בדיקות רכב לקראת החורף


סקר שבדק את התייחסותו של הנהג הישראלי למוכנות רכבו לחורף מצא כי
אחד מכל ארבע רכבים בישראל אינו נבדק לקראת החורף
8.11.11
סקר חדש, שנערך עבור חברת ב.מ.ב יבואני ומפיצי צמיגי GOODYEAR(גודייר) בישראל בדק את התייחסותם של בעלי הרכבים בישראל למוכנות ותקינות רכבם לעונת החורף ומצא ממצאים מדאיגים.
הסקר נערך על ידי מכון המחקר גאוקרטוגרפיה בקרב 500 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. ממצאי הסקר הראו אחידות ברמת ההתייחסות בין מגזרי האוכלוסייה השונים, איזורי המגורים, רמות ההשכלה ומידת הדתיות. ההבנה כי בדיקת הרכב חשובה מאוד היא כלל ארצית. עם זאת נמצא כי אחוז הנהגים הגבוה שאינם בודקים את רכבם גם הוא זהה בכל האוכלוסייה.
הסקר מצא כי אחד מכל ארבעה בעלי רכבים בישראל אינו בודק את רכבו לקראת החורף. למרות ש-94% מהנהגים הישראלים ציינו כחשובים מאוד לבטיחותם את תקינות מערכות הצמיגים, המגבים, הבלמים והאורות ברכבם. ממצאי הסקר מראים כי אחד מכל ארבע בעלי רכב בישראל אינו בודק רכבו לקראת החורף, וכשליש (29%) אינם בודקים רכבם על ידי גורם המוסמך לכך אלא בעצמם ועל פי ידע אישי שאינו מספיק על פי רוב.
מתוך הסקר עולה כי כ-45% מבעלי הרכבים סבורים כי אינם מסוגלים לקבוע האם הצמיגים שברשותם כשירים לנסיעה או לא. כשנשאלו הנהגים מהם הפרמטרים החשובים לדעתם בבחינת איכות הצמיג וכשירותו כ-31% ציינו כי עומק החריצים ומצבו הכללי של הצמיג כפי הנראה לעין הם המשפיעים העיקריים על טיבו וכשירותו. פרמטרים נוספים כגון החומר ממנו עשוי הצמיג (3.2%), תקני בטיחות ואיכות המעידים על יכולת מרחק בלימה, חסכון בדלק ורעש אשר הצמיג עמד בהם (3%) וגילו של הצמיג (7.6%) קיבלו התייחסות נמוכה למדי.
שמעון ביטון מנכ"ל ומהבעלים של חברת ב.מ.ב יבואני ומפיצי צמיגי GOODYEARמדגיש את החשיבות בבדיקת חורף שתתבצע על ידי גורם מוסמך. בבדיקת צמיגים עצמאית יש לבדוק האם קיימים סימני יובש, סדקים או קרעים קטנים בדופן הצמיג וכן את עומק החריצים, שצרכים להיות בעומק מינימלי של לפחות שלושה מ"מ. בנוסף יש לוודא ששחיקת הצמיג תהיה אחידה לכל רוחב הסוליה.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg