המטרה אפס פליטות. האם המימנית תעלה על הכביש?
 
טויוטה
FCV-R הדגם המימני ימכר לקראת 2015
 
 
המאבק בזיהום האוויר הביא בעבר הקרוב להעלאת המכונית ההיברידית, בהווה את המכונית החשמלית ובעתיד הקרוב את המכונית שתונע על ידי תאי מימן
 21.6.12
ברור לכל כי המטרה של אפס זיהום לא תושג מהמכונית ההיברידית או החשמלית וברור שהן רק דור בינים עד להופעת הטכנולוגיה המנצחת שככל שהדברים נראים כיום היא הטכנולוגיה של הנעה באמצעות תאי מימן. על הבעייתיות של המכוניות החשמליות וההיברידיות נאמרו דברים רבים ובימים האחרונים התפרסמה ידיעה נוספת הטוענת כי מחיר הטיטניום שהוא חומר היסוד לסוללות המתקדמות נמצא בקו עליה ישיר משנת 2000.
יועציו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מדברים ודוחפים לפיתוח טכנולוגית הרכב המימני אך בפועל התקציב שהמימשל מקצה לפיתוח הטכנולוגיה ירד בשנת  2013 ל-80 מיליון דולר לעומת 103.6 מיליון דולר בשנה הנוכחית. מישל אובריאן סגן נשיא יונדאי הצהיר כי ההתפתחות בתחום היא עצומה. לדבריו, בשנת 2000 עלות בניית מכונית מימנית הייתה בכמיליון דולר כיום עלות בניית מכונית כזאת היא ברת תחרות ואף יותר למכוניות החשמליות. אובראין הוסיף כי הטווח של מכוניות מימנית הוא כ-480 ק"מ, טווח בר תחרות למנוע בנזין ובוודאי למנוע חשמלי.
התר זיכל, יועצתו של ברק אובמה לשימור אנרגיה טוענת כי בשל השינויים הגיאופוליטיים נוצרה עכשיו הזדמנות מיוחדת לדחוף את הטכנולוגיה הזאת קדימה בהיותה מתבססת על המשאב הנמצא חופשי בטבע- מימן. היועצת יצאה בקריאה לחברות הגדולות כמו פדרל אקספרס, וואל מארט ווגמן תעשיות מזון להצטייד במכוניות מסוג זה. 
2015 היא השנה שבה יצרני המכוניות הצהירו כי יעלו על הכביש את הדגמים הראשונים שיונעו באמצעות טכנולוגיית התאים המימניים והמטרה היא להעלות על הכבישים כמיליון מכוניות כבר בשנה זו.
כזכור, שברולט הצהירה בשנת 2006 על הכוונה לבנות 100 מכוניות מימניות בשנת 2007 ולהוסיף עוד 900 עד לשנת 2010. מה שעצר את הפרויקט היה המחסור בתחנות תידלוק. בארה"ב כולה יש רק 56 תחנות לתידלוק בשיטה המימנית. עלות הקמת תחנת תידלוק מימנית היא 500,000-800,000 דולר וכאן אולי טמונה הבעיה הגדולה ביותר של המכוניות המימניות.
החברות הגדולות מבינות כי העתיד נמצא בתאי המימן והן משקיעות כספים רבים. מרצדס כבר השקיעה כ-2 מילארד דולר בתחום ובשבוע הקרוב היא  עומדת לפתוח מפעל לייצור מכוניות בטכנולוגיה הזאת בבומבי, קנדה. במרצדס טוענים כי הכוונה היא להכניס את הטכנולוגיה הזו לדגמי C ו-E והמחיר של מכונית מימנית יהיה, לדבריהם, נמוך בהרבה מ-50,000 דולר. הונדה הצהירה כי יש ברשותה חוזים עם 25 צרכנים לשימוש במכונית מימנית תמורת עלות חודשית של 600 דולר. ומהונדה נמסר כי הם מתכננים לייצר עוד מכוניות כאלו בחודשים הקרובים.



הדפסה
   
שלח לחבר
אתרי יבואן