פיג'ו 208 חדשה

פיג'ו 208 החדשה הושקה בישראל

בגרסת בנזין וחשמליתעיצוב מרהיב, מנוע בנזין 1.2 ומנוע חשמלי לטווח של 339 ק"מ. מחיר מ- מ-118,990 ₪ לבנזין, e-208 החל מ-152,990 ₪

12/10/20 צילום: רונן טופלברג

חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, השיקה את דגם פיג'ו 208 החדשה ולראשונה בישראל, תושק מכונית חדשה לגמרי בגרסת בנזין וחשמל במקביל. בגרסתה החשמלית, פיג'ו e-208 תצטרף אל היצע כלי הרכב החשמליים של לובינסקי.פיג'ו 208 החדשה, מסתערת על פלח שוק ה-B ומביאה עמה תמהיל מדויק ועשיר שכולל שני סוגי יחידות הנעה, מבחר רמות אבזור עשירות, רמות איכות גבוהות שמירה על ערכי המותג פיג'ו ובהם מרכיב ההנאה מהנהיגה. ה-208 החדשה מבוססת על פלטפורמת CMP (Common Modular Platform) החדשנית אשר מבדלת את קבוצת PSA משאר יצרניות הרכב, בכך שתוכננה במיוחד להכיל שלל יחידות הנעה בהתאם לבחירת הלקוח. אורכה עומד על 405.5 ס"מ, רוחבה 174.5 ס"מ, גובהה 143.5 ס"מ, בסיס הגלגלים נפרש על פני 254 ס"מ ונפחו של תא המטען עומד על 311 ליטר גם בגרסה החשמלית, בזכות העובדה שסוללת הרכב ממוקמת בתחתית רצפת הרכב לשיפור מרכז הכובד וחלוקת המשקל, ולכן אין לה כל השפעה על המרחב בתא הנוסעים.

עיצוב חיצוני- הדור החדש לפיג'ו 208, משתלב במדויק לתוך היצע הדגמים הרחב של פיג'ו והוא מובחן בזכות מראה צעיר ושובב שמביא עמו מראה אנרגטי וזורם. עיצובה החיצוני של ה-208 החדשה משלב בהצלחה בין פרופורציות קומפקטיות (ארוכה ורחבה יותר מה-208 היוצאת) לקווים חדים וספורטיביים, חושניים אפילו, שהולמים את העלייה העקבית במיצוב של מותג פיג'ו בשוק הרכב הישראלי והעולמי. אלו מבדלים אותה מאוד מכל מתחריה ויוצרים רושם עז בקרב המביטים בו וזו תכונה חשובה מאוד בסגמנט B. החזית מדגישה את פנסי ה'לד' בצורת ניבים, יחד עם גריל גדול אשר מגיע בגרסה החשמלית בצבע הרכב יחד עם סמל האריה עם נגיעות בצבע כחול. חלקה האחורי יוצר תחושה של רכב זריז וספורטיבי ופנסי טפרי האריה המוכרים מוסיפים לשיוך המשפחתי של הדגמים החדשים. את העיצוב הייחודי הולמים שלל צבעים עזים לבחירה וכולם מחמיאים מאוד לקימורים הרבים שלה.

עיצוב פנימי– תא נוסעים בפיג'ו 208 החדשה תוכנן בהשראת מכונית הקונספט FRACTAL, נהנית מהדור השלישי של תא הנוסעים בעיצוב i-Cockpit, שהפר לחלק בלתי נפרד מה-DNA של מכוניות פיג'ו, ביותר מחמישה מיליון כלי רכב מסביב לעולם. פיסול ה-i-Cockpit מהדור החדש כולל את אותו מבנה ארגונומי בעל שלוש קומות, כפי שקיים ב-508, ב-2008 החדשים ועוד. על פי פילוסופיה זו, המסכים הגדולים, 7 אינץ' במרכז הדשבורד ו-10 אינץ' בלוח המחוונים, משפרים את חוויית ובטיחות הנהיגה בכך שממקמים את המידע הנחוץ במרכז שדה הראיה של הנוהגים, ומאפשרים תצוגה מתחלפת בהתאם לצורך ובקלות, גם בזכות מתגי הפסנתר שמתפקדים כקיצורי דרך לשלל מערכות הרכב. בתכנון ה-208 החדשה, פיג'ו שמו דגש על איכות החומרים, הרכבתם והירידה לפרטים שכן אלו שיוצרים את תחושת היוקרה והקפדה ברכב. חומרי הדיפון רכים למגע, מסייעים מאוד בבידוד הרעשים ומשדרגים את חוויית הנסיעה לעומת המתחרים. היושבים מאחורי ההגה נהנים מתנוחת נהיגה ספורטיבית, המושבים הקדמיים חובקים ותומכים, ההגה קטן המידות מגיע במבנה קטום וספורטיבי, המושב האחורי מציע מרחב מחיה נדיב ליושביו וגם נפח תא המטען נדיב עם 311 ליטר &ndash נתון התקף הן לגרסת הבנזין והן לגרסה החשמלית.

מנוע והילוכים- פיג'ו 208 החדשה, מוצעת בישראל עם זכות הבחירה בין מנוע בעירה פנימית לבין הינע חשמלי מלא, בהתאם להעדפות האישיות של כל צרכן. גרסת הבנזין, מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר טורבו PureTech אשר זכה בתואר מנוע השנה 4 שנים ברציפות. מנוע זה מפיק 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 23.4 קג"מ החל מ-1,750 סל"ד ובשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית החריגה בסגמנט, מתקבלים ביצועים מצוינים 8.7 שניות להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 208 קמ"ש, צריכת דלק ממוצעת של 17.8 ק"מ לליטר (17.5 ק"מ לליטר ב-GT-Line) בהתאם לתקן WLTP המחמיר ופליטת 127 גרם CO2 לק"מ (קבוצת זיהום 4) ו-128 גרם CO2 לק"מ ב-GT-Line.

גרסה חשמלית- פיג'ו e-208 מצוידת במנוע חשמלי המספק 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ הזמינים כבר מסל"ד אפסי ומלבד נסיעה חרישית, חלקה ונטולת זיהום (קבוצה 1), גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש מהר יותר מגרסת הבנזין – תוך 8.1 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש. בעזרת סוללה בקיבולת של 50 קוט"ש, מסוגלת ה-e-208 לגמוא 339 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP המחמיר. ה-e-208מוצעת בשתי גרסאות, חד פאזית ותלת פאזית. הגרסה החד פאזית ניתנת להטענה בהספק של עד 7.4 KW (32 אמפר) שיטענו את הרכב ממצב ריק למלא בתוך כ-7.5 שעות. הגרסה התלת פאזית ניתנת להטענה בהספק של עד 11KW (16 אמפר כפול 3) שיטענו את הרכב ממצב ריק למלא בתוך כ-5 שעות בלבד. שתי המכוניות תומכות בטעינה מהירה (DC) עד 100 KW, בטעינה זו הרכב יטען ממצב ריק ל-80% סוללה בכ-30 דקות בלבד.

פיג'ו e-208 מצוידת במערכת ניהול תרמי מתוחכמת, המאפשרת לחמם ולקרר את רכיבי המתח הגבוה ברכב ואת תא הנוסעים על ידי ניצול מיטבי של האנרגיה, כמו למשל שימוש במערכת המיזוג לקירור הסוללה, שימוש בטכנולוגיית HEAT PUMP לחימום תא הנוסעים ולחימום הסוללה ועוד. מערכת יעילה זו תורמת להוספת כ-50 ק"מ לטווח הנסיעה של הרכב בין טעינות. סוללת הרכב מצוידת גם במערכת קירור נוזל נפרדת המאפשרת ניהול יעיל של הסוללה.

בטיחות- פיג'ו 208 ו-e-208 מציעות בישראל רף גבוה של אבזור בטיחותי (ציון בטיחות 7) ומפנק. גרסת הבנזין של ה-208 החדשה מוצעת בשתי רמות אבזור –Premium S ו-GT-Line עשירות במיוחד והגרסה החשמלית, e-208 משווקת ברמת אבזור אחת – Premium S.

כבר ברמת Premium S מציעה ה-208 בשתי גרסאות ההינע, כוללת מערכת בלימת חירום אקטיבית בעלת טווח מוגדל (עד 140 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה (פעילה מ-0 קמ"ש), התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי, מערכת אקטיבית לשמירת מיקום בנתיב הנסיעה בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית הכוללת ותיקוני היגוי, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט, הפעלה אוטומטית של תאורת הרכב והמגבים, התרעת סכנת התנגשות מלפנים, התרעת ערנות נהג, 6 כריות אוויר, התרעת אי חגירה מלפנים ומאחור ועוד.


אבזור-
שתי רמות גימור באבזור, מרמת הפרימיום, לוח מחוונים הינו תלת ממדי ייחודי לפיג'ו עם תצוגה מתחלפת, כניסה והתנעה ללא מפתח בזיהוי על ידי קרבה בלבד, ללא צורך במגע, שלושה מצבי נהיגה לבחירה (ECO, NORMAL, SPORT), חיישני חניה אחוריים הכוללים תצוגה גרפית, מראה פנימית מתכהה (אלקטרו-כרומטית), טעינה אלחוטית לטלפון הנייד (למכשירים תומכים), מראות צד מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים, מצלמת נסיעה לאחור (180 מעלות ומבט על וירטואלי), 2 שקעי USB לטעינה בלבד מאחור, שקע לטעינה והעברת מידע מלפנים ושקע USB-C לטעינה מהירה מלפנים, משענת יד בין המושבים, פנסים ראשיים LED, חישוקי 16 אינץ', מושבים המשלבים בד וריפוד דמוי עור, חבילת כרום, חלונות כהים מאחור.

רמת האבזור GT-Line כוללת תוספת של: גג שמש, ומראות בגימור שחור מבריק, פנסי FULL LED עם מניעת סנוור אוטומטית, גריל קדמי בעיצוב GT-Line, מושבים ספורטיביים בריפוד משולב בד ועור מלאכותי בצבע שחור ואפור ותפר ירוק, דוושות אלומיניום, מפלט כפול בגימור כרום, חיישני חניה קדמיים, כוונון גובה למושב הנוסע, הגה בגימור GT Line ואופציה לגג שמש בתוספת תשלום. בצד הבטיחות מתווספת מערכת לזיהוי רכב בשטח המת של המראות, הכוללת תיקוני היגוי ואור גבוה אוטומטי.

אחריות:
פיג'ו 208 החדשה בשתי גרסאותיה תימכר עם 3 שנים או 100,000 ק"מ אחריות יצרן מלאה על הרכב והגרסה החשמלית,
e-208 תימכר בנוסף עם אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה.

פיג'ו e-208 מציע עלות תחזוקה זולה במיוחד וזו עומדת על 1,905 ₪ בלבד ל-4 שנים או 60,000 ק"מ (במידה ואין צורך בהחלפת בלמים).

מחירים:

פיג'ו 208 ברמת אבזור Premium S – 118,990

פיג'ו 208 ברמת אבזור GT-Line – 124,990

פיג'ו e-208 ברמת אבזור Premium S מטען OBC חד פאזי 7.4 קוט"ש – 152,990 ₪

פיג'ו e-208 ברמת אבזור Premium S מטען OBC תלת פאזי 11 קוט"ש – 155,990 ₪

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg