פסגת הרכב 2019

פסגת הרכב 2019

ועידת הרכב ה-8 של ישראל, הפעם בסימן חדשנות וטכנולוגיה ותחזית לעשור הבא בענף הרכב בישראל.
29/11/19

תחת קורת גג אחת התאחדו בפעם השמינית לקוחות עסקיים, נציגים של משרד התחבורה ובכירי ענף הרכב. 800 מקבלי החלטות בתחום תחבורה ורכב ביניהם: בכירים ממשרד התחבורה והאוצר, הרשות לבטיחות בדרכים, מנהלי צי רכב בגופים פרטיים וציבוריים, מנהלי תחבורה, יבואני רכב ונציגי חברות ליסינג, מהנדסים, מנכ"לים וסמנכ"לים, רגולטורים בתחום הרכב, חברות דלקים, מנהלי תחבורה, קציני בטיחות ומנהלי ציי רכב, חברות טכנולוגיה, סטארטאפים, מוסכים מורשים, שמאים ועוד. הוועידה התקיימה הפעם בסימן חדשנות וטכנולוגיה, והתמקדה בשינויים הצפויים בענף הרכב והתחבורה בעשור הבא במדינת ישראל, ועמדה על הבעיות והפתרונות בתחומים השונים והציגה את ההתפתחויות שחלו בשנה האחרונה הכוללים סטארטאפים חדשניים שהעבירו רעיונות ייחודיים וחדשניים ביום שכולו חדשנות.בוועידה עלו הנושאים המשמעותיים בתחום תוך כדי מתן הרצאות ע"י הבכירים במשק, שילוב פאנלים והצגת החידושים בענף הרכב כולו.

אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר תנועה, משרד התחבורה: על השאלה מתי קורקינט ואופניים חשמליות יוגדרו כרכב מנועי: ב- 10/18 נתקבלה החלטת ממשלה שמסדירה את כל נושא האופניים החשמליים, שכולל גם את הנושא של תקינת רישום של אופניים חשמליים אנו רוצים להביא יותר נושא של קנסות והחמרה בענישה. ילד שנוסע מתחת לגיל שש עשרה באופניים אנו נעכב לו את רשיון הנהיגה. אנו כרגע ללא ממשלה, אנו בוחנים את הנושא כי יש לזה המון היבטים.

מירי סביון, משנה למנהל רשות המיסים: ראינו שיש לנו קונפליקט קשה בין שני ערכים מאד חשובים מצד אחד אנו רוצים לשמור על יעד ההכנסות. מצד שני יש לנו הרבה מאד נושאים שאנו רוצים לעודד באמצעות המיסוי וככל שאנו משנים את ההתנהגות אנו פוגשים את עצמנו עם פחות הכנסות ממיסים ולכן צריך מצד אחד לשמור על הכנסות ומצד שני איך נוביל את השוק למקום אחר.

רכב חשמלי- לגבי רכבים חשמליים אפשר לראות מתווים שמעלים באופן הדרגתי את מס הקניה. דבר נוסף שעשינו במסגרת תיקון החקיקה. אין הצדקה לתת הטבה כה גדולה שלא משקפת את צמצום עלויות החיצוניות כתוצאה מהנעה וזה גורם לכך שממנים את ההפחתה במחיר הרכב, ולכן אנו ממשיכים לתת את ההטבה אך יש גבול לתקרת ההטבה שאפשר לקבל.

אגרת גודש- הנושא של הגודש כמו שכולם שומעים ורואים הוא אחד הנושאים שנמצאים כרגע על השולחן בדיונים, ראינו שהדרך היחידה שבה אנו ממסים את השימוש ברכב זה דרך עולם הדלק שלא מבדיל בין ק"מ שנסעתי בערבה ובת"א. בימים אלה נערכים דיונים רבים בהקשר הזה, שבהחלט אין ספק שיש מקום לתת ביטוי להבדלים בין עולם הגודש לעולם הנוסע שבאמת המדינה לא נותנת מענה. כרגע הדברים האלה נמצאים בחשיבה, יש חלופות רבות על השולחן, ככל שהדברים מתקדמים בעולם הטכנולוגי הפתרונות יותר מגוונים, וברגע שיגובש פתרון נציגו אני מבטיחה שנדבר עליו בצורה מפורטת.

מעברלתחבורה חשמלית- אנו רואים רצון לעודד מעבר לרכבים חשמליים והיברידים ומצד שני המיסוי מכביד ממשיך לעלות גם בימים אלה איך זה מתיישב? – אנו צריכים לשמור על האיזון בין הצורך הפיסקאלי, הצורך לשמור על הכנסות המדינה ממיסים מצד שני אנו צריכים לתת עידוד לאותם מקומות שאנו רוצים להביא רכבים לא מזהמים לכן המתווה לא נותן פתרון יעיל אך זה ייתן ביטוי ברגע שאנו נותנים הטבה גדולה מדי לא מגיעה למקומות הנכונים ולא מביאה שום התייעלות שצריך לכן אנו משתדלים לכמת זאת.

חבר הכנסת בועז טופורובסקי: מאז קום המדינה נהרגו מעל 34 אלף איש נהרגו. יותר מכל מלחמות ישראל ביחד. לפני כחודש נהרגו בסוף שבוע אחד 9 אנשים. אם זה היה קורה כתוצאה מטיל או חדירה של מחבלים המדינה היתה נראית אחרת, כל מערכת הביטחון והממשלה כולם היו מתאחדים כדי לטפל באיום הזה. אף אחד לא אומר בואו ננצח במלחמה הזו.

לא יתכן שהרלב"ד סומך על טוב ליבם של משרדים אחרים. זוהי המהות שלשמה הרלב"ד הוקמה, להיות One Stop Shop. ברגע שיש הסכמה שרוב התאונות הן מטעויות אנוש תפקיד המדינה לעודד את זה ולגרום שבמקום ב 2040 תהיה חלופה ראויה, לעשות זאת ב 2030 ובעשות הזה נציל מעל ל 3000 איש ממוות ברגע שתהיה תחבורה אוטונומית. כשאני מדבר עם החברות האלו, הם אומרים שהם לא רוצים כסף אלא רק עזרה רגולטורית. המדינה צריכה לממן את מערכות הבקרה האקטיביות ולא רק לתת הטבות מס ליבואנים. המדינה צריכה לממן גם לרכבים קיימים, מערכת בטיחות פסיבית. תוך שנה במדינת ישראל לכל רכב תהיה מערכת בטיחות. הצעתי הצעת חוק לא פופולארית, שאם היום אדם נתפס נוהג תוך כדי שימוש בסלולר תהיה סגירה של הקו ל24 שעות. גם שר התחבורה אמר שהוא בעד. בגלל שהרצון להשתמש בסלולרי הוא כמו סם, ברגע שלא יהיה קו טלפון לא יוכל להשתמש.

צביקה דן, משנה למנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: 305 הרוגים מתחילת השנה 21 הרוגים בעליה מהשנה הקודמת. רוב הנפגעים הם במרחב העירוני, הולכי הרגל, אופניים חשמליים, קורקינט ודו גלגלי. לגבי טכנולוגיות ברכבים, אנו נתחיל לראות ברכבים של שנת 2023 יגיעו עם הרבה יותר אביזרי בטיחות. מערכות שיתנו מענה למרחב העירוני, מערכות אקטיביות שמפחיתות מהירות

אורלי דהן מנכ"לית EcoMotion: ב- 2012 ECOMOTION קמה, המטרה הייתה למצב את ישראל כמרכז חדשנות בתחום התחבורה החכמה. סטרטאפ לא יכול לגדול מעצמו הבנו שדבר ראשון אנו צריכים ליצור קהילה, אבל את הפוקוס נשים על הסטרטאפים. היום יש היום מעל 600 סטרטאפים בקהילה, המעבר הזה מעולם שאנחנו בעלי תחבורה לשירות וקבלת שירות שלו, כל התחום של רכב חשמלי ואנרגיה תחבורה, רחפנים ותעופה, ותחבורה ימית. אנחנו רואים שבאמת ההשקעות בתחום מניבים לכלכלת הישראלים אך לא ניתן להיות שאננים כי המהפכה בדרכה, אנו צריכים לדאוג להישאר על המפה.

ד"ר ענת בונשטיין ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה משרד רוה"מ: חמש שנים מעכשיו אני רוצה לראות את הפירות שאנחנו כממשלה זרענו. ז"א כל התשתיות, כל הפיילוטים שאנו עושים היום לקידום תחבורה חכמה, אני חושבת מאמינה ורוצה שעוד חמש שנים ישראל לא תהיה אומת החדשנות אלא אומת ההטמעה.

מיכל גלברט, מנכ"לית Future Mobility IL: המהפכה החשמלית תקרה, אך היא יותר גדולה. בעולם אנו מדברים על צמצום משמעות בבעלות רכב פרטי בחמש שנים הקרובות. בארץ אי אפשר לדעת ללא ממשלה מה יקרה. בשנת 2018 נולדו 185 אלף תינוקות ונמכרו 265 אלף רכבים. אם ממשיכים במגמות הקיימות בעוד חמש שנים יהיה לא טוב בכלל, את הפקקים אנו מכירים היום, הרגולציה חייבת ללכת ביחד עם הטכנולוגיה.

מכונית השנה של ישראל

בתום הועידה נערכה תחרות בחורת מכונית השנה על פי בחירת עיתונאי הרכב ובחירת הקהל.

אאודי אי-טרון החשמלית נבחרה למכונית השנה

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg