מנגנון הרעב והשובע אצלנו לא תמיד מכוון, לפעמים הרגשה של צמא מתפרשת בטעות ע"י המוח כהרגשה של רעב, אנחנו אוכלים, הגוף לוקח נוזלים מהמזון, אחרי אוכל יותר קל לשתות, יוצא מכך שהגוף שהיה צריך רק מים, קיבל אותם בעקיפים וכבונוס קיבל גם אוכל שחלקו בטוח הפך לשומנים מיותרים...
פעם אמרו שאסור לשתות מים לפני, בזמן או אחרי ארוחה משום שהמים מדללים את מיצי העיכול - שתיית נוזלים חשובה בכל זמן, ובכל מקרה הרבה מהמזון שלנו מכיל נוזלים. אז מה זה משנה מהיכן המים מגיעים?
מסקנה - שתייה לפני או בזמן האוכל דווקא יכולה מאד לעזור למי שרוצה לרזות, משום שהיא תורמת לתחושת מלאות ולשובע.
האם אתם שותים הרבה מיץ פרי טבעי במחשבה שהוא דיאטטי ?  
בפחית מיץ פרי (330 מ"ל) ללא תוספת סוכר יש ערך קלורי השווה ל 8 כפיות סוכר, כמו בכל פחית משקה קל (פחית קולה למשל). הסוכר הטבעי שיש בפרי בעל ערך קלורי דומה לסוכר המוסף ע"י מפעל המשקאות הלא טבעיים.
מסקנה- שתו מים או מים בטעמים לפי הנוסחה הבאה: כל מי ששותה 2 כוסות מים מקבל בונוס כוס שלישית בטעמים...
לאכול פרי בתור ארוחת בינים.
 פרי חשוב כארוחת בינים על מנת לא לפתוח פערים גדולים מ 3 שעות בין ארוחה לארוחה. את הפרי כדאי לאכול עם 4 חצאי אגוז מלך.
האגוזים בריאים ויש להם שומנים טובים שמעכבים את פירוק הסוכרים מהפרי, תורמים לתחושת שובע יותר ארוכה.
אם את/ה נהג/ת הסובל/ת מעודף משקל ?
עדיף להשתמש בשמן שרשום עליו "ללא כולסטרול"- הכותרת ממש מטעה. אפשר לחשוב שבשמנים אחרים יש כולסטרול. האמת היא שבאף שמן אין כולסטרול, כי כל השמנים הנוזליים בבקבוקים עשויים ממקור צמחי (סויה, חמניות, קנולה) ורק בשמן מהחי יש כולסטרול אבל אז הוא לא יהיה נוזלי בבקבוק אלא מוצק, אם כך אין שום סיבה לקנות דווקא שמן עם התווית הספציפית אלא להשתמש במעט שמן אם בכלל.
תזונה נכונה מבוססת על  שילוב של כל אבות המזון:  חלבונים ,פחמימות שומנים.
מערכת העיכול מסוגלת לעכל את כל אבות המזון בו-זמנית. גיוון המזון הוא "כלל זהב" בתזונה ומומלץ ליישמו בכל ארוחה. שילוב של מוצרי חלב עם דגנים (שילוב של פחמימות עם חלבונים)  או של בשר עם פחמימות, משפר את תחושת השובע והאיזון בארוחה.
בנוסף יש איזון בהפרשת ההורמונים גלוקגון ואינסולין
והכי חשוב ישנם מזונות המכילים פחמימות וחלבונים ביחד כמו קטניות, ולמה? כך ברא אותם אלוהים, למה? כי בצורה הזו בני האדם ניזונים.

 דפנה לוי 054-5468336
תזונאית, מדריכת כושר ובריאות מנהלת את עלי דפנה
 
הדפסה
   
שלח לחבר
אתרי יבואן