תוצר: אאודידגם:E-TRON 2019 Premium
קבוצת הרכב: מנהליםחשמלי קבוצת רישוי: 7 דרגת זיהום: 1 רמת בטיחות: 7
שנת ייצור: 2019ארץ ייצור: בלגיה קוד דגם: 0551-0088
תיאור: אאודי e-tronרכב קרוסאובר בגודל בנוני 100% חשמלי שפועל באמצעות שני מנועים המעניקים הנעה כפולה. ההספק עוצמתי ביותר 408 כ"ס ומומנט של כ- 66 קג"מ זמינות הכוח עוצמתית וטווח הנסיעה החשמלי עומד על כ- 400 ק"מ. רמת הבטיחות גבוהה ביותר, היא כוללתמערכות בטיחות אקטיביים ואדפטיביים מיתלי אוויר, היגוי אקטיבי, התרעות שונות. מצלמות 360 מעלות ומבט על. רמת האבזור עשירה ביותר. תפעול המערכות באמצעות מסכי מגע. אאודי e-tron חווייתית לנהיגה ונסיעה פורצת דרך לעתיד החשמלי והאוטונומי.
מנוע וביצועים – חשמלי, שכולל שני מנועים, המספקים 360-408 כ"ס / 265 קילוואט, ומומנט של 56.1-66.4 קג"מ. מצבר ליתיון יורן 95 KWH. טווח הנסיעה עד 411 ק"מ (WLTP).
תיבת הילוכים – אוטומטית כולל מצב נהיגה ספורטיבי.
עיצוב חיצוני – עתידי. החזית דינאמית, מכסה המנוע ארוך בשילוב קווי זרימה. פנסים צרים וחדים, כונס טרפזי בציפוי כרום. פגוש אגרסיבי בשילוב פנסי ערפל וסף תחתון. הצד, במבנה קרוסאובר אגרסיבי. בגג מסילות מטען בציפוי כרום. הדלתות רחבות, החלונות במפלס גבוה וכהים. קשתות גלגלים רחבות וחישוקי אלומיניום מהודרים ובקוטר גדול. מאחור, העיצוב בסטייל ספורטיבי, שכולל ספוילר בגג, שמשה פנורמית כהה, דלת מטען קמורה, הפנסים משלבים בכנפיים ולאורך דלת המטען. הפגוש רחב וגבוה בשילוב פנסי ערפל.
עיצוב פנימי – עתידי ומודרני. העיצוב חדשני ובשילוב חומרים איכותיים מאוד. הפנל גבוה וצר, ובחיפוי עור. במרכזו צג מולטימדיה רחב שנשלט במגע יד. מתחת פנל בקרת האקלים שכולה משולב במסך מגע צבעוני. פנל תפעול ההילוכים משלב ידית נייחת בקונסולה וידית תפעול קטנה בציפוי כרום. לוח השעוני דיגיטלי וצבעוני. גלגל ההגה בן 4 צלעות , מהודר בציפוי עור וכרום. המושבים מרווחים ומצופים עור. בתקרה גג חשמלי ודפנות הדלתות מהודרות.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – אאודי אי- טרון רכב במבנה קרוסאובר בגודל בנוני שפועל באמצעות 2 מנועים חשמליים בציר קדמי ואחורי המעניקים הנעה כפולה.. ההספק עוצמתי ביותר עם נתון של 408 כ"ס ומומנט של כ- 66 קג"מ בשילוב הבוסט. זמינות הכוח עוצמתית עם נתון תאוצה ל-100 קמ"ש שתושג בתוך 5.7 שניות. טווח הנסיעה החשמלי, עומד על כ- 400 ק"מ בנתוני היצרן שאינם רחוקים מהמציאות בתנאי כבישי ישראל במבחן, הטווח היעיל עומד על כ- 350 ק"מ. לגבי הטווח, סגנון הנהיגה גם קובע. ראוי לציין את הטעינה המתקבלת בשלבי ההאטה ובנסיעה בירידות. החזר המתח למצברים משמעותי ומעניק טווח יעיל. מכאן שפעולת האנרגיה מאוזנת וחוזרת למקור. הנסיעה החשמלית איכותית ומתאפיינת בעוצמה ובשקט. התנהגות כביש, איכותית ביותר בזכות מבנה הרכב ושאר המכללים בהם מתלי האוויר הייחודיים לאאודי. הנעת גלגלים כפולה, כיול המתלים מרוסן והיגוי מדויק עם רגישות משתנה בייחס למהירות. משקל הסוללות ברצפת המרכב, מקנה יציבות. באי-טרון, קימות מערכות בטיחות מתקדמות ביותר שכוללות: בלימה אוטונומית, היגוי אקטיבי, התרעת שטחים מתים, בקרת שיוט, מצלמות 360 וחיישני חנייה היקפיים. החידוש באי-טרון, הוא במראות הצד שנעלמו ובמקומם מותקנות מצלמות צרות, המספקות מידע לשדה הראייה בצדי המכונית, המוצג במסכים קטנים המותקנים בדפנות הדלתות מימין ומשמאל. הרעיון מקורי אך בעייתי ומחייב הסתגלות. לקבלת המידע הנהג חייב להסיט מבטו לגובה הדפנות שנמוך מגובה הכביש ומצוי בפנים הרכב. מה גם שקיימת בעיית השתקפות שמדובר במסך מבריק. רמת האבזור עשירה ומפנקת וקובעת סטנדרים חדשים המקובלים ברכבי יוקרה. כל אילו מעניקים חווית נסיעה ונהיגה ותחושה שהחזון מתגשם.
יתרונות – ביצועי מנוע, עוצמתית וחסכונית, מכללי הנעה, טווח נסיעה יעיל, רמת בטיחות רמת אבזור, עיצוב, איכות חומרים, חדשנות, מרווח פנימי. איכותית לסביבה, מחיר אטרקטיבי.
חסרונות – ללא מראות צד חיצוניות (ברמת פרימיום) קיימת מגבלת שדה ראייה, ללא התרעה לרכב דו-גלגלי ותמרורים.
סיכום – אי-טרון, היא למעשה פריצת הדרך של אאודי בכל הקשור להנעה חשמלית. יש בה בשורה בשילוב טכנולוגיה מתקדמת, מערכות להנעה חשמלית, מערכות בטיחות ובאבזור. העיצוב מדרני תוך ראייה לסגנון עתידי. התנהגות בגביש איכותית וביצועי המנוע מרשימים ביותר. טווח הנסיעה היעיל עם 400 ק"מ מבשר כי מכונית חשמלית היא פתרון איכותית ויעיל.
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
חשמלי 95 קילוואט |
הספק (כ"ס) |
360 – 408 |
מומנט (קג"מ) |
56.1 – 66.4 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית |
אורך ( מטר) |
4,901 |
רוחב (מטר) |
1,938 |
גובה (מטר) |
1,616 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,928 |
מידת צמיגים |
265/45/21 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
600 |
קיבול מצברים (KWh) |
95 |
משקל עצמי (ק"ג) |
2.490 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/6.1 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 55 אחורי: 27 סה"כ: 82 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.27 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
5.7 |
מהירות מרבית קמ"ש |
200 |
צריכת חשמל יצרן(KWh /ק"מ) |
262 |
צריכת חשמל מבחן(KWh /ק"מ) |
240 |
בטיחות
תיאור |
קיים ברכב |
מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
כן |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
|
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
|
זיהוי הולכי רגל |
כן |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
כן |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
לא |
|
זיהוי תמרורים |
לא |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
כן |
|
מצלמת רוורס |
כן |
360 מעלות |
שליטה באורות גבוהים |
כן |
Matrix Led |
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
בלם חנייה חשמלי |
כן |
|
פנסי ערפל קדמיים |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
גודל: קטן |
כריות אויר |
כן |
6 |
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
5 |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
מבחני ריסוק- 5 כוכבים EURO NCAP |
בוגרים |
91% |
ילדים |
85% |
|
הולכי רגל |
71% |
אבזור
תיאור האבזור |
קיים ברכב |
מפרט |
מערכת שמע מקורית |
כן |
16 רמקולים |
מערכת מולטימדיה |
כן |
|
דיבורית |
כן |
|
מערכת ניווט |
כן |
MMT NAV |
חבילת גלישה |
לא |
|
חיבורי אודיו |
כן |
USB ו- AUX |
Android Auto |
כן |
|
Appele Car Play |
כן |
|
בקרת אקלים |
כן |
|
פתחי אוורור מאחור |
כן |
|
חיישני חנייה |
כן |
קדמי ואחורי |
מצלמת רוורס |
כן |
היקפית ועל |
בקרת שיוט |
כן |
אדפטיבית |
גלגלי סגסוגת אלומיניום |
כן |
|
מפתח התנעה חכם |
כן |
|
הגה מתכוונן גובה / עומק |
כן |
|
כיוון חשמלי למושבים |
כן |
|
גג שמש חשמלי |
כן |
|
מראות צד מתקפלות |
כן |
|
תמונות נוספות: