תערוכת המכוניות בברצלונה 2013


תערוכת המכוניות של ברצלונה 2013
סלון אינטרנשיונל אוטומוביל, נפתח השבוע בברצלונה, במרכז הירידים FIRA, המצוי בכיכר אספניה. הפעם יותר מתמיד התערוכה משודרגת וזוכה לחשיפות מענינות.
16/5/2013 נועם קום – ברצלונה
זו לא תערוכת פרנקפורט, פריז או ג'נבה , אולם ישנה מגמה רצינית בכל הקשור להפקת תערוכת המכוניות. המטרה אומרים לנו היא לעודד את הציבור לרכוש מכוניות חדשות ומזהמות פחות. המיתון הכבד השורר ביבשת, גרם לקיפאון בשוק המכוניות החדשות, הציבור לא רכש באופן משמעותי, מכוניות חדשות בשנים האחרונות. כעת, המדינה מעודדת רכישת מכוניות תוך דגש על היותם איכותיות לסביבה. הממשלה בנוסף מתגמלת בגין רכישת מכונית בדרגת זיהום נמוכה. התערוכה מרשימה, היא משתרעת על ארבעה ביתנים ושטחים נרחבים לתצוגה חיצונית. ניתן כמובן דגש למכוניות הקשורות לתעשייה בספרד אך לא רק. ניתן להתרשם ממכוניות מובילות בתחום הירוק כדוגמת חשמליות, היברידיות ואילו הפולטות CO2ברמה נמוכה.
סיאט
סיאט בלטה במיוחד במתחם התערוכה וניצלה כראוי את המגרש הביתי שלה. בביתן גדול ומרשים במתחם "מזרקות הקסם". שלל דגמים של היצרן הוצגו וגילו התעניינות רבה בקרב המבקרים.
ליאון
ליאון– דגם המשפחתי 5 דלתות הצ'בק בגרסה החדשה, נחשף בתערוכה. עיצובו דינאמי ויוקרתי בקו היצרן. עם לא פחות מעשרה סוגי מנועים דיזל ובנזין. לישראל יתאימו מן הסתם סדרת ה- TSI 1.2 / 1.4 122 כ"ס המוכר בג'טה ובראפיד של סקודה. גרסה ספורטיבית במנוע 1.4 המספק 140 כ"ס.
טולדו
טולדו
– המשפחתית סדאן החדשה המקבילה לג'טה של פולקסווגן וראפיד של סקודה. בעיצוב אלגנטי וסולידי. כמו בליאון היא מוצעת עם מנועי ה- TSI 1.2 /1.4 ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים DSG. לישראל תגיע בקרוב וצפויה להשתלב בשוק ציי הרכב.
אלהמברה– המיניוואן הוותיק של סיאט, הרשים ביופיו וגודלו. מוצע עם סדרת מנועים בנזין ודיזל. המעשי מבחינת השוק בישראל יהיה ככל הנראה, בנזין בנפח 2.0 ליטר TSI המספק 200 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית DSG. הדגם ישווק בישראל בעוד כחודש, ומחירו עשוי להיות סביב ה- 200 אלף ₪.
פולקסווגן
e-up
אפ– פולקסווגן מציגה את ה- e- up, שהיא הגרסה חשמלית לדגם המיני שנחשף כבר בתערוכת פרנקפורט 2011. המכונית למעשה היא החשמלית הראשונה מבית פולקסווגן ומוצגת כאן בתערוכת ברצלונה כ- 100% חשמלית עם מנוע המספק 82 כ"ס וטווח נסיעה שלו 130 ק"מ. מערכת הטעינה המהירה שלו מאפשרת לסוללות כדי להגיע 80% מהיכולת שלהם בתוך שעה אחת בלבד.
Xl-1
XL-1
– קונספט, מדובר ברכב היברידי של פולקסווגן המתבסס על שילוב של מנוע דיזל ומנוע חשמלי. הספגו גבוה במיוחד וגם שיעורי הפליטה וצריכת הדלק מרשימיםכ- 30 ק"מ לליטר.
ג'טה
ג'טה היברידית
– פולקסווגן מציגה גרסה היברידית מעניינת לג'טה המשפחתית סאדן שלה, המבוססת על הגולף. עם מנוע עיקרי בנזין TSI 1.4 ליטר ובשילוב מנוע חשמלית המספק 27 כ"ס. תיבת שבעה ההילוכים אוטומטית DSG המוכרת כחסכונית. הפתרון ההיברידי יוכל לבטח לעניין בעתיד את השוק ציי הרכב בישראל בהתחשב במבנה המכונית התואם למטרה. לא ברור עדין מועד שיווקה.
גולף
גולף – מוצגת כאן בגרסת Blue Motion ממונעת בטורבו דיזל. בנפח 1.6 המספק 110 כ"ס. פליטת CO2 נמוכה כ- 85 גר' לק"מ. צריכת הדלק נעמדת על כ- 31 ק"מ לליטר מנתוני היצרן.
רנו
בעידן החשמלי. מציגה במקום שני דגמים חשמליים המתבססים על טעינה חשמלית. המודל של בטר פלייס להחלפת סוללה כלל לא מוצג כאן ולא מוכר לנציגים במקום. אנשי רנו מדברים על טווחים של עד 200 ק"מ בטעינה חשמלית בלבד. דגם הטוויזי דווקא נפוץ בעיר וניתן להבחין בו בתנועה יעילה ברחובותיה הצפופים של העיר ברצלונה.
הזואי ZOE– מכונית מיני חשמלית שהושקה בתערוכת פרנקפורט 2011. מתבססת על טעינה חשמלית. טווח יעיל ל- 130 ק"מ, הספקה 84 כ"ס. היצרן רואה בדגם כמוביל במהפך למעבר לרכב חשמלי.
טווזי
רנו טוויזי ספורט
F1– רנו חושפת כאן את הדגם חשמלי הקטן ביותר בתולדותיה. פרי פיתוח של חטיבת הספורט והפורמולה- F1 של היצרן. אב הטיפוס שמוצג בתערוכת ברצלונה מיועד למרוצי הפורמולה וכולל מנוע המספק 97 כ"ס ומאיץ מ -0 ל -100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות. האטרקציה בכך שמדובר בחשמלית תואמת למרוץ פורמולה. המבנה המיוחד ומבנה הצמיגים מעידים על כך. דבר מעניין נוסף המכונית תנצל את האנרגיה הקינטית לניצול תנועת המכונית וטעינת הסוללה.
ניסאן
נוואט
נואוטהסופר מיני של ניסאן מתחדשת בעיצוב מרשים, ותואם יותר לציבור הלקוחות. שלא כבעבר העיצוב קלאסי ושימושי מבעבר. לא עוד מכונית נישה ובמבנה ייחודי אלא מכונית מעוצבת כראוי לשימוש משפחתי. בנוסף ניתן בה דגש לאיכות הסביבה. המנוע בנפח 1.5 ומספק 90 כ"ס ומומט גבוה כ- 20 קג"מ. רמת הזיהום נמוכה 95 גר'/ק"מ. צריכת הדלק לטענת היצרן כ- 23 ק"מ לליטר בנזין. תיבת ההילוכים ידנית עם 5 הילוכים, האוטומטית לא הוזכרה כאפשרית.
ג'וק– הסופר מיני פנאי שטח של ניסאן המתבסס על פלטפורמת הקליאו של רנו. מוצג בגרסתו הספורטיבית מסדרת Nismoהשייכת לקו הייצור של דגמי ה- CT-R וה- Z-370, העיצוב דינאמי במיוחד, בצבעי לבן אדום. המנע עוצמתי ומספק 200 כ"ס.
מכוניות חשמליות– ניסאן בביתן מרשים מציגה לא פחות משלשה דגמים חשמליים המתבססים על טכנולוגיה הקיימת בדגם הלייף, המשפחתית החשמלית של היצרן, שכבר משווקת בעולם ונחשפה גם בישראל.

הליף
– סופר מיני, ממונעת על חשמל בלבד, טווח הנסיעה המקסימלי נאמד בכ- 200 ק"מ. המנוע מספק 80KW, המומנט של 25.4 קג"מ והמהירות המרבית 144 קמ"ש. ראוי לציין כי נפח תא המטען יותר מסביר לדגם חשמלי, בהתחשב בנפח הסוללות. השקעים לטעינה, ממוקמים במקום מקורי, בחזית הרכב מוסתרים במכסה מעוצב במרכזו מצוי סמל היצרן.
NV-200
e-NV-200– המיניוואן הקומפקטית של ניסאן שמשווקת בישראל בגרסת הדיזל ידנית, נחשפת כאן כקונספט, בגרסה החשמלית. המכונית, מתבססת על מכללי הליף. תיבת ההילוכים בה אוטומטית. הרעיון החשמלי מתבסס על טעינה בלבד באמצעות שקע חשמלי, בבית בעבודה או בחניון ציבורי וכן בטעינה סלולארית בחניון פתוח או בפארק.
Zero Emission– קונספט חשמלי, במבנה קרוס-אוובר עתידי. כאשר גם הוא מתבסס על הטכנולוגיה החשמלית הקיימת בניסאן ליף.
אאודי
A-3– אאודי מתרחבת במשפחת A3המוצלחת שלה וחושפת כאן את גרסת סדאן החדשה לאחר חשיפתה לפני כחודש בתערוכת שנגחאי. ה- A3מעוצבת כמכונית מנהלים עם ארבע וחמש דלתות. בעיצוב אסתטי דמוי קופה. המנועים עוצמתיים המספקים עד 300 כ"ס. בתצוגה דגם דיזל TDI בנפח 2.0 ליטר 150 כ"ס ודרגת זיהם של 119 גר'/ק"מ CO2.
פורד
בביתן פורד בלטו הדגמים הנפוצים בישראל. כמו הפיאסטה, פוקוס וסדרת המיניוואנים המוכרים. למעט מיניוואן גדול אחד הקרוי: טורנאו קסטום.
TOUTNEO NOVO CUSTOM– הינו מיניוואן גדול ומרשים המיועד ל- 8 נוסעים, ממונע בדיזל ותיבה ידנית , צריכת הדלק שלו 13.7 ק"מ לליטר מנתוני היצרן.
קיה
קארנס
קארנס-
המיניוואן הוותיק המשתנה בעיצובו החדש בקו היצרן (המעצב הנודע:פיטר שרייר). ניתן דגש קווים אווירודינאמיים ועל איכות חומרים ועיצוב נקי בפנים הרכב. הקראנס מוצג כאן עם מנוע דיזל 1.7 ליטר המספק 136 כ"ס וחסכוני בדלק עם נתון היצרן של 17 ק"מ לליטר. גרסת בנזין ממונעת במנוע בנפח 1.6 GDI המוכר מהפורטה והסיד.
יונדאי
i-20 WRC
i-20 ראלי– יונדאי חושפת דגם ראלי לסופר מיני ה- i-20 הפופולארית שלה בגרסת WRC. הדגם זוכה כאן לעניין רב בשל עיצובו המרשים. ספרד אגב נחשבת למדינה מובילה במרוצי הראלי ובכלל במרוצי הפורמולה. חובבי המכוניות מגלים התעניות רבה בכל דגם שימושי בתחום.
יונדאי מיימנית
i-35Fuel Cell– יונדאי פורצת דרך לעידן המימן, היא מציגה את המכונית המימנית הראשונה שלה, לאחר חשיפתה לראשונה בתערוכת ג'נבה. הרעיון בפיתוחה שתאי המימן מייצרים אנרגיה כאשר הפליטה היא אדי מים בלבד. ביצועי הרכב כמעט זהים לדגם הממונע בבנזין והמוכר בישראל. טווח הנסיעה של רכב המימן נאמד בכ- 594 ק"מ. מהירותו המרבית 160 קמ"ש ותאוצה ל- 100 קמ"ש תארך בתוך כ- 12.5 שניות. המכונית מיוצרת במפעלי אולסן, פיתוחה ארך כ- 14 שנים של תכנון והשקעה.השקתה התבצעה רק לאחר שהמכונית נסעה בניסויים שונים למעלה מ- 3 מילוני ק"מ. המכונית מציבה את יונדאי בצמרת היצרנים של רכב מימני, שימושי שאינו פולט מזהמים. בתוכנית היצרן, לסיים ייצור של כ- 1,000 מכוניות כאלה עד לשנת 2015 ולשווקם במדינות אירופה, שבהם עשויות לקום בתחילה התשתיות לטעינת רכב מימני, זאת בהתאם ליעדי האיחוד הארופאי.
אקשן מוטורי
במתחם התערוכה נעו במהלך היום, מכוניות ספורט שונות ומרשימות שייצור אווירה ססגונית, עם הרבה עוצמה ונהמת האגזוזים. חובבי ההגה אף זכו בנסיעות מבחן ובנהיגה במסלולי ג'ימקאנה תחרותיים.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg