וועידת ישראל לבטיחות בדרכים

וועידת ישראל 2 לבטיחות בדרכים

בצלאל סמוטריץ שר התחבורה: 50 עד 30, תוכנית לאומית לבטיחות בדרכים. במטרה הפחתת מספר ההרוגים הפצועים קשה ב- 50% עד לשנת 2030.
18/11/19

וועידת ישראל לבטיחות התקיימה בפעם השנייה מטעם הרלב"ד ועיתון דה-מרקר. תכני הוועידה התמקדו הפעם בעלייה המדאיגה בתאונות דרכים השנה ובבטיחות בדרכים בהיבט הכלכלי.

בצלאל סמוטריץ שר התחבורה: "כאשר מדובר במניעת תאונות דרכים חובה לקיים חינוך תודעתי לסכנות ולמניעת תאונות. לתאונות דרכים משמעות כלכלית משמעותית, עלות תאונות לשנה בישראל נאמדת בכ- 14 מיליארד ₪. על כן יש לתת לנושא עדיפות לאומית. יש לחזק את הרלב"ד ולהעניק לו סמכויות נוספות. שמדובר בתאונות, ראוי להתייחס לקבוצות הסיכון. בניתוח ממוקד לגורמי התאונות, מסתבר שרכבי משא כבדים ואופנועים, אופניים וקורקינטים ימשיכו להיות מסוכנים, משום שמערכות בטיחות פסיביות, אקטיביות ואוטונומיות לא קיימות בהם. אם זאת, אנו מעודדים את השימוש באופניים וקורקינטים לצמצום בעומסי התנועה. חובתנו להגדיל את התקציבים לפיתוח התשתיות המתאימות לכלים אילו. התוכנית עתיד, לשלב יותר טכנולוגיה להגברת הבטיחות. חובתנו להגביר את השימוש בתחבורה ציבורית וכזו שתהיה יעילה שימושית ונוחה לציבור. בתחום זה, אנו מפגרים בעשרות שנים אחרי מדינות מודרניות. האחריות מוטלת על כל אחד אחת מאתנולהגביר את המודעות לסכנות. אם ננתח את התאונות בשנים האחרונות, נבין שמקורם בגורם האנושי ובבעיות הנובעות מפעולות בהם היסח דעת ושימוש בטלפון בזמן הנהיגה. חובתנו לשנות הרגלי נהיגה ולעבור שינוי תרבותי".

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg