מסירת מכוניות 2018

מסירות מכוניות ינואר – נובמבר 2018

מתחילת השנה נמסרו 262,390 מכוניות חדשות. מדובר בירידה של 13,375 מכוניות לעומת אשתקד. יונדאי הינו המותג המוביל. עם38,285 מסירות.


6/12/18
מגמת הירידה במכירות, נמשכת בשוק הרכב מתחילת השנה. 262,390 כלי רכב נמסרו בחודשים ינואר- נובמבר. בהשוואה ל- 2017 נמסרו פחות 13,375 מכוניות, מדובר בירידה של כ- 4.8% .

בצמרת המסירות, צועדת יונדאי, שמובילה את הטבלה, עם 38,285 מכוניות. קיה שניה, לאחר שמסרה 35,122 מכוניות. טויוטה שלישית עם 26,657 מכוניות. אחריהם ניצבות בדרוג: סקודה, ניסאן, מאזדה, סוזוקי, מיצובישי, רנו ,סיאט, שברולט, סיטרואן, פיג'ו, והונדה.

מכוניות יוקרה- מתחילת השנה, נמשכת ירידה גם בקטגוריית המכוניות היוקרתית. אאודי מובילה עם 3,999 , מסירות, מרצדס שנייה עם 3,570 מסירות, ב.מ.וו שלישית עם 3,223 מסירות, אחריהם בדרוג: וולוו, לקסוס, אינפיניטי, קאדילק לנד-רובר, פורשה, יגואר, DS, מאזרטי, פרארי, אסטון מרטין .

מסירות לפי יבואנים ינואר – נובמבר 2018

היבואן

כמות מכוניות

% מכלל המסירות

כלמוביל

51,103

19.5

צ'מפיון מוטורס

38,208

14.6

טלקאר

35,496

13.5

קרסו

30,656

11.7

יוניון מוטורס

28,110

10.7

דלק מוטורס

18,563

7.1

דוד לובינסקי

13,264

5.1

מכשירי תנועה

12,852

4.9

יוניברסל מוטורס

8,704

3.3


חלוקה לקטגוריות ינואר – נובמבר 2018

קטגוריה

כמות מסירות

שיעור ב- %

נוסעים

153,610

58.5

פנאי שטח

93,780

35.7

וואנים

10,642

4

מסחריים

4,358

1.6


מסירת מכוניות לפי יבשות ינואר – נובמבר 2018

היבשת

כמות מסירות

% מהמסירות

אירופה

112,983

43,1

דרום קוריאה

46,787

17.8

יפן

43,195

14.5

טורקיה

31,318

11.9

תאילנד

8,555

3.3

מקסיקו

6,487

2.5

הודו

7,307

2.8

ארה"ב

4,558

1.7

הדגמים הנמכרים ביותר ינואר – נובמבר 2018

מס'

תוצר / דגם

כמות מסירות

1

יונדאי איוניק

10,104

2

קיה ספורטאג'

9,967

3

יונדאי טוסון

8,367

4

יונדאי i-10

7,783

5

סקודה אוקטביה

7,369

6

טויוטה קורולה

5,773

7

טויוטה CH-R

5,371

8

מיצובישי אאוטלנדר

5,211

9

ניסאן מיקרה

4,897

10

טויוטה יאריס

4,872

מגמות שוק הרכב

ההאטה במכירות רכב חדש, מגמתית מתחילת השנה. היא נובעת ממגמות המתרחשות בשוק הרכב בישראל. השוק אמנם תחרותי ומחירי המכוניות החדשות אטרקטיביים מתמיד. בעקבות רפורמות שהתרחשו בענף הרכב, נוצרה תחרות במחירי מכוניות חדשות, עם כניסת חברות הליסינג משווקות של רכב חדש במבצעי הנחות משמעותיות. מכירת מכוניות חדשות "0" ק"מ בהנחות משמעותיות ואפשרות לתנאי מימון בעיקר שמדובר ברכישה באינטרנט. אולם גם בערוץ זה ניכרת ירידה במכירות. מסלולי ליסינג ללקוחות פרטיים צוברים תנופה, והריבית הנמוכה יחסית להלוואות שניתנות עבור רכישת מכונית. אילו ועוד הגבירו את הביקוש למכוניות חדשות בשנים האחרונות. היבואנים, לא נותרים אדישים למתרחש ומציעים ללקוחות פרטיים, מבצעי הנחות מיוחדים, תנאי מימון, טרייד אין לרכב משומש ומסלולי ליסינג פרטי ומימוני ומכירה מיוחדת לקבוצות רכישה. מגמת ההתמתנות שהחלה מ- 2017 נובעת בין היתר מבעיות אשראי של הרוכשים וגורמי המימון. מכוניות היברידיות צוברות תנופה וניכרת עלייה מתמדת במסירות. מעל 24 אלף כלי רכב היברידיים נמסרו במחצית השנה מדובר בכ- 15% משוק הרכב החדש. יונדאי איוניק מסרה כבר מעל 10,000 מכוניות. והיא המשפחתי הנמכרת ביותר.

מכוניות משומשות- גם לשוק המכוניות המשומשות שנאמד במעל ל- 500 אלף מכוניות הנמכרות בשנה. לשוק המשומשות, השפעה משמעותית למתרחש במכירת מכוניות חדשות, שכן היצע רב של מכוניות משומשות למכירה, אל מול ביקוש נמוך מצד הרוכשים יוצר מיתון. בנוסף, יכולת מכירה או ההחלפה (טרייד אין) של כלי רכב משומשים, הפכה לבעייתית ואינה אטרקטיבית כיום לעומת השנים האחרונות. היצע המכוניות המשומשות שעומדות במגרשים, הביא את חברות הליסינג למציאת פתרונות יצירתיים בהם: השכרת מכוניות משומשות לטווח ארוך במחירים אטרקטיביים לרבות תחזוקה מלאה. מכירת מכוניות תוך התחייבות לטרייד-אין עתידי.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg