חובת פרסום למדד ירוק ברכב

חובת פרסום למדד ירוק
יבואניות יגואר ואופל נקנסו עקב אי פרסום מדד ירוק. ביהמ"ש: חברות רכב חייבות לפרסם את מידת הזיהום של הרכב גם באינטרנט ובכל ערוץ פרסום אחר.
17/11/2013
החלטה תקדימית. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בשבוע שעבר את עתירתן של שתי חברות רכב, שנדרשו לשלם כ-440,600 שקלים כל אחת, בגין הפרה חוזרת של חובת גילוי נתוני זיהום האוויר מרכב חדש בפרסומת. החברות פרסמו רכבים מבלי לציין כלל את דרגת זיהום האוויר ונתוני צריכת הדלק, כנדרש בחוק. על פי חוק אוויר נקי, בכל פרסומת לרכב חדש יופיעו נתוני צריכת הדלק ודרגת הזיהום של הרכב נשוא הפרסומת. נתונים אלה יסייעו לו לבחור את הרכב הנקי והחסכוני ביותר בעבורו. חברת "מאיר" למכוניות ומשאיות, המשווקת בין השאר רכבי ''יגואר'', הציגה באנר פרסומת באתר דה-מרקר, ללא ציון נתוני זיהום האוויר של הרכב. הבאנר הוביל לאתר אינטרנט, בו הוצגה דרגת זיהום אוויר המתייחסת רק לדגם אחד מבין ארבעה, אשר להם דרגת זיהום גבוהה יותר מזה שפורסם. חברת "ש.י.ר שלמה יבוא רכב", המייבאת בישראל את רכבי "אופל" הציגה פרסומת באתר ''
Nana10 ללא ציון המידע הנדרש בחוק. לשתי העותרות נרשמו גם הפרות קודמות של חובת גילוי נתונים אלה, בגינן שילמו בעבר כ-200 אלף ₪ כל אחת. בית המשפט כאמור דחה את העתירה וקיבל את עמדת המשרד להגנת הסביבה לפיה הוראות החוק נועדו ליצור סטנדרט לפיו נתוני זיהום אוויר וצריכת דלק יהוו שיקול מקובל ברכישת רכב בקרב צרכנים פוטנציאליים. כמו כן, קבע ביהמ"ש כי יש לפרש את המושג 'פרסומת' בהתאם לתכלית החוק לשיפור איכות האוויר ומכאן שחובת גילוי הנתונים חלה על כל פרסום רכב הזמין לציבור.     
השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ אמר: "אנו נמצאים בעידן שבו מלבד השיקול הכספי המידי, כל אדם מביא בחשבון את הזיהום הנגרם סביבו ואת הנזק הבריאותי הנגרם לו ולמשפחתו. לכן החלטה זו מצטרפת למכלול התביעות המתבקשות מחוק אוויר נקי שנמצא בעיצומו של תהליך הפנמה ויישום".
הדפסה
   
שלח לחבר
אתרי יבואן