BMW סידרה 1 החדשה
ב.מ.וו, פורצת דרך לקטגוריה המשפחתית היוקרתית עם סידרה 1, בעיצוב חדש, מנועים ומערכות בטיחות חדשות ושלל אבזור. מחיר מ- 199,000 ₪.
10/11/19
דלק מוטורס, משיקה את סידרה 1שהיא הדור השלישי של מכונית היוקרה הקומפקטית מביא עימו את ה-DNA המעודכן של היצרן למכונית בממדים קומפקטיים ומציג את ארכיטקטורת ההנעה הקדמית החדשה של BMWשמשלבת את הנאת הנהיגה והמצוינות הדינמית המהוות סימן היכר של המותג יחד עם שיפור משמעותי במרחב הפנימי, בחווית הנסיעה, באיכות תא הנוסעים ובקישוריות. סדרה 1, עוברת מעתה להנעה קדמית עם טכנולוגיית ARB הגבלת החלקת גלגלים. המערכת, המהווה דור חדש של מערכות אחיזה ומשיכה אצל היצרן, מאפשרת לשלוט בהחלקת הגלגלים בצורה רגישה ומהירה יותר. כל הדגמים בסידרה, מצוידים בסרן אחורי מרובה חיבורים.
שני מנועי בנזין– ב.מ.וו סידרה 1 משווקת עם מבחר של מנועי שלושה וארבעה צילינדרים מהדור האחרון של משפחת BMW. מבחר המנועים שישווק בישראל כולל את דגם ה- 118i המצויד במנוע ה-1.5L, 3 צילינדרים, Twin PowerTurbo. למנוע הספק ומומנט משופרים ביחס לדגם הקודם עם הספק מירבי של 140 כ"ס (136 כ"ס בדגם הקודם) ומומנט מירבי של 24.2 קג"מ (22.4).
דגם ה-M135ixDrive מצויד במנוע 2.0L, 4 צילינדרים, MTwinPowerTurbo המספק 306 כ"ס עם מומנט מירבי של 45.9 קג"מ. מנוע זה הוא מנוע ארבעה הצילינדרים החזק ביותר במערך המנועים של קבוצת BMW.
כל המנועים הזמינים עבור BMW סידרה 1 עומדים בתקן פליטת המזהמים המחמיר Euro 6d-TEMP ומצוידים במסנן חלקיקי למנועי בנזין.
שתי תיבות הילוכים– דגם ה-BMW 118i מוצע כסטנדרט עם תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים המתקדמת Step tronic עם שבעה הילוכים התורמת לירידה משמעותית בצריכת הדלק ופליטת המזהמים ועלייה במהירות התגובה לדרישות הנהג. דגם ה- BMW M135 ix Drive משודך לתיבת ההילוכים פלאנטרית Step tronicSport בעלת 8 הילוכים עם תכונות אקוסטיות משופרות.
עיצוב- הדור השלישי של הסידרה1 מציע מרחב גדול יותר משמעותית מקודמו ושימושיות משופרת בכל היבט, עם שינוי קטן בממדיו החיצוניים, הודות לארכיטקטורת ההנעה הקדמית החדשנית של BMW. הדגם, הזמין כעת כדגם חמש דלתות בלבד, קצר יותר בחמישה מילימטרים מקודמו, ואורכו עומד על 4,319 מ' .רוחבה של המכונית (העומד כעת על 1,799 מ'. גובהה 1,434 מ' גדל ב-13 מ"מ. רוחק הסרנים, העומד על 2,670 מ'. החלל הפנימי של BMW סידרה 1 החדשה מרווח הרבה יותר מאשר זה של הדגם הקודם, במיוחד במושב האחורי. נפח תא המטען מכיל 380 ליטר, גדול ב-20 ליטר מהדגם היוצא. העיצוב בחזית כולל את המאפיינים של BMW נראות בבירור בחזית. שבכת הכליות האופיינית של BMW. פנסי Full-LEDהאופציונליים מעניקים מראה מודרני במיוחד ומאמצים את חותמת התאורה האייקונית של המותג, הקיים בסדרות הגבוהות יותר רק בשילוב פנסי הלייזר החדשניים. דפנות הצד בולטות עם אף הכריש המוכר המוגדר בבירור של BMW, רמז חזק של צורת טריז וחלונות בעלי עיצוב צר שמסתיימים בקורות C עם ה"Hofmeisterkink" המסורתי. מספר קטן של קווים חדים ומדויקים ומשטחים מפוסלים בצורה נועזת מעניקים לסידרה 1 החדשה מראה אתלטי. החלק האחורי של המכונית הם החלק התחתון הרחב וההיצרות כלפי מעלה. חלון הגג הפנוראמי האופציונלי הזמין לראשונה ב-BMW סידרה 1 מכניס אור רב לחלל הפנימי, שבו מרחב גדול יותר ותחושת מרווח משופרת פוגשים בחומרים באיכות גבוהה ופרטים חדשניים.
בטיחות-ב- BMW סדרה 1, נוספו מספר רב של מערכות חדשניות לסיוע לנהג שמותקנות ב-BMW סידרה 1 נלקחו מדגמים יוקרתיים יותר במערך הדגמים של BMW ועורכות הופעת בכורה בקבוצת הדגמים הקומפקטיים היוקרתיים. בהתאם למערכת שבנידון, תמונות מהמצלמה ונתונים שנאספו על ידי חיישני רדאר וחיישנים אולטרה-סוניים משמשים כדי לנטר את האזור שמסביב לרכב ולהזהיר את הנהג מפני הסכנות או למזער את הסיכון של תאונה באמצעות בלימה והיגוי מתקנים. הציוד הסטנדרטי כולל את מערך ה-Driving Assistant הכולל התראת התנגשות והולכי רגל עם תפקוד בלימה בעיר, אשר גם מזהיר את הנהג לגבי נוכחות של רוכבי אופניים, התראה על רכב בשטח מת ותעבורה צולבת בנסיעה לאחור, מערכת התראת סטייה מנתיב עם החזרה אקטיבית לנתיב, הפועלת מ- 70 ועד 210 קמ"ש, התראת התנגשות אחורית ועוד. ניתן לקבל כאופציה בקרת שיוט אקטיבית הפועלת במהירויות של עד 160 קמ"ש . בנוסף, מערכת סיוע לחניה בדמות חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמה אחורית ומערכת עזר לחניה אוטומטית. האחרון מאפשר חניה עם סיוע אוטומטי במקומות חניה במקביל או בניצב לכביש, וכן תמרון אוטומטי מתוך מקומות חניה במקביל. מערכת שחוגגת את הופעת הבכורה שלה בקבוצת המכוניות הקומפקטיות היוקרתיות היא Reversing Assistant, ששומר את תנועות ההיגוי עבור כל קטע דרך שהמכונית נסעה בו לפנים במהירות שאינה עולה על 36 קמ"ש. לאחר מכן, המערכת מסוגלת לנווט את הרכב בנסיעה לאחור – למרחק של עד 50 מטר במהירות של עד 9 קמ"ש – לאורך אותו נתיב בדיוק בו היא נסעה קודם לכן לפנים.
אבזור- הסדרה1 החדשה תשווק ב- 4 דגמים ורמות אבזור, כאשר כבר ברמת האבזור הסטנדרטית Vibe ישנו שדרוג אבזורי משמעותי אל מול דגם המוחלף ובמרבית התחומים החשובים ללקוח.
השוואת רמת אבזור סטנדרטי מול הדגם הקודם:
חישוקי סגסוגת "17 ("16 בקודם), פנסי חזית, פנסים אחוריים ופנסי יום מסוג LED (הלוגן בקודם) עם חותמת התאורה האייקונית החדשה של BMW, חיישני חניה מלפנים ומאחור(ללא בקודם), קיפול מראות חשמלי (ידני בקודם), מערך קישוריות בשילוב מסך מגע בגודל "8.8 ("6.5 ללא מגע בקודם), מערכת שמע Hi-Fi עם 10 רמקולים (מערכת סטנדרטית עם 6 רמקולים בקודם), מערך בטיחות הכולל התראת שטח מת, תעבורה צולבת, תיקון סטייה מנתיב והתרעת התנגשות מאחור (לא הוצע בדגם הקודם), בלם יד חשמלי, חיישני אורות וגשם, חבילת תאורה עם 6 גוונים ועוד.
רמת הגימור M-Sportמוסיפה אלמנטים ספורטיביים רבים לדגם כאשר היא כוללת את חבילת העיצוב החיצונית M-Sport עם פגושים שונים ואגרסיביים, חצאיות צד, גימורים בצבע שחור מבריק, פס אלומיניום מסביב לחלונות וחישוקי "17 ספורטיביים. בפנים הרכב כוללת רמת הגימור את מושבי ה-M הייחודיים בעלי 12 כוונים ובריפוד אלקנטרה, גימורי פנים מוארים עם תאורה אווירה מורחבת ב-6 גוונים, גלגל הגה M מצופה עור Nappa, ספי כניסה, דוושות ושטיחים ממותגים Mגימור תקרה כהה ועוד.
רמת הגימור Superiorמוסיפה על רמת הגימור M-Sport אביזרי נוחות רבים:
חלון שמש פנוראמי, כניסה ונעילה ללא מפתח מדור החדש (Comfort Access 2.0), כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, חבילת ה-Parkingassistant עם מאפיין Reversing Assistant החדשני, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, שמשות כהות ספוילר M אחורי ועוד.
דגם ה-M135ixDrive משווק ברמת גימור Superiorומוסיף את האבזור הנוסף הבא:
חישוקי סגסוגת "18, מערכת היגוי M, מערכת פליטה M, בלמי M, פקדי העברת הילוכים מההגה, מתלי M אדפטיביים, ומעל הכול, את מערךLiveCockpit Professional עם צג מגע מרכזי בגודל "10.25, מסך לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25, ממשק ההפעלה החדש של BMW, מערכת ניווט מקורית, העוזר האישי "Hey BMW", AppleCar Playועוד.
מחירים
118i Vibe – 199,000 ₪
118i M-Sport – 214,000 ₪
118i Superior – 239,000 ₪
M135ixDrive – 370,000 ₪