טרנסופרטר T6מנוע טורבו דיזל חדש בטכנולוגיית BlueMotionבנפח 2.0 ליטר עם חמישה הספקים שונים: מ- 84 כ"ס ועד 204 כ"ס, המנועים משודכים לתיבות הילוכים ידניות ואוטומטית.
11/05/16
פולקסווגן משיקה את הדור השישי החדש של הדגם טרנספורטר בישראל. פולקסווגן מסחריות תשווק בישראל את ה- T6עם גרסת מנוע בנפח 2.0 ליטר TDIהמגיעה בשלב זה בחמישה הספקים שונים, בהתאמה למרכב הרכב. שני הספקים (84 כ"ס ו- 140 כ"ס) בתקן יורו 5 שישווקו עד סוף השנה, כששאר המנועים מוצעים בתקן יורו 6 בהספקי 102 כ"ס, 150 כ"ס ו- 204 כ"ס עם טכנולוגיית BlueMotion. ה- Transporterהחדש יוצע בישראל במגוון תצורות: מגרסת קומבי/וואן למשלוחים, דרך גרסאות דאבל קבינה עם ארגז פתוח, ועד הגרסאות המפוארות המיועדות להסעות ומורי דרך כדוגמת ה- Caravelleוה- Multivanשיוצע אף בגרסת ה-Six Generationבצבעי רטרו. מאוחר יותר השנה תציע חטיבת המסחריות גם את ה- Multivanבגרסת העסקים המפוארת Businessוגרסת הקמפינג לטיולים ה- California.
עיצוב- הטרנספורטר T6החדש, מציע עיצוב חוץ ופנים מחודד ומדויק עם מספר שינויים, במטרה להעניק לו המראה המוכר ומשפחתי של הקונצרן. הרכב כולל חזית מאורכת, עם יחידות תאורת LED (חלק מהדגמים) מלבניות זוויתיות שנמתחות לאחור ומשתלבות היטב עם הסבכה בעלת הקווים האופקיים הכוללת באמצעה את סמל פולקסווגן. להשלמת המראה הקלאסי נוספו גם פנסי ערפל ותאורת יום. קווי העיצוב העליונים והתחתונים נמשכים לאורך כל הרכב, כשה- T6מצליח לייצר הופעה אלגנטית ייחודית לכלי רכב מסחרי. תא הנוסעים מציע לוח מכוונים וקונסולה חדשה המוכרים יותר מעולם המשפחתיות של פולקסווגן עם איכות חומרים טובה והנדסת אנוש המוכרת מכלי רכב פרטיים.
מנועים ותיבות הילוכים- דגמי הטרנספורטר החדשים מציעים מנוע דיזל ארבעה צילינדרים, בנפח 2.0 ליטר טורבו TDI. מעבר לשילוב בין מנוע טורבו חסכוני ותיבת DSG, מציעה טכנולוגיית ה- BlueMotionשורה של מערכות שנועדו לשפר את תצרוכת הדלק ולצמצם פליטת מזהמים כדוגמת: ניצול אנרגיה בעת בלימה, אווירודינמיקה מתקדמת, יחסי העברה אופטימליים, צמיגים בעלי התנגדות גלגול נמוכה וכמובן מערכת Start & Stopשמוצעת כסטנדרט בכל כלי הרכב. הגרסה בסיסית עם הספק של 84 כ"ס (יורו 5) המושגים בסל"ד של 3,500 ושיא מומנט של 22.4 קג"מ המגיע בתחום שבין 1,250- 2,500 סל"ד. גרסה השנייה מציעה הספק של 102 כ"ס, המושגים בסל"ד של 3,000 &ndash 3,750 ומומנט שיא העומד על 25.5 קג"מ בתחום שבין 1,500 ל- 2,750 סל"ד. הגרסה השלישית של מנוע ה- 2.0 ליטר TDIמציעה הספק שיא של 140 כ"ס (יורו 5 פלוס) המושגים בסל"ד 3500 ומומנט שיא של 34.7 המושג בין 1,750 ל- 2,500 סל"ד. הגרסה רביעית מציעה הספק שיא של 150 כ"ס המושגים בין 3250-3750 סל"ד ועם מומנט שיא של 34.7 קג"מ המושג בין 1,500 לבין 3000 סל"ד. הגרסה הבכירה ביותר מציגה הספק שיא של 204 כ"ס המושג בסל"ד של 4,000 סל"ד. לגרסה זו מומנט שיא של 45.9 קג"מ המושגים בסל"ד שבין 1,400 – 2,400 סל"ד.
טרנספורטר מסחרית– הגרסה הבסיסית של ה- T6מגיעה כרכב משלוחים קלאסי ללא חלונות ועם זוג מושבים לנהג ולנוסע. גרסה זו מוצעת בשני אורכים, קצר (4.904 מ') וארוך (5.304 מ'). מידות גרסת הוואן המקוצרת הינם: מרחק סרנים של 3,000 מ"מ כשאורך תא המטען עומד על 2,572 מ"מ. הגרסה הקצרה מוצעת לבחירה עם שני סוגי מנועים: הראשונה הגרסה הכי בסיסית עם הספק של 84 כ"ס המשודכת לתיבת חמישה הילוכים ידנית (לגרסה זו צריכה משולבת של 6.7 ליטר לכל 100 ק"מ) כשהמנוע השני עבור רכב המשלוחים הקצר מגיע עם הספק של 140 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית בת 5 הילוכים (צריכה משולבת של 7 ליטר לכל 100 ק"מ) או לתיבת DSGבת שבעה הילוכים (לגרסה זו צריכה משולבת של 7.4 ליטר לכל 100 ק"מ). מידות הגרסה הארוכה של וואן המשלוחים הינם: מרחק סרנים של 3,400 מ"מ כשאורך תא המטען עומד על 2,975 מ"מ. תצורה זו מוצעת עם שני הספקים שונים לפי בחירה. גרסת מנוע בהספק 102 כ"ס המשודכת לתיבת הילוכים ידנית בת חמישה הילוכים (לגרסה זו יש צריכה משולבת של 6.7 ליטר לכל 100 ק"מ), וגרסת מנוע בת 140 כ"ס המוצעת עם תיבת הילוכים ידנית בת שישה הילוכים (צריכה משולבת של 7.0 ליטר לכל 100 ק"מ), ועם תיבת הילוכים DSGבת שבעה הילוכים (צריכה משולבת של 7.4 ליטר לכל 100 ק"מ). משקל כולל של הגרסה עומד על 2,800 ק"ג וכושר העמסה הנע בין 851- 943 ק"ג.
טרנספורטר קומבי לנוסעים- גרסת ה- Kombiהפופולרית של ה- T6כוללת חלונות ודלתות אחוריות עם חלונות וזוג מושבים לנהג ולנוסע. גרסה זו מוצעת אף היא בשני אורכים: קצר (4.904 מ') וארוך (5.304 מ'). מידות גרסת הקומבי המקוצר הינם: מרחק סרנים של 3,000 מ"מ, כשאורך תא המטען עומד על 2572 מ"מ. הגרסה הקצרה מוצעת עם שני סוגי מנועים: הראשונה גרסה בעלת הספק של 102 כ"ס המשודכת לתיבת חמישה הילוכים ידנית (גרסה עם צריכה משולבת של 5.9 ליטר לכל 100 ק"מ) כשהמנוע השני המוצע עבור הקומבי הקצר מגיע עם הספק של 150 כ"ס ומשודך לתיבת DSGבת שבעה הילוכים (לגרסה זו צריכה משולבת של 6 ליטר לכל 100 ק"מ). מידות הגרסה הארוכה של הקומבי הינם: מרחק סרנים של 3,400 מ"מ כשאורך תא המטען עומד על 2938 מ"מ. גרסת ה- Kombiהארוכה מוצעת עם אותם מנועים: מנוע בעל הספק של 102 כ"ס המשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית (צריכה משולבת של 6.1 ליטר לכל 100 ק"מ) ומנוע בהספק של 150 כ"ס שמשודך לתיבת הילוכים ידנית בת שישה הילוכים או לתיבת הילוכים DSGבת שבעה הילוכים (צריכה משולבת של 6.2 ליטר ו- 5.9 ליטר לכל 100 ק"מ בהתאמה). משקל ה- Kombiהכולל עומד על בין 2,800 – 3,000 ק"ג וכושר העמסה נע בין 821 – 1061 ק"ג.
בנוסף קיימים דגמים נוספים להסעת נוסעים.