חדשות פרנקפורט (2)


הונדה סיויק טורור
הונדה מציגה את ה-SUV הסיויק טורר. ב.מ.וו את החשמלית הראשונה שלה ומאזדה את הקרוס אובר
18.8.13
הפרומואים לקראת תערוכת הרכב בפרנקפורט ממשיכים לגלות את קווי המחשבה של מתכנני ויצרני כלי הרכב שאותם נראה על הכבישים בשנים הבאות אם כי לא כולם נוכל לראות בישראל.
הונדה מציגה את הסיויק החדשה בתצורת SUV שתתחיל להמכר בתחילת 2014. הטורור היא למעשה צעד אחד קדימה מהסדאן או מהאצ'בק המקובלת כאשר תפישת העולם של המתכננים גורסת כי יש לנצל באמצעות תיכנון מדוקדק את חלל המכונית כדי לגרום לנוסעים להרגיש בו נוח במידה המרבית. בהונדה הלכו צעד נוסף קדימה ונתנו לטורור גם חזות ספורטיבית. הסיווק טורור תגיע עם מנוע בנזין ודיזל 1.8 i-VTEC או 1.6 i-DTECשילווה בתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. הטורור מתהדרת בתא מטען גדול בנפח של לא פחות מ- 624 ליטר גם במצב שבו המושבים האחוריים אינם מקופלים זאת בנוסף לתאי איחסון רבים בתוך חלל המכונית.

ב.מוו I3 החשמלית של BMW

ב.מ.וו תציג בתערוכת פרנקפורט את ה-I
3 המכונית חשמלית הראשונה שלה שתוכל לגמוע כ-220 ק"מ בטעינת מצבר אחת. בב.מ.וו שמו דגש על הארכת טווח הנסיעה ומצאו לכך מספר פתרונות. המכונית תצוייד בשני מצבי נסיעה שיאריכו את טווח הנסיעה ותוכל להמשיך עוד כ-130 ק"מ תוך צריכת אנרגיה נוספת הטמונה בתוכה. מצב הנסיעה הראשון מכונה אקופרו והוא מקטין את מומנט הכח ובכך מאריך את טווח הנסיעה בכ-20 ק"מ. מצב הנסיעה השני הנקרא אקופרו+ סוגר את כל המערכות צורכות האנרגיה למעט מערכות בטיחות. מצב זה מוסיף עוד 40 ק"מ לטווח הנסיעה. כדי להאריך את טווח הנסיעה מוצעת ה-I3 גם עם מנוע בנזין בעל שני בוכנות וגנרטור שמטעין את הסוללה מה שמאריך את טווח הנסיעה בעוד 130 ק"מ. ה-I3 תעלה על הכביש לקראת סוף השנה תחילה באירופה ואחר כך בארה"ב ובסין.


הקרוסאובר של מאזדה ה-CX-5

מאזדה
מעלה את CX-5קרוסאובר קומפקטית. ה-CX-5 שתצוייד במנוע דיזל או בנזין ובתיבת הילוכים אוטומטית בעלת ששה הילוכים או ידנית. למתבונן מבחוץ המאזדה החדשה תראה בעלת קווי מתאר חדשים ומעניינים ומידות גדולות יותר משבעבר. המתבונן שיבדוק את תוכה של המאזדה ימצא אף הוא מראה חדש מהמוכר בדגם בדמות שימוש בחומרים ובמגוון צבעים חדשני. כך גם האיבזור כאשר מסך מגע בגדול של 5.8 אינץ' יבלוט בסביבת הנהג. מושבי המאזדה הם בתצורת 40-20-40 מה משאפשר גמישות מרובה בהעמסת מטען בין שמדובר במטען צר וארוך ובין שמדובר בניצול כל השטח הפנימי. משקלה של המאזדה החדשה נמוך ב-10 אחוזים מהקודמות וזאת לטענת היצרנים בשל שימוש בטכנולוגיות חדשות. בשל כך צריכת הדלק תהיה פחותה ב-15 אחוז ורמת זיהום CO2 תפחת אף היא בהתאם. מנוע המאזדה יהיה בנפח של 2.0 ליטר בנזין או דיזל עם הזרקה
ישירה. המאזדה החדשה תוצע בראשית 2014.


להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg