מיתון? הצחקתם את פולקסוואגן


אאודי אורבן. המותג המרוויח בקבוצה פולקסוואגן ג'טה
סקודה קומבי סיאט. המותג המפסיד בקבוצה
פולקסוואגן עומדת לשבור את שיאי המכירה ב-2012
ומציבים מטרה ברורה – להפוך לחברה הגדולה בעולם הרכב כבר בשנת 2018.
12.3.12

חברת פולקסוואגן הגרמנית איננה ממש מתרשמת מהמיתון העולמי בימים אלו היא הודיעה על השקעה של 62 מיליארד יורו בהקמת מפעל ומרכז מחקר חדש שיוקם במשך שש שנים ויעסיק
כ-50,000 עובדים. עוד 14 מיליארד יורו יושקעו בהקמת מפעלים חדשים בסין.
בקבוצת פולקסוואגן אופטימיים שכן להערכתם המכירות ב-2012 ישברו שיא מכירות ויגיעו ל-8.3 מיליון מכוניות. במקביל גם שורת הרווחים מרשימה. במסיבת העתונאים השנתית הודיעה החברה כי הרווח של הקבוצה בשנת 2011 הוא 17 מיליארד יורו מתוכם רווחי אאודי, המותג הרווחי ביותר בקבוצה, היו 5.3 מילארד יורו, מותג פולקסוואגן הרוויח 5.1 מיליארד יורו, (לשם השוואה הגרעון של פג'ו וסיטרואן עומד על 3.36 מילארד יורו ושל רנו על 299 מיליון יורו). לא הכל בוהק בפולקסוואגן. הכבשה השחורה היא סיאט שהפסידה ב-2011 225 מיליון יורו.
העליה במכירות מתבססת בין השאר על חדירה מסיבית לשווקים חדשים כמו: סין, הודו ואמריקה הלטינית. בארצות אלו פולקסוואגן היא כבר היום בין המותגים המובילים.
בפולקסוואגן מציינים בסיפוק גם את ההתבססות בשוק האמריקאי, שם היא רשמה עליה מרשימה במכירות בשיעור של 42 אחוז ובחודש פברואר האחרון נרשם ציון דרך. זה היה החודש המוצלח ביותר בתולדות הקבוצה בארה"ב.
באירופה עמד חלקה של פולקסוואגן בשוק על 21 אחוז והתחזיות מנבאות יציבות עד
ל-2103.
מכירות קבוצת פולקסוואגן על פי המותגים (2011):
פולקסוואגן – 5.1 מיליון מכוניות, אאודי – 1.3 מיליון מכוניות, סקודה – 879,000 מכוניות,
סיאט – 350,000 מכוניות ובנטלי 7,003 מכוניות.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg