ביקורת תקינות בכל 3 חודשים.

מוני בר
, נגד ביצוע בדיקת תקינות ברכב השכרה וליסינג בכל שלושה חודשים
לתקנה לבדיקת תקינות הרכב, אין הצדקה לאור העובדה שרכבי הליסינג וההשכרה הינם רכבים חדשים ומחויבים במבחן רישוי כבר בשנה הראשונה וגילם הממוצע כשנה וחצי.
3/4/2014
מוני בר, יו"ר הארגון הישראלי להשכרת רכב פנה בימים אלו לשר התחבורה, מר ישראל כץ, בבקשה למנוע את השינוי בנוסח התקנה שתדון בוועדת הכלכלה של הכנסת ב- 8.4.2014 שלפיה ידרשו קציני הבטיחות בחברות הליסינג וחברות השכרת הרכב וחברות בהן יש צי רכבים, לבצע בדיקת תקינות לרכב פרטי אחת לשלושה חודשים.
מוני בר מציין ששינוי תקנה זו, הינו דרישה שאין בה שום תועלת, תכביד ותייקר את הוצאת התפעול של חברות הליסינג וחברות השכרות הרכב.
גיל כלי הרכב - רכבי הליסינג וההשכרה, הינם רכבים חדשים המחויבים במבחן רישוי כבר בשנה הראשונה וזאת בניגוד לחובה על רכב בבעלות פרטית המחויב במבחן רישוי רק לאחר שנתיים ממועד עלייתו לכביש. הגיל הממוצע של רכב השכרה הינו כחצי שנה לערך ושל רכב ליסינג הינו כשנה וחצי.
בדיקות סדירות בכלי הרכב - בכלי הרכב מבוצעים טיפולים תקופתיים, בהתאם להנחיות יצרני הרכב בממוצע אחת לחצי שנה. בנוסף רכב השכרה נבדק בכל חזרתו מלקוח וטרם מסירתו ללקוח אחר, לטענתו חברות הליסינג מעדכנים את מרכזי השירות של חברות הליסינג בכל חשש לתקלה הקטנה ביותר.
כשלים טכניים - אחוז התאונות הנגרמות כתוצאה מכשלים טכניים בכלי רכב חדשים שואף לאפס ובכלל כלי הרכב (חדשים וישנים) הסיבה למעורבות בתאונה כתוצאה מכשלים טכניים אינו עולה על 3%.
מעורבות רכבי הליסינג והשכרת הרכב בתאונות דרכים - אין כל נתון הקובע שרכבי הליסינג וההשכרה, מעורבים בתאונות דרכים, באחוז העולה על הנתח שלהם בשוק הרכב וגם בתאונות בהם מעורב רכב ליסינג או רכב השכרה, הסיבה לכך בכמעט 100% מהמקרים אינה נגרמת כתוצאה מכשל טכני ברכב.
שימוש לא נאות בכלי הרכב - יש להשתחרר מהדעה הקדומה שרכבי הליסינג והשכרת הרכב משמשים כרכבי שטח ונעים בדרכים שאינן מיועדות לנסיעת רכב פרטי. בעניין הזה חשוב לציין , כי חברות השכרת הרכב והליסינג מטילות קנסות גבוהים ביותר ל לקוחות החברות אשר משתמשים בכלי הרכב בניגוד להסכם ההשכרה \ החכרה.
הדפסה
   
שלח לחבר
אתרי יבואן