קיה פרו סיד חדשה בישראל

הקיה סיד החדשה
5/5/2013
הסיד החדשה איכותית יותר. משווקת בתצורת 5 דלתות הצ'בק או SW סטיישן. עם מנועי בנזין או דיזל. בשתי רמות גימור LX או EX המפוארת יותר. ניתן דגש לבטיחות, אבזור וחיסכון. המחרים מ- 125,500 ש"ח לידנית ו127,000 ש"ח לדגם SW אוטומטי.
הסיד של קיה כבר דור שני לדגם הנמכר ביותר של קיה באירופה. עםמגוון מנועי בנזין ודיזל יעילים. תא נוסעים אלגנטי ומרווח בשילוב חומרים איכותיים. הסיד החדשה נחשפה לראשונה בתערוכת המכוניות הבינלאומית של ג'נבה במרץ 2012, והחלה להימכר ביבשת באירופה.
הסיד, שהושקה לראשונה בשנת 2007, הייתה ציון דרך ודגם ששינה את כללי המשחק עבור קיה. היא עוצבה, פותחה ויוצרה באירופה, והייתה הדגם הראשון שביסס את קיה כמתחרה רצינית למותגים המקובלים באירופה. היא זכתה לתשבחות וגם במקום הרביעי בתחרות "מכונית השנה באירופה". מאז ההשקה, הגיע היקף המכירות הגלובאלי של משפחת דגמי הסיד ליותר מ-633,000 יחידות. היא שינתה את התפישה בציבור לגבי המותג שלנו והניחה את היסוד לסדרה של דגמי קיה חדשים במגוון רחב של פלחי שוק.הסיד החדשה מיוצרת במפעלה של קיה בזילינה.
הסיד החדשה ארוכה ורחבה יותר מקודמתה, דבר המעניק לדגם ההצ'בק 5 דלתות צללית ספורטיבית יותר. האורך הכולל גדל ב-50 מ"מ (ל-4,310 מ"מ) והגובה הכולל הופחת ב-10 מ"מ (ל-1,470 מ"מ), על ידי הקטנת מרווח הגחון. למרות שהיא מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, הסיד ממשיכה עם אותו מרחק סרנים כמו קודמתה, 2,650 מ"מ, אחד הארוכים ביותר בקבוצה C.
גם מפשק הגלגלים הרחב יותר תורם למראה אתלטי יותר. למרות שהמרכב צר יותר ב-10 מ"מ, מפשק הגלגלים מלפנים ומאחור הוגדל (ב-17 מ"מ ו-32 מ"מ בהתאמה). הצללית החלקה של הדגם החדש עוצבה בדגש לקווים אווירודינאמיים שמשה קדמית בעלת זווית קטנה יותר, חיפויים חלקים מתחת לתא המנוע והחלק המרכזי של הרצפה, ספויילר חדש מעל לדלת האחורית המתרוממת ופנסים אחוריים בעלי פרופיל שעוצב בקפידה מסייעים כולם לסיד החדשה להשיג מקדם גרר של 0.30 בלבד, שהוא אחד הטובים בקבוצה, ולהפחית את צריכת הדלק ואת הרעש בתא הנוסעים.
מנועים ותיבות הילוכים
מנועי הבנזין-Gamma מציעים ביצועים משופרים וחסכוניים בדלק. המנוע החזק ביותר, מנוע בנפח 1.6 ליטר Gamma GDI שהוצג בקיה ספורטאז', משתמש בהזרקת דלק ישירה כדי להגדיל את רמות ההספק (135 כ"ס) והמומנט (164 נ"מ) תוך הקטנת צריכת הדלק ופליטות המזהמים. עם מנוע זה הסיד החדשה מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 9.9 שניות עם צריכת דלק של 17.2 ק"מ לליטר (יצרן). ופליטות CO2 המתחילות ברמה של 119 גר'/ק"מ.
מנוע דיזל– קיה מצפה שדגם הדיזל הבכיר שלה מנוע בנפח 1.6 ליטר בעל יעילות גבוהה ומגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה יהיה הבחירה הפופולארית ביותר במרבית השווקים. הוא מפיק 128 כ"ס ו-260 נ"מ, יוצע עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בעלת 6 הילוכים ויאיץ את הסיד החדשה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-11 שניות. צריכת הדלק תעמוד על 24.3 ק"מ לליטר בלבד ופליטות ה-CO2 נמוכות החל מ- 97 גר'/ק"מ בלבד.
כל המנועים יוצעו עם אפשרות בחירה בין תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בעלות 6 הילוכים. בהתאם לדגם, ה-1.6 GDI תהיה זמינה עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים (DCT) החדשה של קיה, שמשפרת את החיסכון בדלק ומעניקה החלפות הילוכים אוטומטיות חלקות ונוחות מרבית.
תיבת ההילוכים DCT, שפותחה על-ידי קיה, הופכת את קיה לאחת מיצרניות הרכב הבודדות בעולם המייצרות תיבת הילוכים כפולת מצמד משלה.
נסיעה חלקה יותר עם התנהגות כביש משופרת, והגה כוח בעל תגבור משתנה
נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש של הסיד החדשה נועדה להשתוות למכוניות המובילות בקבוצה של מותגים הקרובים לפרימיום. מערכת של מתלים עצמאיים לחלוטין עם שלדה, תמוכות מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור, מנצלת את מפשק הגלגלים הרחב של המכונית החדשה כדי להעניק רמות גבוהות יותר של אחיזה, נוחות נסיעה והתנהגות כביש. מבנה המרכב של הסיד החדשה הוקשח והוגבר באופן משמעותי. השינוי אפשר למהנדסי קיה להציג שינויים קטנים רבים ברכיבים, קפיצים ובולמי הזעזועים שמשפיעים על איכות הנסיעה, והפחתת רעשים ורעידות.
מערכת ההיגוי כוח בתגבור חשמלי דורשת 2.85 סיבובים מנעילה לנעילה וקוטר סיבוב של 10.34 מטרים. בדגמי הסיד החדשה מותקנת מערכת Flex Steer&trade החדשה לחלוטין המשפרת את דינאמיקת הנהיגה. המערכת כוללת שלושה מצבי הפעלה: Comfort, Normal ו-Sport ומאפשרת לנהג לשנות את רמת סיוע הכוח וגובה ההיזון החוזר, כדי להתאים את תחושת ההגוי להעדפותיו האישיות של הנהג.
תא נוסעים מרווח יותר
למרות שרוחק הסרנים של 2,65 מ' נותר בסיד החדשה, הגידול באורך הכולל תורם למרחב פנימי גדול יותר לאנשים ומטען. היושבים במושבים הקדמיים נהנים מתוספת של 12 מ"מ למרווח הראש ו-21 מ"מ למרווח הרגליים, בעוד היושבים מאחור נהנים מגידול של 5 מ"מ במרווח הכתפיים. קיבול המטען גדל ב-12% ל-380 ליטר (גידול של 40 ליטר) כשהמושבים האחוריים זקופים, והמושב האחורי המפוצל מתקפל למצב שטוח לחלוטין כדי להעניק גמישות מרבית.
חומרים איכותיים יותר בתא הנוסעים ומגוון רחב יותר של ציוד היי-טק, מוודאים שתא הנוסעים של הסיד החדשה תואם למראה החיצוני היוקרתי.
אבזור
הבקרות הראשיות והמשניות ממוקמות בצורה מוכוונת נהג המאפשרת תפעול אינטואיטיבי וקל, והציוד החדש הכלול כסטנדרט, כולל גלגל הגה עם כוונון עומק וגובה, תמיכה ב-iPod, Aux ו-USB, מערכת שמע בעלת שישה רמקולים ומחשב דרך רב-תכליתי. תאורת LED עקיפה של הקונסולה המרכזית וידיות דלתות בצורת "סנפיר אנכי" מעניקות לתא הנוסעים אווירה יוקרתית. הסיד החדשה מצוידת בתאורת נסיעה ביום(DRL) (ובחלק מהדגמים מסוג LED) ובפנסים עוקבי פנייה (המאירים בהתאם לזווית ההיגוי).
בטיחות
קיה ממשיכה להעניק עדיפות עליונה לבטיחות, והסיד החדשה מכילה טכנולוגיות בטיחות אקטיבית ופסיבית כדי להבטיח הגנה מרבית ליושביה ולמשתמשי הכביש האחרים. קיה נחושה להשיג את דירוג הבטיחות הגבוה ביותר. הסיד החדשה השיגה את הדירוג המרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP. מאפייני הבטיחות האקטיבית הזמינים כוללים ESP (בקרת יציבות אלקטרונית), ABS (מערכת למניעת נעילת גלגלים), BAS (סיוע לבלימת חירום), HAC (סיוע לזינוק בעלייה), למניעת התדרדרות לאחור, VSM (מערכת ניהול יציבות הרכב) ו-ESS (איתות בלימת חירום) המהבהב את אורות הבלימה כשהמערכת מזהה שהנהג מבצע עצירת חירום. במונחים של בטיחות פסיבית, המרכב מיוצר עם אחוז גבוה (57%) של פלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה, וכולל שיפורים רבים להגברת ההתנגדות לפגיעה. ההגנה מפני פגיעות צד מוגברת באמצעות קורות עבות יותר ב-50% בדלתות, קורת רוחב חזקה יותר בגג בין עמודי B וספי צד המיוצרים מפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה במיוחד. כל דגמי הסיד החדשה מצוידים כסטנדרט בשש כריות אוויר קדמיות, צדיות וכריות וילון באורך מלא. בטיחות הולכי רגל משופרת באמצעות שימוש בפנסים ראשיים קורסים, פגוש בעל שפה תחתונה קשיחה יותר ומבנים סופגי זעזועים במכסה תא המנוע והצירים שלו.
מחירים:
5 דלתות EX אוטו' 127,900 ש"ח
SW סטיישן LX אוטו' 127,000 ש"ח
5 דלתות דיזל LX ידני 125,500 ש"ח
SW סטיישן LX ידני 134,500 ש"ח
מפרט טכני
מנוע דיזל
1.6 ליטר הספק: 128 כ"ס / 4000 סל"ד מומנט: 26 קג"מ ב- 1900-2750 סל"ד
מנוע בנזין
1.6 ליטר הספק: 135 כ"ס 6,300 סל"ד מומנט : 16.4 קג"מ / 4,850 סל"ד

תיבות הילוכים
דיזל בנזין
ידנית 6 היל' 6 היל'
אוטומטית 6 היל' 6 היל' (DCT)
מערכת מתלים ושיכוך
מלפנים מתלה נפרד לחלוטין עם תמוכות מקפרסון המותקנות על גבי תת-מסגרת, עם קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז. מוט מייצב נגד גלגול.
מאחור מתלה מרובה חיבורים נפרד לחלוטין המותקן על גבי תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז.
מערכת היגוי
סוג הגה כוח חשמלי עם אופציה למערכת Flex Steer&trade
סיבוב גלגל ההגה 2.85 סיבובים מנעילה לנעילה, קוטר סיבוב 10.34 מטר
חישוקים וצמיגים
סטנדרט פלדה 15 x 6.0 אינץ' צמיגים 195/65 R15
גלגל חילוף גלגל פלדה זמני
מידות
חיצוניות (מ"מ)
אורך כולל 4,310
רוחב כולל 1,780 (ללא מראות צד)
גובה כולל 1,470
רוחק סרנים 2,650
קיבולות (ליטר) 5 דלתות
מיכל דלק 53 ליטר
מטען 380 ליטר עם מושבים אחוריים במצב זקוף (עד לקו החגורה)
925 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים (עד לקו החגורה)
470 ליטר עם מושבים אחוריים במצב זקוף (עד לתקרה)
מטען 1,318 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים (עד לתקרה)
משקלות
דיזל בנזין
משקל עצמי (ק"ג) 1,375 1,268
ביצועים
דיזל בנזין
1.6 (128) 1.6 (135)
מהירות מרבית (קמ"ש) 197/182 195
0-100 קמ"ש (שניות) 10.9/12.7 9.9
צריכת דלקופליטת מזהמים
דיזל בנזין
1.6 (128) 1.6 (135)
ליטר/100 ק"מ 4.1/4.0 5.8
CO2 (גר'/ק"מ) 100/104 135
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg