תערוכת המכוניות בקוריאה


תערוכת המכוניות קוריאה 2016
גנגנם סטייל, עם יוקרה, ספורט, היברידי וחשמלי. 230 דגמים ו-40 השקות חדשות בתערוכת המכוניות של קוריאה וגם הרנו פלואנס החשמלית של בטרפלייס, נוסעת תחת המותג סמסונג.
נועם קום, בוסאן, ד' קוריאה 16/6/16
גנגנם סטייל, השיר שמבטא סגנון חיים מפואר ברובע עשיר בסיאול, תואם את תעשיית הרכב של קוריאה. בתערוכת BIMOSהוצגו דגמים מהתעשייה המקומית . המגמה בתערוכה הייתה חדשנות טכנולוגית, ובכללה אמצעי בטיחות, אבזור לנוחותם של הנהג והנוסעים, איכות סביבה ותחליפי דלק. יותר סגנון היברידי, סגנון חשמלי ותאי דלק נצפו בה, וגם הסגנון הספורטיבי והיוקרתי קיבל נוכחות. תערוכת המכוניות הבין-לאומית של קוריאה התקיימה בעיר הדרומית והמודרנית בוסאן שבדרום קוריאה, ואפשרה ליצרני המכוניות של קוריאה הזדמנות להציג את מוצריהן במגרש הביתי שלהן. לפיכך נצפו ביתנים מרשימים של יונדאי, קיה, סאמסונג, GMוסאניונג. תערוכה הרשימה הפעם בגודלה. ביקר בה קהל של יותר ממיליון מבקרים, שהתרשמו מהתוצרת המקומית ובעיקר התגאו בה ונהנו ממנה. היקף המכירות בקוריאה של יונדאי וקיה, הנחשבות היצרניות הגדולות, הוא 67% מכלל השוק המקומי. כ-15% מהמכירות בלבד משויכים ליצרנים שמחוץ לקוריאה כגון ב.מ.וו., מרצדס, לקסוס, פולקסווגן, אודי, ניסאן, טויוטה, אינפיניטי ועוד.
לקסוס
בתערוכה הוצגו כ-230 מכוניות חדשות, בהן יותר מ-40 השקות חדשות. כ-30 דגמי מכוניות יועדו לשוק הקוריאני. המגמה הבולטת בתערוכה הייתה עתידנות באיכות סביבה, ובלט הקו ההיברידי חשמלי. הנושא הירוק מתפשט בקוריאה עם שינוי במדיניות המסוי וההטבות הניתנות לרכבים שאינם מזהמים. בעקבות פרשיות זיוף שנחשפו לאחרונה בנתוני פליטות המזהמים, נקבעו יעדים חדשים שמתמרצים את התעשייה הקוריאנית להציג פתרונות מתקדמים.
יונדאי
ג'נסיס
פניה של יונדאי קדימה, וזה פרוש המילה יונדאי "ללכת קדימה". היצרנית הגדולה בקוריאה, פונה לקו הירוק והיוקרתי ואף בידלה בביתן שלה את מותג היוקרה שלה: ג'נסיס.
בתחום המכוניות הידידותיות לסביבה חשפה יונדאי את ה-i-oniq (איי יוניק), שהיא מכונית משפחתית היברידית בגרסת הצ'בק (חמש דלתות), המתבססת על הטכנולוגיה ההיברידית החדשה של יונדאי. לאיי יוניק מנוע 1.6 GDIבנזין עם 105 כ"ס ומומנט של 15 קג"מ, ובנוסף מנוע עזר חשמלי. שני המנועים יחד מספקים 141 כ"ס ב-5,700 סל"ד. תצרוכת הדלק המשולבת עומדת על 22 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. מידות המכונית: אורך 4,470 מ', רוחב 1,820 מ', גובה 1,450 מ' ובסיס גלגלים של 2.70 מ'. משקלה עומד על 1,380 ק"ג. המכונית משלבת טכנולוגיה מתקדמת, מכללים בטיחותיים ורמת אבזור לנוחות הנוסעים. לישראל היא צפויה להגיע ברבעון האחרון השנה.
איי יוניק- היברידית
יונדאי פונה גם לתחום ספורטיבי עם כמה דגמים מוכרים בגרסה ספורטיבית. היא הציגה את סדרת ה-Tuixשכוללת תוספת עיצוב ומכללים ספורטיביים למגוון דגמיה, בהם וולסטאר הספורטיבית ומעתה גם ה-i-30וה-Avanta, שהיא למעשה דגם האלנטרה המוכר לנו בישראל, ובקוריאה זהו שמה. יותר יוקרה יש ביונדאי. החברה הציגה מגוון דגמים יוקרתיים, ונראה כי היא פועלת לכבוש את הקטגוריה ולמנוע מפולשות זרות להיכנס לכבישי היבשת. הוצגה הסונטה המוכרת כ-i-40בגרסה קונבנציונלית ובגרסה היברידית. דגם יוקרה ותיק שלא מגיע לישראל הוא ה-GRANDEUR, והוא הוצג בגרסתו החדשה. נוכחותו בולטת מאוד בכבישי קוריאה. עיצובו יוקרתי, מודרני ודינמי. הוא מוצע עם מנוע 2.2 ליטר VGTשמספק 202 כ"ס ומומנט של 45 קג"מ, עם מנוע 2.4 ליטר שמספק 190 כ"ס ומומנט של 24.6 קג"מ, ועם מנוע 3.0 ליטר שמספק 270 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. מידות הגראנדור: אורך של 4,920 מ', רוחב של 1,860מ', גובה של 1,470 מ' ובסיס גלגלים של 2.845 מ'. רמת האבזור עשירה.
דגם יוקרתי חדש נוסף שהושק הוא ה-ASLANהעוצמתי עם מנועי בנזין GDI. מנוע בנפח של 3.0 עם 270 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, ומנוע בנפח של 3.3 ליטר שמספק 294 כ"ס ומומנט של 35.3 קג"מ. לאסלן עיצוב יוקרתי אך סולידי, מידות: אורך של 4,970 מ', רוחב של 1,860 מ' וגובה של 1,470 מ'.
ייצור היוקרתיות ביונדאי הוא התשובה של החברה למותגי יוקרה בין-לאומיים כגון מרצדס, לקסוס, קאדילק וב.מ.וו שחודרים לקוריאה לאחרונה. מדובר בדגמים ג'נאסיס ג'י 80 ו-EQ-900שהושקו בתערוכה בעיצוב מרשים ועם שפע של טכנולוגיה ואבזור מתקדם.
קיה
משמעות השם קיה "הילוך קדימה", היצרנית נמצאת כיום בבעלות יונדאי. בביתן מרשים הציגה קיה מבחר דגמים חדשים ותצוגהמגוונת של רכבי מיני, משפחתיים, יוקרתיי, היברידיים ורכבים חשמליים. שמות הדגמים שונים משמותיהם בישראל. סדרת הדגמים המשפחתיים והיוקרתיים של קיה מתחילה באות K. ראיתי את מכונית המיני הנפוצה בישראל, הפיקנטו, אלא שבקוריאה שמה מורנינג.
NIRO (נירו) היא מכונית פנאי-שטח קומפקטית יותר מהספורטאג' פנאי-שטח הנפוץ בישראל. היא מקבילה בגודלה ל-i-20קרוס של יונדאי, והעיצוב זהה למדיי. המידות: אורך של 4.335 מ', רוחב של 1,805 מ', גובה של 1,545 מ' ובסיס גלגלים של 2.70 מ'. המנוע בנפח 1.6 ליטר, 105 כ"ס, והמומנט – 15 קג"מ.
K-3
K-3היא משפחתית הנפוצה של קיה, שבישראל קרויה פורטה. העיצוב החדש שלה מרשים ואיכותי. המכללים נותרו כבעבר, עם שיפורים קלים.
K-5
K-5היא האופטימה אצלנו. בתערוכה היא הוצעה עם מנוע 2.0 ליטר שמספק 156 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ. כמו כן נחשפה בתערוכה, לראשונה, גרסה היברידית של הדגם.
K-7
קיה, כמו יונדאי, פונה בגדול לשוק היוקרתיות, עם שני דגמים בולטים: K-7שמקבילה לגרנדור של יונדאי, עם מנוע 2.2 ליטר ו-202 כ"ס, מנוע 2.4 ו-190 כ"ס, מנוע 3.0 ו-235 כ"ס ומנוע 3.3 ו-290 כ"ס.
K-9היא מכונית מנהלים יוקרתית שמקבילה לאסלן של יונדאי. היא מוצעת עם סדרת מנועים: 3.3 ליטר ו-300 כ"ס, 3.8 V6ו-334 כ"ס, ומנוע עוצמתי במיוחד בנפח 5.0 ליטר, V8, עם 425 כ"ס ומומנט של 52 קג"מ.
SOUL-EV
סול חשמלית, EV SOUL, היא הגרסה הירוקה של קיה שהוצגה בתערוכה. המכונית משווקת ביבשת עם טווח נסיעה מוצהר של 148 ק"מ ו-0 גרם פליטות מזהמים. המכונית מתבססת על הסול במבנה קופסתי כשל טנדרון. הטעינה חשמלית, מבוצעת משקע ביתי. מידותיה: אורך של 4,140 מ', רוחב של 1,800 מ', גובה של 1,600 מ' ובסיס גלגלים של 2,570 מ'.
סמסונג
סמסונג SM-6
בקוריאה סמסונג, היא מעצמה תעשייתית משמעותית החולשת על תחומים רבים, בהם האלקטרוניקה ותעשיית הרכב. משמעות השם סמסונג, היא 3 כוכבים.סמסונג היא היצרנית השלישית בגודלה בקוריאה. היא מייצרת את דגמי רנו הנפוצים בעולם. המותג סמסונג, כולל את סמל היצרן ולא את המעוין של רנו המוכר לנו ולשאר מדינות העולם. קו העיצוב של דגמי סמסונג, מתבסס על הרנו פלואנס המוכר לנו בישראל, אך בגדלים אחרים.
SM-3היא מכונית משפחתית המקבילה לרנו פלואנס. בתערוכה היא הוצגה באופן בולט. למשפחתיות של סאמסונג מצטרפות SM-5עם אורך של 4,885 מ', רוחב של 1,860 מ', גובה של 1,485 ובסיס גלגלים של 2,760 מ'. מנוע 2.0 ליטר מספק 140 כ"ס ומומנט של 19.7 קג"מ.
סמסונג SM3 ZE

SM-3 ZE, גרסה נוספת לדגם SM-3 הוצגה בתור המכונית חשמלית של סמסונג, שהיא לא אחרת מהפלואנס ZE המוכרת לנו בישראל מימי בטר פלייס. הספק המנוע 95 כ"ס, טווח הנסיעה שלה עומד על 135 ק"מ על חשמל. הסוללה ממוקמת בתא המטען והיא מזערית מזו המוכרת לנו. הטעינה שלה באמצעות עמוד טעינה או משקע בייתי.
SM-6היא משפחתית מנהלים גדולה בעיצוב דומה לזה של קודמתה, עם אורך של 4,850 מ', רוחב של 1,870 מ', גובה של 1,460 מ' ובסיס גלגלים של 2,810 מ'. המנוע זהה למנוע של ה-SM-5, עם הספק של 140 כ"ס ומומנט של 19.7 קג"מ. רמת האבזור משופרת.
SM-7היא מכונית מנהלים גדולה ועוצמתית שמכוונת לתחום היוקרתי. היא מתבססת על אותו מרכב, אך ארוכה יותר ב-15 ס"מ. השיפורים שבה מתבטאים ברמת אבזור עשירה ובמגוון מנועים: 2.0 ליטר ו-140 כ"ס, 2.5 ליטר ו-190 כ"ס, ומנוע עוצמתי במיוחד עם נפח של 3.5 ליטר, 258 כ"ס ומומנט של 24.8 קג"מ.
QM-6הוא רכב פנאי-שטח חדש של סאמסונג, שתואם לדגם הקוליאס של רנו שמשווק בישראל.
שברולט
שברולט וולט- חשמלי
שברולט, המיוצרת במפעלי GMבקוריאה, הציגה מגוון דגמים, בהם הסופר מיני אוויאו שמקבילה לסוניק עם תא מטען ואינה משווקת בישראל הקרוז המשפחתית הנפוצה בישראל, והקפטיבה – מכונית פנאי-שטח שהתחדשה לאחרונה.
מסמר התערוכה מבחינת שברולט היה הדגם החשמלי שלה וולט, שנעשה רכב ייצור סדרתי המשווק בקוריאה. המנוע החשמלי מספק 149 כ"ס ומומנט של 40.6 קג"מ, וטווח הנסיעה מגיע ל-670 ק"מ. אורך המכונית הוא כמו של משפחתית: 4,580 מ', רוחבה 1,785 מ', גובהה 1,495 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.694 מ'.
ניסאן
ניסאן פטפיינדר
בביתן ניסאן בלט הפתפיינדר – רכב הפנאי-שטח הגדול שלה, המיועד לשבעה נוסעים. המנוע בנפח 3.5 ליטר, עם הספק של 263 כ"ס ו-33.2 קג"מ. אורך: 5,010 מ', רוחב: 1,960 מ', גובה: 1,770 מ', בסיס גלגלים: 2.90 מ'.
אינפיניטי
Q-50 היברידית
לאינפיניטי היה ביתן מרשים ויוקרתי. המותג נחשב בעל משמעות בקוריאה.
Q-30היא מכונית מנהלים קומפקטית עם מנוע 2.0 ליטר המספק 211 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ.
Q-50 Sנחשפה בגרסה היברידית שכוללת מנוע 3.5 ליטר, V6, 364כ"ס. המידות מורחבות: אורך של: 4,800 מ', רוחב של 1,820 מ', גובה של 1,440 מ' ובסיס גלגלים של 2,850 מ'. משקלה: 1,700 ק"ג. עוד נצפו באינפיניטי QX-50, QX-60, QX-70, QX-80.
טויוטה
טויוטה מיראי
טויוטה הציגה את המיראי – מכונית המימן שנחשפה בתערוכת פרנקפורט. המיראי היא מכונית הסדאן הראשונה בעולם המבוססת על הנעת מימן אשר מיוצרת וזמינה לציבור. המימן, שנהפך לחשמל, מספק כ-114 קילוואט המשתווים ל 155-כ"ס. לרכבי תא הדלק פליטת מזהמים אפסית, והם פולטים בנהיגה מים בלבד. השימוש בהם נוח כמו בכלי רכב רגילים, והם מאפשרים טווחי נסיעה אורכים ותדירות תדלוק כמו של מכונית בנזין.
טויוטה הציגה בנוסף את דגמי הפריוס החדשים, כולל פריוס פלוס שמיועדת לשבעה נוסעים והפריוס פלאג אין.
פורד
פורד מונדיאו
בביתן פורד בלטה המונדיאו – מכונית המנהלים שלא מגיעה לישראל בגלל בעיות מחיר. בתערוכה התגלתה בה התעניינות רבה בשל המראה היוקרתי והאירופי שלה ומידותיה הגדולות. אורכה: 4,870 מ', רוחבה: 1,850 מ' וגובהה: 1,490 מ'. המנוע שלה בנפח 2.0 ליטר, ומספק 180 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ. המוכנית משווקת ברמות גימור טרנד וטיטניום.
טארוס היא מכונית הסלון של פורד, ששווקה בעבר בישראל ומשווקת בקוריאה. היא הוצגה עם מנוע עוצמתי בנפח 2.0 ליטר המספק 243 כ"ס. המידות גדולות: אורך של 5,155 מ', רוחב של 1,935 מ' וגובה של 1,545 מ'. עוד נצפו בביתן של פורד: פוקוס, קוגה, אקספלורר ומוסטאנג הספורטיבית.
לסיכום, בתערוכת המכוניות של קוריאה הודגש פרי התוצרת המקומית, עם פלישה של מותגי על מאירופה ומאמריקה. הסגנון המועדף על הקוריאנים הוא יוקרתי וספורטיבי. גם נושא איכות הסביבה קיבל משמעות, עם שלל דגמים היברידיים, חשמליים ותאי דלק.
*
הביקור בקוריאה הופק ע"י רגב טורס טיולים ונסיעות השתלמות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg