בלון חמצן לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים


יעקב שיינין. יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרשות לבטיחות בדרכים צימצמה את מצבת העובדים ב-15 איש וחוק הרשות הוארך לתקופה של חמש שנים
1.5.13
בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת הוארך תוקפו של חוק הרשות הלאומית לבטיחות דרכים לאחר שהוצג בפניה מכתבו של יו"ר הרשות ד"ר יעקב שיינין העוסק בניהול ובהתייעלות הרשות וזאת אחר החלטת הממשלה בנידון מהחודש שעבר.ד"ר שיינין משמש כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מחודש אפריל, 2012. בשנת 2005 מונה שיינין ליו"ר הוועדה (וועדת שיינין) הציבורית שהמליצה לממשלה על הקמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הממשלה אימצה את כל החלטות והמלצות הוועדה ועל פיהן חוקקה הכנסת ב- 2006 את חוק הרשות. בשנת 2011 התבקש שיינין על ידי השר כץ לשמש יועץ הבטיחות בדרכים ובמסגרת זו הוא ערך ועידכן את התכנית הרב שנתית לבטיחות בדרכים לשנים 2013 &ndash 2020. התכנית המעודכנת, שכוללת שינויים במבנה הארגוני, אושרה על ידי מועצת הרשות, אושרה על ידי השר הממונה והוצגה לראש ממשלת ישראל. מטרת התכנית להגיע לכך שישראל תהיה בין 5 המדינות הבטוחות בעולם בתחום הבטיחות בדרכים, וזאת עד שנת 2020. מיום כניסתו לתפקיד כתב שיינין במכתבו לועדת הכלכלה בארגון כלל תוכניות הפעולה של הרשות ואף בייעול הארגון. במסגרת זאת הנהלת הרשות הגיעה להסכמה מלאה עם העובדים על ביצוע השלב הראשון והחשוב בתכנית התייעלות, שהינה חלק בלתי נפרד מהתכנית הרב שנתית המעודכנת. פירושה של ההתייעלות הוא הקטנה מידית של מצבת העובדים ברשות מ- 69 עובדים ל- 54 איש, על סגירה מידית של שלושת המשרדים בשלושת המרחבים, ועל אימוץ השינויים במבנה הארגוני שהוחלט עליהם (מעבר ל-3 חטיבות תפעוליות בלבד). שינויים אלו (כל שלשת המרכיבים לעיל) צפויים להביא לחיסכון של כ-5 מיליון ₪ לשנה מתוך תקציב פנימי של כ-35 מיליון ₪, חיסכון של כמעט 15%. החשיבות הגדולה בארגון מחדש של הרשות לדברי שיינין היא שמהיום יתאפשר לרשות לנהל את הפונקציות הקריטיות ברשות (שליטה על תקציבים שנתיים לגופים שלישיים בהיקף של עד כ-500 מיליון ₪) בצורה יעילה ואפקטיבית.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg