מסירות רכב חדש 2018


מסירות מכוניות ינואר מרץ 2018

מתחילת השנה נמסרו 94,340 כלי רכב. מדובר בירידה של 4,327 מכוניות לעומת אשתקד. יונדאי הינו המותג המוביל, האיוניק הדגם הנמכר ביותר השנה. עיקר יבוא המכוניות מאירופה.
10/4/18
מגמת התמתנות מסתמנת בשוק הרכב החדש , כאשר תנופת המסירות נבלמת. 94,340 כלי רכב נמסרו בחודשים ינואר- מרץ. בהשוואה לאשתקד נמסרו פחות 4,327 מכוניות ,ירידה של 4.5% לעומת 2017. בצמרת המסירות, צועדת יונדאי, שמובילה את הטבלה, עם 14,898 מכוניות. קיה שניה, לאחר שמסרה 11,832 מכוניות. טויוטה שלישית עם 9,782 מכוניות. אחריהם ניצבות בדרוג: סקודה, ניסאן, מאזדה, סוזוקי, מיצובישי, רנו ,שברולט, סיאט, סיטרואן, הונדה ופיג'ו.

מכוניות יוקרה- מתחילת השנה, מסתמנת עלייה קלה בקטגוריית המכוניות היוקרתית. כאשר מרצדס מובילה עם 1,912 מסירות, אאודי עם 1,656 מסירות, ב.מ.וו שלישית עם 1,246 מסירות, אחריהם בדרוג: וולוו, לקסוס, קאדילק, אינפיניטי, לנד-רובר, פורשה, מאזרטי, יגואר ואסטון מרטין.

מסירות לפי יבואנים ינואר-מרץ 2018

היבואן

כמות מכוניות

% מכלל המסירות

כלמוביל

19,247

20.4%

צ'מפיון מוטורס

12,582

13.3%

טלקאר

11,925

12.6%

קרסו

11,337

12%

יוניון מוטורס

10,218

10.8%

דלק מוטורס

7,743

8.2%

דוד לובינסקי

4,570

4.8%

מכשירי תנועה

4,557

4.8%

יוניברסל מוטורס

3,451

3.7%


חלוקה לקטגוריות ינואר- מרץ 2018

קטגוריה

כמות מסירות

שיעור ב- %

נוסעים

57,367

60%

פנאי שטח

31,719

33%

וואנים

3,750

3.9%

מסחריים

1,504

1.5%


מסירת מכוניות לפי יבשות ינואר-מרץ 2018

היבשת

כמות מסירות

% מהמסירות

אירופה

40,038

42.4%

דרום קוריאה

16,111

17.1%

יפן

15,724

16.7%

טורקיה

11,697

12.4%

תאילנד

3,383

3.6%

מקסיקו

3,029

3.2%

הודו

2,438

2.6%

ארה"ב

1,687

1.8%

עשרת הדגמים הנמכרים ביותר ינואר – מרץ 2018

דרוג

דגם רכב

כמות מסירות

1

יונדאי איוניק

4,149

2

יונדאי טוסון

3,754

3

קיה ספורטאג'

3,453

4

קיה פיקנטו

3,095

5

יונדאי i-10

2,819

6

סקודה אוקטביה

2,746

7

רנו קליאו

2,665

8

קיה נירו

2,515

9

טויוטה קורולה

2,265

10

מאזדה 3

2,212

מגמותשוק הרכב – ההאטה במכירות רכב חדש, הופכת למגמתית. היא נובעת ממגמות המתרחשות בשוק הרכב בישראל בשנים האחרונות. השוק אמנם תחרותי יותר ומחירי המכוניות החדשות אטרקטיביים מתמיד. בעקבות רפורמות שהתרחשו בענף הרכב, נוצרה תחרות במחירי מכוניות חדשות, עם כניסת חברות הליסינג משווקות של רכב חדש במבצעי הנחות משמעותיות. מכירת מכוניות חדשות "0" ק"מ בהנחות משמעותיות ואפשרות לתנאי מימון בעיקר שמדובר ברכישה באינטרנט. אולם גם בערוץ זה ניכרת ירידה במכירות. מסלולי ליסינג ללקוחות פרטיים צוברים תנופה, והריבית הנמוכה יחסית להלוואות שניתנות עבור רכישת מכונית. אילו ועוד הגבירו את הביקוש למכוניות חדשות בשנים בשנתיים האחרונות. היבואנים, לא נותרים אדישים למתרחש ומציעים ללקוחות פרטיים, מבצעי הנחות מיוחדים, תנאי מימון, טרייד אין לרכב משומש ומסלולי ליסינג פרטי ומימוני ומכירה מיוחדת לקבוצות רכישה. מגמת ההתמתנות שהחלה מ- 2017 נובעת בין היתר מבעיות אשראי של הרוכשים וגורמי המימון. שוק המכוניות החדשות די רווה ומתחיל למצות עצמו. גם לשוק המכוניות המשומשות שנאמד במעל ל- 500 אלף מכוניות הנמכרות בשנה, השפעה משמעותית למתרחש בשוק הרכב החדש, שכן היצע רב של מכוניות משומשות למכירה, אל מול ביקוש נמוך יוצר מיתון. כמו כן, יכולת מכירה או החלפה (טרייד אין) של כלי רכב משומשים, בעייתית ואינה אטרקטיבית לעומת השנים האחרונות.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg