הסוללה אוזלת לבטרפלייס


מישהו מפסיק את הזרם, בטר פלייס לאן?
בעלי המניות שוקלים להפסיק את זרם המזומנים והחברה לישראל תחליט בימים הקרובים על עתידו של מיזם המכונית החשמלית של בטר פלייס בישראל ובדנמרק.
23/5/2013
אתמול נודע כי קבוצת המשקיעים של בטר פלייס, שכוללת את החברות: ג'נרל אלקטריק, מורגן סטנלי, HSBC, והחברה לישראל בראשותו של עידן עופר, שוקלת האם להמשיך ולהזרים כסף למיזם המכונית החשמלית שהפסיד עד כה מעל ל- 830 מיליון $.
מיזם המכוניות החשמליות החל משנת 2007 והוקם ע"י מייסדו שי אגסי. הרעיון שלו התבסס מכונית חשמלית נטענת ומחליפה סוללה. בכך טווח הנסיעה שלה אינו מוגבל. אלא שיישום הרעיון חייבת את המשקיעים להשקיע בתשתיות טעינה בבתי הלקוחות, בחניונים ובשטחים ציבוריים ובנוסף להשקיע בהרמת רשת תחנות להחלפת סוללות בפריסה ארצית. כיום פועלות בישראל 38 תחנות בפריסה ארצית ממחניים בצפון ועד אילת בדרום. בטר פלייס התבססה לראשונה בעולם על מכונית משפחתית ולא על מיני עירונית, בשל הכוונה שתתאים לצרכי משפחה בדרכים בינעירוניות.
בחודש אפריל 2012 החל שיווק המכוניות בקול תרועה רמה בישראל. מכוניות רנו פלואנס ZE מרשימות שווקו תוך הבטחה לטווח נסיעה של עד 160 ק"מ. עד כה הצליחה בטר פלייס למכור כ- 950 מכוניות. את הזינוק במכירות עשתה החברה בשיתוף הפעולה עם חברות הליסינג בישראל (אלבר- אויס-אלדן ליס 4 יו). מרבית לקוחותיה נמנים עם ציי הרכב בישראל, להם המודל מתאים בשל יעילותו הכלכלי. כמו כן התנאים בחברות מאפשרים את השימוש במכונית החשמלית, כאשר בחניוני העבודה ובבתי העובדים קימות עמדות טעינה. בתום שנה ראשונה, ניתן לסכם כי בכל הקשור לרעיון בטר פלייס קיימה את הבטחותיה. המכונית נוסעת, אמנם לא לטווח המצופה ממנה אבל נוסעת.
שורת המשברים– בטר פלייס עברה טלטלות רבות כחצי שנה לאחר שיצאה לדרכה. באוקטובר 2012 פוטר במפתיע מייסד החברה שי אגסי בעקבות גל ההפסדים שנגרמו לחברה(תזכורת) . בהמשך פוטרו מנכ"לי החברה משה קפלינסקי ומחליפו האוסטרלי אוון תורנלי. החברה עברה צמצומים רבים עם פיטורי מאות עובדים. האסטרטגיה החדשה, היתה להתמקד בשוק הישראלי ולהוכיח יכולת של המכונית לנוע ביעילות. מתחילת השנה נמכרו מעל 500 כלי רכב. הרכבים נמכרים במודל הליסינג לחברות ולפרטיים. מתחילת הפעילות בישראל נמכרו כ- 950 מכוניות.
38 תחנות להחלפת סוללות בישראל
מתחילת השנה החלה בטר-פלייס ישראל בפעילות שיווקית מואצת, ונמכרו מעל 400 מכוניות חשמליות מסוג רנו פלואנס ZE
הרוכשים נמנים עם ציי הרכב ולקוחות פרטיים.רק לאחרונה דווח על כך שבחודש ספטמבר הקרוב תוצג המכונית החשמלית בגרסתה החדשה לאחר שתעבור מתיחת פנים וטווח הנסיעה שלה יגדל. בטר פלייס ניסתה לאחרונה לעניין משקיעים זרים בהם היצרן רנו וגורמים נוספים בהם סינים.
מחברת בטר פלייס נמסר לנו, כי החברה ממשיכה בפעילות רגילה לצד הניסיונות לגייס הון להמשך פעילות החברה.
הערכות מדברות על כך שאם תחדל פעילות החברה, המשמעות תהיה בהפסקת המכירות של מכוניות חדשות אך המשך השירות ללקוחות קיימים ימשך.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg