פריוס + מיניוואן היברידי חדש בישראל


פריוס + מיניוואן היברידי לראשונה בישראל
יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, מתחילה בשיווק הפריוס פלוס המיניוואן לשבעה נוסעים, ההיברידי הראשון בעולם. מחירו 175,900 ₪.
19/5/2013
חברת יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA, משיקה בישראל את הפריוס פלוס, המיניוואן ההיברידי הראשון מסוגו בעולם בעל 7 המושבים. מחירו יעמוד על 175,900 שקלים. הפריוס פלוס ארוך ב-135 מ"מ מהפריוס הסטנדרטית, רחב ממנה ב-30 מ"מ וגבוה ב-85 מ"מ. בסיס הגלגלים הוארך ב-80 מ"מ, כך שניתן להושיב בו שבעה נוסעים בשלוש שורות. הפריוס פלוס מצויד במערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה, המשלבת מנוע בנזין 1.8 ליטר בהספק של 99 כ"ס, אשר יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 82 כ"ס יוצרים הספק מרבי משולב של 136 כ"ס. זמן ההאצה מ- 0 ל- 100 עומד על 11.3 שניות והמהירות המרבית עומדת על 165 קמ"ש. פליטת מזהמים של 96 ג'/ק"מ בלבד וצריכת דלק משולבת העומדת על 24.4 ק"מ לליטר, מציבים אותו בקבוצת ציון ירוק 2 בלבד. הפריוס פלוס מצויד בסוללת ליתיום-יון קלה וקומפקטית, המגדילה את יכולות המערכת ההיברידית ומאפשרת שטח הטענה גדול יותר. עיצוב אווירודינמי לחיסכון בדלק, יציבות בנהיגה ונסיעה שקטה. המרכב קל, המשלב פלדה ואלומיניום ויחידת ההנעה השקטה להפליאHybrid Synergy Drive. העיצוב החיצוני של הפריוס פלוס מתמקד במקסום אווירודינמי לשיפור החיסכון.
מפתח הגריל העליון נשמר קטן ככל שניתן על מנת להבטיח זרימת אוויר חלקה מעל פלג הגוף העליון של הרכב. הגריל התחתון, לעומת זאת, הוגדל על מנת לשפר את יעילות הקירור של המנוע. אמצעים אווירודינמיים אלו ונוספים, מעניקים לפריוס פלוס מקדם גרר מצוין.
הפריוס פלוס משתמש באופן אוטומטי בטכנולוגיית Hybrid Synerg Drive כדי לבחור את מצב הנהיגה האופטימלי, אולם ניתן לבחור גם בין שלושה מצבים בלחיצת כפתור: מצב EV לנסיעה חשמלית, המתאים לתנועה איטית בפקקים או למצבי עצירה, מצב POWER לנסיעה בכבישים מהירים, או מצב ECO המתאים לנסיעה יומיומית רגילה.
מרחב גדול ותצורות רבותבסיס הגלגלים של הפריוס פלוס ארוך ב-80 מ"מ מזה של הפריוס הסטנדרטית, ועומד על 2,780 מ"מ. אורכו של מקטע המרכב אחרי הגלגלים (overhang) גדול ממנה ב-50 מ"מ, מה שמבטיח שיפור משמעותי בנוחות הנוסעים ובקיבולת המטען. הפריוס פלוס מאורגן בשלוש שורות מושבים, כאשר מושבי השורות השנייה והשלישית מתקפלים ומתפצלים באופן עצמאי.הוספת שורת המושבים השלישית התאפשרה הודות להתקנת סוללת ליתיום-יון קלה וקומפקטית בקונסולה המרכזית של הרכב בין שני המושבים הקדמיים. המרחק בין המושבים בשורה הראשונה והשנייה הוא 965 מ"מ, תוספת של 35 מ"מ בהשוואה לפריוס. המרחק בין השורה השלישית לשנייה הוא המוביל בקטגוריה עם 1,635 מ"מ. המרחב המוענק לברכיים בשורה השנייה והשלישית זכה לשיפור של 25 מ"מ נוספים הודות לעיצוב דק ומקומר של מסעדי המושבים בשורה הראשונה והשנייה.
הפריוס פלוס מספק נפח מטען של 232 ליטרים, גם בתפוסה מלאה של שבעה נוסעים. כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת, נפח המטען גדל ל-784 ליטרים, וכאשר שתי שורות המושבים האחוריות מקופלות, ניתן לשאת מטען בנפח של 1,750 ליטרים.

מפרט בטיחותי מתקדם
הפריוס פלוס מצויד בסדרה מתקדמת של אמצעי בטיחות קפדניים, בהם: 7 כריות אויר לנהג ולנוסעים, מנגנוני קדם-מתיחה והגבלת כוח המשולבים בחגורות הבטיחות במושבים הקדמיים ומיועדים לסייע במניעת פגיעות באזור החזה, מערכת בקרת אחיזת כביש (TRC), נקודות עיגון למושבי הילדים במושבים האחוריים, מערכתBA התומכת אוטומטית בבלימת חירום, מערכת בלמיםABS עם טכנולוגייתEBD לחלוקת כוח בלימה אלקטרונית ומערכת בקרת יציבות חכמה (VSC+).
המלאי מצומצם ונאמד בשלב א' בכמה עשרות כלי רכב בלבד, עד כה הוזמנו מעל ל- 25 מכוניות מדגם זה.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg