טויוטה פותחת עשור בכיוון היברידי-חשמלי ושיתופי
עד 2025: תשיק טויוטה 25 דגמים היברידיים, 5 דגמי פלאג אין ולפחות 10 מכוניות עם אפס פליטות.
10/2/20
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, פתחה העשור החדש כאשר, טויוטה מסכמת שנת שיא מוצלחת מאוד ופתיחת שנה חזקה עם גידול של כ- 50% במסירות בחודש ינואר 2020 לעומת החודש המקביל אשתקד, ל- 5,200 כלי רכב, שיא של כל הזמנים במסירות חודשיות. בשנת 2019 רשמה החברה נתוני צמיחה גבוהים של 32% וכן הכתרת טויוטה קורולה כמכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה זו ובעשור החולף כולו וציון מסירתו של הרכב ההיברידי ה-75,000 במספר בישראל .
קו המוצרים הנוכחי משקף את השינוי המשמעותי שעוברת טויוטה
קו המוצרים הנוכחי של יוניון מוטורס מבטא היטב את הטרנספורמציה שעוברת TOYOTA, עם התפתחות היצע הדגמים בשנים האחרונות ב- 4 מימדים עיקריים: הטמעת מערכות בטיחות אוטונומיות מתקדמות בכל קו מוצרי החברה מהלך המבטא את המחויבות הבלתי מתפשרת של טויוטה לבטיחות הלקוחות ומשתמשי הדרך
השקות משמעותיות בסגמנט ה-"ג'יפונים" המתפתח – עם ה- C-HR, הראב4 החדש, כמו גם ה- B-SUV והראב4 הפלאג-אין הייבריד שיושקו בעתיד הקרוב.
TNGA– כל דגם חדש שמשיקה טויוטה נבנה על שלדת ה- TNGA המתקדמת: שלדה בטוחה יותר, קשיחה יותר, מעוצבת יותר ומהנה יותר לנהיגה.
יותר היברידי – ירוק יותר – במקביל לעלייה עקבית בהיקף הרכבים ההיברידיים, בארבע השנים האחרונות חלה ירידה משמעותית של כרבע מהיקף בפליטת Co2(מממוצע לרכב של 129 גרם לק"מ בשנת 2016 ל- 99 גרם לק"מ בשנת 2019). מגמות חדשניות אלו אפשרו לטויוטה הגיע להישגי שיא בשנת הפעילות 2019 ולפתוח את 2020 בתנופה.
טויוטה חושפת את הדגמים החדשים של שנת 2020 בישראל
פרואייס סיטי, הרכב המסחרי החדש של טויוטה מסמן את כניסתה לסגמנט בו לא הייתה פעילה עד היום, הרכב יוצע בתצורת 5 או 7 מושבים ועתיד להגיע לישראל ברבעון השני של 2020.
קאמרי ההיברידית החדשה – מכונית המנהלים האולטימטיבית חוזרת לאחר תקופת היעדרות קצרה. הקאמרי החדשה מיוצרת ביפן, מצוידת במערכת היברידית מהדור הרביעי של טויוטה ומבוססת על שלדת ה-TNGA החדשה, הרכב יוצע בשתי רמות גימור (LE / XLE),באבזור עשיר הכולל מערכת בטיחות אוטונומית מתקדמת, מערכת מולטימדיה מקורית תומכת עברית ועוד.
יאריס החדשה- מכונית הסופר מיני הנמכרת ביותר בישראל והיחידה בקטגוריה המוצעת עם מערכת הנעה היברידית. הדור הבא של הדגם יושק בישראל בחציון השנה של השנה ויהיה מבוסס שלדתTNGA ועל הדור ה-4 של הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה, ותציע שיפור של יותר מ-20% בחיסכון בצריכת דלק, שיעור פליטות CO2 נמוך, וסגנון עיצוב חיצוני מהודק, קומפקטי ומרשים.
ראב 4 הייבריד פלאג-אין- גרסה ראשונה נטענת לדגם ההיברידי הפופולרי של רכב הפנאי-שטח, המצויד במערכות טכנולוגיות מתקדמות, בשני מנועים חשמליים ומנוע בנזין, המאפשר טווח נסיעה של עד 65 ק"מ בהנעה חשמלית, ופולט כ-29 גרם CO2 לקילומטר, נתון הנמוך בהשוואה לכל מתחרה אחר.
תעשייה במהפכה והמעבר של טויוטה לחברת "ניידות לכל"
ארתור מטרנה- מנהל מכירות בכיר בטויוטה מוטור אירופה, התייחס בהרחבה לנושא ההנעה החלופית: "ההצלחה של היום היא החזון של אתמול. בשנת 2019 חצינו באירופה את רף מיליון מכוניות היברידיות-חשמליות והשגנו נתח מכירות של 60% מכלל המכירות שלנו במערב אירופה ומרכז, שני הישגים מדהימים שהושגו בשווקים בירידה". מטרנה, התייחס בהרחבה לתמורות הגלובליות בענף: "תעשיית הרכב עוברת כיום את מהפכת CASE – Connected, Automous, Shared and Electric, כלומר קישוריות, אוטונומיות, שיתופיות וחישמול. בעזרת פיתוח פלטפורמת ניידות עולמית, עם נוכחות כבר בבריטניה, ארה"ב ויפן וכן אפליקציית My Toyota שהושקה באירופה ובקרוב תושק בישראל, אנו בדרך להציע שירותים יותר מחוברים ומותאמים אישית ללקוחותינו. בשנת 2016 הקימה טויוטה את מכון המחקר שלה כדי לחקור נהיגה אוטונומית מתקדמת ורובוטיקה וכבר בקיץ הקרוב יוכלו המשתתפים באולימפיאדת טוקיו 2020 לחוות אחד מתוצאות העבודה הזו באמצעות ה- e-Pallet, המספק ביטוי לפעילות הניידות כשירות של טויוטה".
רן דנאי- מנכ"ל פעילות הרכב של קבוצת יוניון, סקר את המעבר של הקבוצה מפעילות מרכזית של שיווק רכב לספק ניידות חכמה גם בישראל: "עולם התחבורה המשתנה מהווה עבורנו אתגר של פעם במאה שנה, אך אנו רואים זאת גם כהזדמנות. כקבוצה שתמיד הסתכלה קדימה ורחוק, הרחבנו מאוד את מנעד תחומי הפעילות שלנו בשנים האחרונות, וכיום אנו פועלים בארבעה ראשי חץ עסקיים בתחום הרכב: חדשנות בעולם הרכב המסורתי,פתרונות תחבורה חכמה, השקעות פיננסיות בטכנולוגיות באמצעות Union Tech Ventures ופתרונות שינוע לוגיסטי, תחום אשר צומח מאד עם התחזקות הקניות המקוונות. ארבעה ראשי החץ העסקיים מספקים לנו שפע של מנועי צמיחה ויכולת מצוינת לתת מענה מקיף למגוון הצרכים של הלקוחות בהווה ובעתיד. כחלק מאסטרטגיה לשינוי העמוק והרחב של טויוטה מיצרנית רכב לחברת ניידות לכל, תשיק יוניון מוטורס בחודשים הקרובים את מותג הניידות האירופאי החדש KINTO. תחת KINTO תספק טויוטה שירותי ניידות מגוונים לערים, ארגונים ולקוחות פרטיים והוא חלק משאיפתה של החברה לספק את כל סוגי השירותים הנוגעים לתעבורת אנשים ממקום למקום ברחבי העולם, והוא שואף להיות "מקיף ואמין".
אנדרו חורש- מנכ"ל יוניון מוטורס, ציין כי ההישג המרשים ביותר בראייתו בשנת 2019 היה הזינוק העצום במכירת ההיברידיות: יותר מ-70% מהמכירות שלנו כיום הן היברידיות. אני מדגיש זאת מפני שעובדה זו מראה כיצד טויוטה פועלת ומתבלטת על פני המתחרים באמצעות ניסיון רב וידע מקצועי בטכנולוגיות חשמליות". חורש הוסיף כי בחמש השנים הבאות טויוטה העולמית תשיק יותר מ-25 דגמים היברידיים חדשים או מעודכנים, תוסיף לפחות דגם פלאג אין אחד מידי שנה ותשיק לפחות 10 מכוניות עם אפס פליטות. מערכת ההנעה המרכזית והנוחה ביותר לשימוש בשנים הקרובות תהיה המערכת ההיברידית. "הפתרון ההיברידי הוא זמין ונגיש, כפי שבא לידי ביטוי ביותר מ- 70% מהיקף המכירות שלנו, ועם נתון של אפס פליטות מזהמים בלמעלה מ- 80% מזמן הנהיגה העירונית, כמו למשל ביאריס החדשה, ולכן מדובר בפתרון המותאם ביותר עבור נסיעה בערים."