שם המשחק חשמליות והיברידיות
שוק ההיברידיות מתחמם שוק החשמליות הולך בעקבותיו ולתוך השוק המתחמם הזה חודרות גם יצרניות לא מוכרות
15.3.12

המאבק על השוק ההיברידי והחשמלי מתחמם והולך. היצרנים מבינים שעידן מנועי הבנזין והדיזל קצוב והם מנסים את כוחם בהתאמת דגמים ותיקים למציאות ההיברידית והחשמלית. לשוק החדש מנסות להכנס גם חברות חדשות המנסות להשתחל למרחב המכירות הצפוף כשהן מציעות נקודות מבט עיצוביות חדשניות.
החברה הדנית  ECOmove
(http://en.ecomove.dk)   הודיעה על השקה קרובה של המכונית החשמלית העירונית שלה בעלת העיצוב המקורי ה- .QBEAK EV
תשומת הלב ניתנת לדגם זה לאחר שכבר בעבר הוא קיבל הכרה על חדשנות טכנולוגית ובחוגי התעשיה מצפים כי החברה תקבל את הציון לשבח עבור מצויינות טכנולוגית בלונדון, כבר במאי הקרוב. אורכה של ה-QBEAK EVהוא 3 מטרים היא מיוצרת ממתכות בלתי נאכלות משקלה כ-400 ק"ג (כולל סוללות) וטווח הנסיעה המרבי שלה הוא כ-200 ק"מ. סידור הסוללות הוא מודולרי וקיימות 6 אופציות שונות, מה שיכול להאריך את טווח הנסיעה עד ל-300 ק"מ.
קבוצת ב.מ.וו מצטרפת למירוץ כשהיא יוצרת קבוצת עבודה חדשה המשתפת פעולה עם חברות כמו בוש, דיימלר וסימנס כדי להיות הגורם המכריע בשוק הגרמני. ב.מ.וו מקימה חברה חדשה בשם GmbH שמטרתה ליצור שילוב כוחות בין חברות שונות ולהקים מבנה פתוח רעיוני לדור החדש של המכוניות. ממה שידוע עד כה החברה תחל את עבודתה כבר בקיץ הקרוב.
הקמת החברה החדשה מלווה בשאלות רבות ובעיקר האם היא מתכוונת לתקוף את השוק על ידי יצירת סטנדרט חדש של טעינת הסוללות, מהיר יותר.
גישה אחרת לנושא באה לאחרונה לידי ביטוי כאשר נחשפה בהוואי על ידי ג'נרל מוטורס "המכונית הצבאית הראשונה" המונעת על ידי תאי דלק. העובדה שצבא ארה"ב משתף פעולה עם המיזם דוחפת אותו מהר יותר אל קו הסיום. מהנדסי ג'נרל מוטורוס מתכננים, מכונית שמקור האנרגיה שלה הוא תאי מימן וטווח הנסיעה יהיה כ-320 ק"מ. ככל שמדובר במטרות צבאיות היתרון של רכב המונע על ידי תאי מימן הוא ברור.
 
מכוניות היברידיות וצריכת דלק
טויוטה פריוס 4.9 ליטר ל-100 ק"מ
הונדה סיויק 5.35 ל-100 ק"מ
פולקסוואגן ג'טה 5.6 ל-100 ק"מ
שברולט וולט 5.9 ל-100 ק"מ
יונדאי סונטה 6.03 ל-100 ק"מ
פורד פיוז'ן 6.53 ל-100 ק"מ
 
 
 
 
הדפסה
   
שלח לחבר
אתרי יבואן