טסט לרכב חדש משנה שלישית
מבחן רישוי שנתי ראשון לרכב חדש אחרי שלוש שנים במקום שנתיים.
17/11/2014
בשורה לבעלי רכב חדש. שר התחבורה והבטיחות בדרכים, יחתום בקרוב על תקנה חדשה הפוטרת כלי רכב פרטי חדש ממבחן רישוי שנתי ("טסט"), בשנתיים הראשונות, כך שהוא יחויב לבצע את מבחן הרישוי הראשון שלו כעבור שלוש שנים מיום רכישת הרכב.
על פי התקנות כיום כלי רכב פרטי חדש, פטור מביצוע מבחן רישוי שנתי ("טסט") במכון רישוי לרכב, בשנה הראשונה לרכישתו והוא מחויב לעבור את מבחן הרישוי הראשון, בתום שנתיים מיום עליית הרכב לכביש. לאחר מכן הוא מחויב במבחן רישוי אחת לשנה. על פי דרישות התקינה האירופאית חלה חובה לבצע מבחן רישוי ראשון לרכב פרטי חדש, בתקופה שלא תעלה על ארבע שנים. לאחר מכן, הרכב מחויב במבחן רישוי בכל שנתיים.
לגבי רכב בבעלות ליסינג או חברה, הוחלט להאריך את תקופת מבחן הרישוי השנתי של רכב פרטי חדש שנרכש בליסינג וכן חברה, משנה לשנתיים, כך שהם יידרשו לבצע את מבחן הרישוי הראשון כעבור שנתיים מיום הרכישה.
לכל מדינה יש סמכות לקבוע את תדירות הבדיקות על פי שיקול דעתה ובתנאי שלא תחרוג מדרישות התקינה האירופאית שנקבעו. מהנתונים עולה כי ברוב מדינות אירופה, מבצעים בדיקות לרכב חדש לאחר שלוש שנים ולאחר מכן בכל שנתיים, עד גיל 10. לאחר מכן נדרש לבצע בדיקה בכל שנה. מהנדסי הרכב במשרד התחבורה מציינים כי כלי הרכב המיובאים ארצה בשנים האחרונות, מצוידים במערכות אמינות ובמכללים מתקדמים, המגבירים את הבטיחות ומפחיתים את רמת זיהום האוויר והתקלות הטכניות בכלי הרכב. השימוש ההולך וגובר במערכות אלקטרוניות וממוחשבות, המתריעות בפני הנהג על תקלות, מצמצם את החשש לנסיעה בכלי רכב לא תקין. לדבריו, ההחלטה להאריך את תקופת מבחן הרישוי השנתי משנתיים לשלוש, תצמצם את הבירוקרטיה ותחסוך לנהג זמן יקר ועלות של "טסט" שנתי.
ראוי לציין כי מרבית כלי הרכב החדשים המגיעים למבחן הרישוי השנתי, עוברים את ה"טסט" בהצלחה, למעט אחוז מזערי שנכשל בגין ליקויים במערכת התאורה או הצמיגים.
מבחן רישוי שנתי ראשון לרכב חדש אחרי שלוש שנים במקום שנתיים.
17/11/2014
בשורה לבעלי רכב חדש. שר התחבורה והבטיחות בדרכים, יחתום בקרוב על תקנה חדשה הפוטרת כלי רכב פרטי חדש ממבחן רישוי שנתי ("טסט"), בשנתיים הראשונות, כך שהוא יחויב לבצע את מבחן הרישוי הראשון שלו כעבור שלוש שנים מיום רכישת הרכב.
על פי התקנות כיום כלי רכב פרטי חדש, פטור מביצוע מבחן רישוי שנתי ("טסט") במכון רישוי לרכב, בשנה הראשונה לרכישתו והוא מחויב לעבור את מבחן הרישוי הראשון, בתום שנתיים מיום עליית הרכב לכביש. לאחר מכן הוא מחויב במבחן רישוי אחת לשנה. על פי דרישות התקינה האירופאית חלה חובה לבצע מבחן רישוי ראשון לרכב פרטי חדש, בתקופה שלא תעלה על ארבע שנים. לאחר מכן, הרכב מחויב במבחן רישוי בכל שנתיים.
לגבי רכב בבעלות ליסינג או חברה, הוחלט להאריך את תקופת מבחן הרישוי השנתי של רכב פרטי חדש שנרכש בליסינג וכן חברה, משנה לשנתיים, כך שהם יידרשו לבצע את מבחן הרישוי הראשון כעבור שנתיים מיום הרכישה.
לכל מדינה יש סמכות לקבוע את תדירות הבדיקות על פי שיקול דעתה ובתנאי שלא תחרוג מדרישות התקינה האירופאית שנקבעו. מהנתונים עולה כי ברוב מדינות אירופה, מבצעים בדיקות לרכב חדש לאחר שלוש שנים ולאחר מכן בכל שנתיים, עד גיל 10. לאחר מכן נדרש לבצע בדיקה בכל שנה. מהנדסי הרכב במשרד התחבורה מציינים כי כלי הרכב המיובאים ארצה בשנים האחרונות, מצוידים במערכות אמינות ובמכללים מתקדמים, המגבירים את הבטיחות ומפחיתים את רמת זיהום האוויר והתקלות הטכניות בכלי הרכב. השימוש ההולך וגובר במערכות אלקטרוניות וממוחשבות, המתריעות בפני הנהג על תקלות, מצמצם את החשש לנסיעה בכלי רכב לא תקין. לדבריו, ההחלטה להאריך את תקופת מבחן הרישוי השנתי משנתיים לשלוש, תצמצם את הבירוקרטיה ותחסוך לנהג זמן יקר ועלות של "טסט" שנתי.
ראוי לציין כי מרבית כלי הרכב החדשים המגיעים למבחן הרישוי השנתי, עוברים את ה"טסט" בהצלחה, למעט אחוז מזערי שנכשל בגין ליקויים במערכת התאורה או הצמיגים.