ובכל זאת מכונית חשמלית שמוכרת
   
רנו  ניסאן מדווחת על מכירת המכונית ה-100,000 של החשמלית שלה
 24/7/2013
בקונגלמרט היפאני צרפתי רנו ניסאן לוקחים ברצינות את הרכב החשמלי והם מדווחים על מכירת המכונית ה-100,000 מתוצרתם המתהדרת בתואר אפס פליטות מזהמות, יותר מכל חברת רכב אחרת.
זה התחיל עם כבר בשנת 2010 עם ה-Leaf שהחלה לנוע בקליפורניה וממשיך עם ה-EV ZOE. את המכונית ה-100,000 (ליף) רכש הווארד אליסון סטודנט אמריקאי. מכירות ה-Leaf, שהיא החשמלית הנמכרת ביותר בעולם, הגיעו למספר יפה של 71,000 יחידות מהם 30,000 בארה"ב, (בעיקר בסאן פרנסיסקו, סיאטל והונו לולו) 28,000 ביפאן והשאר באירופה. בנורבגיה מכירות הליף, עד כה 4,600 מכוניות) הן בתוך מסגרת עשר המכוניות הנמכרות ביותר. בנורבגיה יש עידוד לרכישת החשמליות על ידי פטור ממע"מ, נסיעה חינם בכבישי אגרה ובנתיבי תחבורה ציבורית.
רנו  מיצבה את עצמה כיצרנית הגדולה של רכב חשמלי באירופה עם הרעיון המנצח שאפשר להטעין את הסוללה בכל מקום פרטי וציבורי בפחות מ-30 דקות. בנוסף לליף משווקת רנו את ה-Z.E בדגם הקנגו המסחרי, את הפלואנס החשמלית המוכרת לנו היטב מהרפתקת בטר פלייס, את הקומפקטית ZOE שהושקה השנה ושטווח הנסיעה שלה מגיע ל-210 ק"מ בין הטענה להטענה ושעד כה נמכרו ממנה כ-5,000 יחידות ואת הטויזי מכונית עירונית בעלת שתי מושבים שנחשבת להצלחה גדולה בזכות מכירות של 11,000 כלי רכב בשנת 2012. עד כה גמאו החשמליות של רנו וניסאן מרחק הנאמד ב-841  מיליון ק"מ מרחק שווה ערך ל-20,000 הקפות של כדור הארץ, חסכו 53 מיליון ליטר של בנזין ומנעו פליטה משוערת של 124 מיליון ק"ג של CO2. ברנו מקווים להמשיך בקו ההצלחה ככל שהתמיכה הטכנית ונקודות הטעינה יתרחבו.
 
 
 
הדפסה
   
שלח לחבר
אתרי יבואן