טיפול במכוניות בימי הקורונה

תחזוקה בימי הקורונה

כך תשמרו על הרכב שלכם בימי הקורונה וחנייה ממושכת. טיפים ממומחי שגריר: לא לנתק מצבר, לנפח צמיגים ביותר לחץ ולהחנות בצל

13/4/20

קבוצת שגריר שירותי רכב, ספקית מובילה במתן שירותים לחברות הביטוח ושיתוף והשכרת רכבים אשר מעניקה שירותי דרך וגרירה לכ- 1.4 מיליון מנויים בישראל שופכת אור על איך צריך לטפל ברכב בזמן עמידה ממושכת. לאור המצב רכבים רבים עומדים זמן רב ללא תנועה. כאשר יוסרו ההגבלות יתכן ותגלו כי הרכב לא מניע או ניזוק. חשוב לזכורכי הרכבים בעידן המודרני, מבוססי מחשב להם מערכות נלוות מתוחכמות יותר, הפכו לרגישים הרבה יותר לבעיות חשמל ומתח ולכן מצריכים תחזוקה מיוחדת.

במיוחד בשביל זה קבצו עבורכם את המלצות טובות מצוות המומחים ואנשי המקצוע של שגריר, אשר יסיעו לכם לשמור על הרכב במיוחד בתקופה זו.

התרוקנות המצבר: ליאור לוי מכונאי מוסמך בשגריר אומר, כי יש להניע את הרכב פעם ביומיים או לכל המאוחר אחת לשלושה ימים, בכל פעם למשך כ- 20 דקות.


לא לנתק את המצבר !
לטענתו, גם ניתוק של המצבר אינו מומלץ. גם כאשר המצבר לא טעון הוא עדיין מעביר חשמל מינימאלי למחשב הרכב אשר נמצא במצב שינה. כאשר מנתקים לגמרי את המצבר המחשב אינו מקבל חשמל כלל ובמקרים אלו המחשב עלול להתאפס ולגרום לנזקים שונים ברכב.בכדי לשמור על המצבר יש לבדוק שקטבי המצבר נקיים וללא סימני הצטברות קורוזיה ו/או חומצה. במידה והקטבים נגועים יש לנקות בעזרת מים חמים ולשמן ע"י גריז ו/או ווזלין.


התנעה באמצעות כבלים:
לאור התקדמות הטכנולוגית של הרכבים אשר רובם נשלטים ע"י מחשבים בתוך הרכב התנעה לא נכונה ע"י כבלים ללא ידע טכני עלולה לגרום לנזקים חמורים למחשבי הרכב (חיבור הפוך, העברת זרם חשמלי חזק מידי ולא מבוקר ועוד) נזקים אלו עשויים להגיע לאלפי שקלים. על כן עדיף להזמין מכונאי מוסמך אשר יבצע את ההתנעה ויבדוק את מתח המצבר תוך שמירה על מחשבי הרכב ויחליף לכם מצבר במידת הצורך.


חניה:
על פי המלצתו של גבריאל אטיאס מנהל מרכז שירות שגריר בחולון, רכב אשר עומד הרבה זמן כדאי להחנות במקום סגור ומוצל (עדיף בחניה מקורה). אנו יודעים כי דבר זה לא תמיד אפשרי. לכן בזמן חניה בחוץ יש להקפיד על מספר דברים:בעת חנייה ברחוב, מומלץ לבחור חנייה מוצלת עד כמה שניתן ולהקפיד לקפל את מראות הצד.רצוי להחנות את הרכב במקום שאינו מהווה מוקד של הולכי רגל או יכול לסבול מנזקי עוברים ושבים.בחניה תחת כיפת השמיים, הטמפרטורה בתוך רכב סגור, תחת השמש הקופחת עשויה להגיע גם מעבר ל- 150 מעלות, בין היתר חום זה יכול לגרום לסדקים בדשבורד, בחלקי הפלסטיק ולהביא לפליטת חומרים רעילים על כן במהלך היום רצוי ואף מומלץ לכסות רכב העומד (ממש כמו של פעם). בשעות הערב יש להקפיד ולהסיר את הכיסוי, במיוחד במקומות מרובי לחות כדוגמת ערי החוף כדי למנוע הצטברות חלודה.


צמיגים:
מנהל מוסך מכונאות רכב של שגריר מיכאל דוק, מציין כי בזמן עמידה ממושכת של הרכב עשויים הצמיגים לאבד לחץ אוויר. עמידה ממושכת של הצמיג במצב זה עשויה לגרום לעיוות במבנה הצמיג אשר לא ישוב למצבו הקודם גם לאחר ניפוח הצמיג. על כן מומלץ במקרה בו הרכב עומד תקופה ארוכה לנפח את הצמיג ב-15% מעל הלחץ הרגיל. חשוב להוריד את הלחץ המיותר לפני חזרה לנסיעה ברכב.נושא נוסף עליו יש להקפיד שאותו נוטים לשכוח הוא מילוי אוויר בגלגל החילופי וזאת ע"מ שבמידה ואכן תצטרכו להחליף גלגל הגלגל החלופי שלכם יהיה מלא ותקין ויחסוך לכם גרירה מיותרת לעמדת מילוי האוויר הקרובה.


בלמים:
האם לאחר עמידה ממושכת בתנאי מזג אוויר משתנים, צלחות הבלם יחלידו וישפיעו על יכולת הבלימה של הרכב ?אלון סיגטי, קצין בטיחות בתעבורה של שגריר, עונה כי חשוב לדעת כי גם אם מצטברת חלודה על צלחות הבלמים היא אינה משפיעה על איכות צלחותהבילום. במהלך הנסיעה חלודה זו יורדת כתוצאה מהחיכוך של הרפידות עם הבלמים. יתכן ובתחילת פעולת הבלימה ובזמן בלימה בנסיעה איטית תשמעו רעשים אך הם אינם משפיעים על יכולת הבלימה של הרכב. כמובן שבמידה והנכם מרגישים כי איכות הבלימה של הרכב נפגמה חשוב להגיע באופן מידי למוסך מוסדר.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg