מסירות רכב חדש 2018



מסירות מכוניות ינואר אפריל 2018

מתחילת השנה נמסרו 113,833 כלי רכב. מדובר בירידה של 4,677 מכוניות לעומת אשתקד. יונדאי הינו המותג המוביל, עיקר יבוא המכוניות מיבשת אירופה.
3/5/18
מגמת התמתנות מסתמנת בשוק הרכב החדש, כאשר תנופת המסירות נבלמת. 113,833 כלי רכב נמסרו בחודשים ינואר- אפריל. בהשוואה ל- 2017נמסרו פחות 4,677 מכוניות, מדובר בירידה של כ- 4% . בצמרת המסירות, צועדת יונדאי, שמובילה את הטבלה, עם 17,820 מכוניות. קיה שניה, לאחר שמסרה 14,248 מכוניות. טויוטה שלישית עם 12,062 מכוניות. אחריהם ניצבות בדרוג: סקודה, ניסאן, מאזדה, סוזוקי, מיצובישי, רנו ,שברולט, סיאט, סיטרואן, פיג'ו והונדה.

מכוניות יוקרה- מתחילת השנה, מסתמנת עלייה קלה בקטגוריית המכוניות היוקרתית. כאשר מרצדס מובילה עם 2,105 מסירות, אאודי עם 2,046 מסירות, ב.מ.וו שלישית עם 1,439 מסירות, אחריהם בדרוג: וולוו, לקסוס, קאדילק, אינפיניטי, לנד-רובר, פורשה, יגואר, מאזרטי, ואסטון מרטין.

מסירות לפי יבואנים ינואר – אפריל 2018

היבואן

כמות מכוניות

% מכלל המסירות

כלמוביל

23,126

20.3%

צ'מפיון מוטורס

15,704

13.8%

טלקאר

14,537

12.6%

קרסו

13,115

11.5%

יוניון מוטורס

12,610

11.1%

דלק מוטורס

8,704

7.6%

דוד לובינסקי

5,672

5%

מכשירי תנועה

5,566

3.8%

יוניברסל מוטורס

4,283

3.8%


חלוקה לקטגוריות ינואר – אפריל 2018

קטגוריה

כמות מסירות

שיעור ב- %

נוסעים

68,718

60%

פנאי שטח

38,353

33.7%

וואנים

4,907

4.3%

מסחריים

1,855

1.6%


מסירת מכוניות לפי יבשות ינואר – מרץ 2018

היבשת

כמות מסירות

% מהמסירות

אירופה

40,038

42.4%

דרום קוריאה

16,111

17.1%

יפן

15,724

16.7%

טורקיה

11,697

12.4%

תאילנד

3,383

3.6%

מקסיקו

3,029

3.2%

הודו

2,438

2.6%

ארה"ב

1,687

1.8%

עשרת הדגמים הנמכרים ביותר ינואר – מרץ 2018

דרוג

דגם רכב

כמות מסירות

1

יונדאי איוניק

4,149

2

יונדאי טוסון

3,754

3

קיה ספורטאג'

3,453

4

קיה פיקנטו

3,095

5

יונדאי i-10

2,819

6

סקודה אוקטביה

2,746

7

רנו קליאו

2,665

8

קיה נירו

2,515

9

טויוטה קורולה

2,265

10

מאזדה 3

2,212

מגמותשוק הרכב – ההאטה במכירות רכב חדש, הופכת למגמתית. היא נובעת ממגמות המתרחשות בשוק הרכב בישראל בשנים האחרונות. השוק אמנם תחרותי יותר ומחירי המכוניות החדשות אטרקטיביים מתמיד. בעקבות רפורמות שהתרחשו בענף הרכב, נוצרה תחרות במחירי מכוניות חדשות, עם כניסת חברות הליסינג משווקות של רכב חדש במבצעי הנחות משמעותיות. מכירת מכוניות חדשות "0" ק"מ בהנחות משמעותיות ואפשרות לתנאי מימון בעיקר שמדובר ברכישה באינטרנט. אולם גם בערוץ זה ניכרת ירידה במכירות. מסלולי ליסינג ללקוחות פרטיים צוברים תנופה, והריבית הנמוכה יחסית להלוואות שניתנות עבור רכישת מכונית. אילו ועוד הגבירו את הביקוש למכוניות חדשות בשנים בשנתיים האחרונות. היבואנים, לא נותרים אדישים למתרחש ומציעים ללקוחות פרטיים, מבצעי הנחות מיוחדים, תנאי מימון, טרייד אין לרכב משומש ומסלולי ליסינג פרטי ומימוני ומכירה מיוחדת לקבוצות רכישה. מגמת ההתמתנות שהחלה מ- 2017 נובעת בין היתר מבעיות אשראי של הרוכשים וגורמי המימון. שוק המכוניות החדשות די רווה ומתחיל למצות עצמו. גם לשוק המכוניות המשומשות שנאמד במעל ל- 500 אלף מכוניות הנמכרות בשנה, השפעה משמעותית למתרחש בשוק הרכב החדש, שכן היצע רב של מכוניות משומשות למכירה, אל מול ביקוש נמוך יוצר מיתון. כמו כן, יכולת מכירה או החלפה (טרייד אין) של כלי רכב משומשים, בעייתית ואינה אטרקטיבית לעומת השנים האחרונות.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg