לקסוס RX חדשה

לקסוס RX בישראל

לקסוס ישראל מתחילה בשיווק ה-RX החדש, קרוסאובר יוקרתימחיר: החל מ-349,900 ₪
10/12/12

RX הוא אחד הדגמים המשמעותיים ביותר בשלושים שנות קיומה של לקסוס. ה-RX המקורי שהושק בשנת 1998 היה ייחודי בזמנו: רכב SUV יוקרתי ששילב בין איכות נהיגה של רכב סלון ליתרונות של רכב גבוה וגדול, וככזה הוא נחל הצלחה מידית והעניק השראה לפלח שוק חדש וחיוני אשר כיום כמעט לכל יצרן רכבי פרמיום יש בו נציגות.

דגם 2020RX, ממשיך את המסורת הזו ובנוסף נהנה משיפורים נוספים עם שורה של שדרוגים עיצוביים, טכניים ודינמיים, מעבר לרמת השינויים הרגילה המיושמת באמצע מחזור חיי מוצר, והוא עולה בקנה אחד עם נחישותה של לקסוס לעלות על ציפיות לקוחותיה.

ה- RX משנת 2020, יוצע בשתי מערכות הינע: היברידית 3.5ליטר או בנזין 2.0 ליטר טורבו ובשתי רמות גימור, LUXURY ו-PREMIUM וכן בגרסת Long היברידית עם 7 מושבים.

עיצוב הגריל הקדמי בצורת שעון החול הוא אלמנט עיצוב מרכזי בכל דגמי לקסוס, וב-RX החדש הופקד על המשימה מעצב שיעבוד אך ורק על אלמנט זה. נדרשו כמעט שישה חודשים כדי ליצור ידנית דוגמת רשת חדשה הכוללת אלפי קווים נפרדים ומעניקה לרכב מראה ייחודי יוקרתי ודינאמי. הקצה התחתון של מסגרת הגריל הקדמי הורם ושינה את פרופורציות המסגרת, כך שיתאים לצדי מרכב המכונית. הגריל כולל רשת חדשה בצורה L המשתנה בגודלה ככל שהיא מתרחקת מסמל לקסוס המרכזי. עיצוב זה הונהג בקרוסאובר האורבני החדש UX ויישומו ב-RX החדש יוצר מוטיב אחיד בכל דגמי ה-SUV של לקסוס.

יחידות הפנסים החדשות מפגינות אופי חזק ועמוק יותר עם תאורה אחידה בכל משטח פנסי היום.ב-RX יש אותה יחידת פנסים קומפקטית כמו במכונית הקופה לקסוסLC, עם שלושה פנסי LED פרוג'קטור כפולים.

מנועים והנעה- ה-RX 450h מצויד בהנעה חשמלית היברידית הנטענת בעצמה וכולל מנוע בנזין V6 יעיל ביותר בנפח 3.5 ליטר בהזרקה ישירה. המערכת מציעה הספק מרבי של 193 קילווט/262 כוח סוס ב-6,000 סל"ד עם מומנט של 335 ננומטר ב-4,600 סל"ד. הספק המערכת הכולל (מנוע ומנוע חשמלי במשולב) מגיע ל-230 קילווט/313 כוח סוס.

הציר האחורי הנכלל במערכת E-Four, שנמצא בשימוש בגרסת ההינע של כל הגלגלים ב- RX 450h, עוצב מחדש בתצורה של שלושה גלים ויצר יחידה קומפקטית יותר שבה ניתן להעביר את הגל הקצר (input shaft) קרוב ככל האפשר לגל השלישי (output shaft). העיצוב חוסך משקל על ידי שימוש באלומיניום בקופסה ובכיסוי.

על פי מחזור WLTP, פליטות ה-CO2 מתחילות מ-172 גרם לק"מ, וצריכת הדלק נעה בין 7.6 ליטר ל-100 ק"מ ל-7.9 ליטר ל-100 ק"מ.

ה-RX 300 מצויד במנוע ארבעה צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 2.0 ליטר חסכוני בדלק ובעל ביצועי נהיגה מעולים, המתאפיין בתגובת מצערת מהירה ומומנט מידי בכל טווחי הסל"ד. היחידה מייצרת 238 כ"ס/175 קילוווט בין 4,800 ל-5,800 סל"ד, ומומנט של 350 ננומטר בין1,650 ל-4,000 סל"ד. צריכת הדלק המשולבת (נתוני WLTP) נעה בין 9.6 ל-10.4 ליטר ל-100 ק"מ עם פליטות CO2 המתחילות מ- 218 גרם לק"מ ועד 236 גרם לק"מ.

מערכות הינע – ההנעה הכפולה של ה-RX 300 עושה שימוש במערכת שליטת מומנט (Dynamic Torque Control). חלוקת המומנט נעה בין 100:0 (הנעה של הגלגלים הקדמיים בלבד) ל– 50:50 באמצעות צימוד מבוקר אלקטרונית, המקנה יעילות של מערכת הינע של כל הגלגלים תמידית, בשילוב חיסכון בדלק.

גרסת ההנעה של כל הגלגלים ב– RX 450h עושה שימוש במערכת E-Four פרואקטיבית של לקסוס, שמספק מנוע נוסף הנמצא על הסרן האחורי. פעולת ההינע של ארבעת הגלגלים מופעלת רק כאשר היא נדרשת, ומאפשרת למנוע המורכב מאחור לפעול כגנרטור כדי לטעון את הסוללה.

בטיחות- בלקסוס, מערכות בטיחות מתקדמות, הגרסה העדכנית של Lexus Safety System 2+ כוללת: מערכת קדם ההתנגשות (PCS)משתמשת במצלמה קדמית ורדאר גל-מילימטרי כדי לזהות מכוניות והולכי רגל על הכביש מלפנים. אם המערכת מחשבת סיכון להתנגשות, היא מתריעה אוטומטית בפני הנהג ומספקת כוח בלימה נוסף ברגע שלוחצים על דוושת הבלם. אם הנהג אינו מגיב והמערכת מגיעה למסקנה שעומדת להתרחש התנגשות, הבלמים מופעלים אוטומטית כדי להאט את מהירות המכונית ולהפחית את עוצמת הפגיעה. כעת היא מסוגלת לזהות הולכי רגל הנמצאים בנתיב המכונית ביום ובלילה ולזהות רוכבי אופניים בשעות היום. אותו רדאר משמש לבקרת שיוט דינמית מבוססת רדאר ((DRCCהעוזרת לנהג לשמור על מרחק בטוח מהרכב שמלפנים. כשהדרך פנויה, ה-RX מאיץ אוטומטית וחוזר למהירות השיוט שהוגדרה קודם לכן. המערכת מסוגלת לספק מעקב במהירות נמוכה והופכת את הנהיגה לרגועה ובטוחה יותר במצב של תנועה איטית בכביש. מערכת שמירה על מרכז נתיב ((LTAמזהה כאשר ה-RX סוטה מהנתיב מבלי להפעיל איתות. המערכת תספק אוטומטית התרעה ותפעיל את ההיגוי כדי לשמור על המכונית במרכז הנתיב, באמצעות זיהוי סימוני או שולי הכביש, ומערכת התרעה על תמרורי דרך משתמשת במצלמה קדמית כדי לזהות תמרורי אזהרה.

Lexus Safety System 2 +כוללת גם אור גבוה משתנה אוטומטית (AHB) המזהה את המכוניות והתנועה מלפנים ועוברת אוטומטית בין אור נמוך לגבוה בפנסים. מצלמות ההתרעה על סטייה מנתיב מתריעות גם על עייפות הנהג – המערכת מזהה סטייה של המכונית כתוצאה מהסחת דעת של הנהג או נמנום, היא תשמיע התרעה, תציג אזהרה על צג המידע ותמליץ לנהג לעשות הפסקה. מערכתלזיהוי עצמים בשטח מת, עושה שימוש ברדארים המורכבים מאחור כדי לזהות מכוניות בנתיבים סמוכים או חפצים מאחורי המכונית בזמן נסיעה לאחור. אותם רדארים מספקים זיהוי רכבים חוצים מאחור המזהירים את הנהג מפני תנועה או אנשים מתקרבים מצד כלשהו בזמן נסיעה ברוורס, ביציאה או כניסה לתוך מקום חניה. ה-RX החדש כולל מערכת בלימת עזר בחניה לחניה בטוחה ותמרונים במהירות נמוכה.

אבזור- מערכת המולטימדיה החדשה עברה שדרוג משמעותי, הרכב צויד במסך מגע גדול 12.3" והוא מופעל הן כמסך מגע והן באמצעות משטח מגע, עפ"י בחירת הנהג. בנוסף, המערכת מאפשרת קישוריות חלקה לסמארטפון באמצעות ממשק Apple CarPlay המאפשרת שיקוף של הנייד על מסך הרכב, כולל אפליקציות כגון WAZE ו-SPOTIFY . מערכת השמע מבית פיוניר צוידה ב- 12 רמקולים וסאב-וופר המפיקים צליל איכותי.

מחירים:

RX 300

RX 450h

RX450h Long

Luxury

349,900 ₪

419,900 ₪

Premium

379,900 ₪

449,900 ₪

479,900 ₪

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg