רואים עתיד היברידי בטויוטה

יוניון מוטורס מסכמת שנה וצופה קדימה אל העתיד.
העתיד היברידי, יבואנית טויוטה, קיימה לאחרונה כנס, שדן במגמות שוק הרכב.
6/2/2014
הכנס, נפתח בסקירה על מגמות שוק הרכב בעולם ודווח כי בשנת 2013 נמכרו ברחבי העולם כ- 64 מיליון כלי רכב. השוק המתפתח ביותר כיום הוא האסיאתי, רק בסין נמכרו אשתקד כ- 20 מיליון כלי רכב, זהו שיא כל הזמנים. טויוטה לבדה מכרה בסין, כמיליון מכוניות. בארה"ב, חלה התאוששות עם עלייה במכירות של כ-8% ונמכרו כ-15.6 מיליון מכוניות. לעומת זאת השוק האירופאי מדשדש כבר 6 שנים. רק כ- 13.5 מיליון מכוניות נמכרו אשתקד, לעומת כ- 18 מיליון בשנת 2007.
מכירות ליצרנים – טויוטה הוביל את המכירות העולמיות עם 9.7 מיליון מכוניות אחריה ניצבת פולקסווגן שמכרה כ- 9 מיליון, ג'נרל מוטורס GM מכרה כ-8 מיליון מכוניות. יונדאי הקוריאנית היא היצרנית הרביעית בעולם עם מכירות של 7 מיליון מכוניות. התחזית שמציגה טויוטה היא שהתעשייה היפאנית תגביר את מכירותיה בשנים הקרובות, לאחר התאוששות המשברים שעברו בשנים האחרונות (סערת הצונאמי) והיחלשות שער המטבע.
איכות סביבה באירופה – האירופאים לא מוותרים על איכות הסביבה והם מציגים את תקן יורו 6 שיכנס לתוקף ב-2015. התקן החדש עשוי להשפיע הפחתת השימוש במנועי דיזל המעבר ובמקומם יכנסו לשימוש מנועי בנזין קטני נפח עם מגדש טורבו, בצד מנועים היברידיים. סימנים למגמה זו נמצאים בהודעת קונצרן פולקסווגן על מעבר ייצור מנועים היברידיים. טויוטה שכבר כיום נטועה עמוק בשוק ההיברידי תמשיך את המגמה הזו והצפי הוא שעד שנת 2020 מחצית ממכירות טויוטה יהיו רכבים היברידיים.
שוק ישראלי– טויוטה סגרה שנה טובה בשוק הישראלי כשהיא מתרווחת במקום שני בטבלת המכירות עם מכירת 22,788 מכוניות. בשנת 2014 תשיק טויוטה לא פחות משבעה דגמים חדשים. בכנס נחשפה לראשונה האוריס ההיברידית בגרסת SW (סטיישן) המאובזרת בשפע רב. תג המחיר שנקבע לדגם זה הוא 137,900 ₪. טויוטה שמה דגש גם על הוורסו, המיני וואן הותיק, שמחירו הוזל ועומד כיום על 155,000 ₪, והוא המיניוואן הזול והאטרקטיבי בישראל. בכל הקשור לשיווק מוסדי נמסר בכנס, כי יוניון מוטורס תתמקד במכירת רכבים לציי הרכב כשהיא מתמקדת בחמשת דגמים הבאים: קורולה המשפחתית. אוריס סטיישן, פריוס היברידית, פריוס פלוס(לשבעה נוסעים), וורסו גרסת המיני-וואן של טויוטה כדי להגיע למטרות ערכה יוניון מוטור שינויים ארגוניים וממוקדים לפלח השוק המוסדי. אפי דגן נתמנה לנהל את מחלקת ציי רכב. עודדמשולם ינהל את הלקוחות האסטרטגיים. שי זית מנהל את נסיעות המבחן. בתוכנית השנתית של מחלקת ציי הרכב, יושם דגש על פעילות ישירה מול משתמשי הקצה בדמות קיום הדרכות ונסיעות מבחן, הצגת נתוני עלויות לרכבים לעומת דגמי טויוטה. כל זאת בצד תמיכה טכנית לרכבי טויוטה. ותקשורת ישירה עם לקוחת ציי הרכב הכוללת, עדכוני דגמים, מחירים וחדשות שוטפות.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg