ועידת ישראל הבינלאומית ה-7 לתחבורה
שר התחבורה ישראל כץ: נקדם את נושא הנהג המקצועי, נשפר את שכרו ונפריט את מבחני הנהיגה לחברות פרטיות. הכשרת הנהג המקצועי תשתנה, ורמת הבטיחות בכלי רכב כבדים תשופר.
25/6/2015
ועידת ישראל הבינלואמית לתחבורה התקיימה היום, בכפר במכביה ברמת גן, בהשתתפות שר התחבורה, מאות אנשי ענף התחבורה בישראל ואורחים מחו"ל.
ד"ר אריה חממי יו"ר הועידה פחת ואמר, כי יש לברך על העשייה בתשתית התחבורה בישראל. אך ציין כי מדינת ישראל זקוקה להקמת אוניברסיטה למדעי התחבורה. במדינה שנגועה בתאונות דרכים ובפיתוח הענף אין כל סיבה שבגלל בירוקרטיות, לא תקום אוניברסיטה שתכשיר אנשי מקצוע. בעניין התדמית ציין חממי, כי היא לוקה בחסר. "מליאת התחבורה", שמכילה את מובילי התחבורה בישראל, תמשיך לפעול למתג את ענף התחבורה ולשפר את תדמיתו. חברנו לאחרונה ללשכת העיתונאים, במטרה לקדם את נושאי התחבורה.
ישראל כץ שר התחבורה והמודיעין התייחס לנושא הנהג המקצועי, הגדרנו שיש לקדם את נושא הנהג המקצועי. נפעל להכשיר נהגים בשיטה חדשה, נקדם את שכרם, ונפריט את לימודי ומבחני הנהיגה המעשיים, בכדי לזרז את מועדי הטסטים. בנושא התשתיות בת"א אמר: "הוצאנו עכשיו לדרך את ליבת העבודות על הרכבת הקלה התחתית בגוש דן. יש בעיות בגוש דן מבחינה תחבורתית, כי הדברים לא בוצעו. הפרחנו את השממה ובנינו תשתית ביטחונית אבל תחבורה במקומות המרכזיים לא נבנתה וזה דבר שמחירו הולך ומתייקר והוא גובה מחירים וימשיך לגבות אם לא נבנה כי נהפוך לפקק אחד גדול. אנחנו מקדמים עכשיו עוד סדרת קווים בפרויקט. ההנחיה שהרכבת תהיה תת קרקעית כמה שאפשר ובלי חיכוך עם הקרקע. האומדן שנתנו לפרויקט מלכתחילה לא היה ריאלי, לא היו פתרונות למי התהום והפקעות קרקע, סכומים שהם מיליארדים".
השר כץ התייחס לאכיפה של נתיבי התחבורה הציבורית ונסיעת אופניים על מדרכות: "אני דוגל בהעברת סמכויות לפיקוח העירוני בכל מה שקשור בנתיבי תחבורה ציבוריים ואני מקווה שתהיה כאן חקיקה מהירה שתאפשר את זה. אתה יכול לבנות מערכת תחבורה הכי משוכללת, אבל אם הנתיב לא פנוי ואם אין עדיפות לתחבורה הציבורית הנוסע לא יגיע בזמן למקום ואז להשקעה אין משמעות. אם לא תהיה אכיפה לא יעזרו שום תקנות. אני חושב שצריך להעביר לעיריות סמכויות בנושא הזה, גם המשטרה מגלה גישה דומה. בוא נאכוף את מה שהוחלט בחוק ונוודא לפחות שרוכבי האופניים החשמליים לא ייסעו על המדרכות וכך יסכנו הולכי רגל".
פרופ' נוח הלפרין יו"ר איגוד העיתונאים הארצי בסקטור האקדמאי אמר, כי איגוד העיתונאים קיבל החלטה לתת סיוע לקידום התחבורה והבטיחות בישראל. בעניין האקדמיה לתחבורה, טען כי אין הגיון שגוף שקרוי המל"ג יכתיב את תנאי האקדמיה בישראל. אין לכך תקדים במדינות העולם.
השר כץ התייחס לאכיפה של נתיבי התחבורה הציבורית ונסיעת אופניים על מדרכות: "אני דוגל בהעברת סמכויות לפיקוח העירוני בכל מה שקשור בנתיבי תחבורה ציבוריים ואני מקווה שתהיה כאן חקיקה מהירה שתאפשר את זה. אתה יכול לבנות מערכת תחבורה הכי משוכללת, אבל אם הנתיב לא פנוי ואם אין עדיפות לתחבורה הציבורית הנוסע לא יגיע בזמן למקום ואז להשקעה אין משמעות. אם לא תהיה אכיפה לא יעזרו שום תקנות. אני חושב שצריך להעביר לעיריות סמכויות בנושא הזה, גם המשטרה מגלה גישה דומה. בוא נאכוף את מה שהוחלט בחוק ונוודא לפחות שרוכבי האופניים החשמליים לא ייסעו על המדרכות וכך יסכנו הולכי רגל".
פרופ' נוח הלפרין יו"ר איגוד העיתונאים הארצי בסקטור האקדמאי אמר, כי איגוד העיתונאים קיבל החלטה לתת סיוע לקידום התחבורה והבטיחות בישראל. בעניין האקדמיה לתחבורה, טען כי אין הגיון שגוף שקרוי המל"ג יכתיב את תנאי האקדמיה בישראל. אין לכך תקדים במדינות העולם.
פאנל בנושא הנהג המקצועי
מעורבות משאיות בתאונות דרכים גבוהה בשיעור של פי ששה מחלקן היחסי במצבת ציי הרכב בישראל. מצבת המשאיות הכבדות עומדת כל כ- 240 אלף. ו 15 אלף אוטובוסים בישראל.
מעורבות משאיות בתאונות דרכים גבוהה בשיעור של פי ששה מחלקן היחסי במצבת ציי הרכב בישראל. מצבת המשאיות הכבדות עומדת כל כ- 240 אלף. ו 15 אלף אוטובוסים בישראל.
אבנר פלור סמנכ"ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה, ציין כי חסרים כיום 1500 נהגים לרכב כבד ועוד כ- 3000 נהגי אוטובוסים. משרד הכלכלה מכין עתה תוכנית חדשה להכשרת נהגים מקצועיים. המשרד יתן עדיפות להוצאת רישיונות לנהגים מקצועיים. תהליך הוצאת רישיון נהיגה לרכב משא יהיה מורכב יותר ויכלול ליווי עם חונך מקצועי במשך 80 שעות שמדובר במשאית כבדה ו 40 שעות באוטובוס ציבורי. משרד התחבורה יקדם תוכנית שתמסד את הנהיגה כמקצוע בישראל.
טכנולוגיה בכלי רכב- במשרד הוחלט שיש לפעול לקידום הבטיחות בתחום זה. במסגרת תוכנית לשיפור הבטיחות במשאיות ובאוטובוסים, יותקנו מינואר 2016 מערכות התרעה לסטייה מנתיב והגבלת מהירות. בדובר בתקנה שתחול על כל משאית במשקל של 7,500 ק"ג. ומעלה.
טכוגרף דיגיטלי- הטכוגרף האנלוגי הקיים עד עתה, יוחלף בטכוגרף דיגיטאלי. תכנות הטכוגרף החדש מאפשרות, לתעד את כל פעולות הרכב והנהג בזמן הנסיעה ובעת תאונה. התקנתו תחויב במשאיות ואוטובוסים בישראל.
טכנולוגיה בכלי רכב- במשרד הוחלט שיש לפעול לקידום הבטיחות בתחום זה. במסגרת תוכנית לשיפור הבטיחות במשאיות ובאוטובוסים, יותקנו מינואר 2016 מערכות התרעה לסטייה מנתיב והגבלת מהירות. בדובר בתקנה שתחול על כל משאית במשקל של 7,500 ק"ג. ומעלה.
טכוגרף דיגיטלי- הטכוגרף האנלוגי הקיים עד עתה, יוחלף בטכוגרף דיגיטאלי. תכנות הטכוגרף החדש מאפשרות, לתעד את כל פעולות הרכב והנהג בזמן הנסיעה ובעת תאונה. התקנתו תחויב במשאיות ואוטובוסים בישראל.
.