הטכוגרף דיגיטלי

הטכוגרף דיגיטלישל VDO

הטכוגרף הדיגיטלי נחשף בישראל, כל הנתונים הנדרשים לבקרת בטיחות הנהיגה במשאיות ואוטובוסים, הכל בהתקן חכם שמתקשר באמצעות ממשקים שונים.
15/2/19

חברת "דודי נאסה אוטומוטיב" נציגת VDO וקונטיננטל, חשפה בכנס ארגון מנהלי תחבורה, את טכנולוגיית מהתקדמות בעולם של טכוגרף הדיגיטלי.

במדינת ישראל, עדין לא נעשה שימוש במערכת טכוגרף דיגיטלי מסיבות בירוקרטיות שונות. מדינת אירופה עושות שימוש מוצלח באמצעי זה כ- 13 שנים.חברת VDOקונטיננטל, מובילה את תחום הבטיחות המתקדמות בתחום זה בעולם. היקף פעילותה נאמד בכ- 44 מיליארד יורו בשנה. בפעילותה, תחום הבטיחות מהווה כ- 22% מפעילות החברה.

פעילות קונטיננטל, בתחום הצמיגים נאמדת בכ- 26%. החברה מספקת את מוצריה לכלל תעשיית הרכב בעולם.

פעולת הטכוגרף- מכשירי הטכוגרף, פועלים בכלי רכב בהם אוטובוסים ומשאיות לאורך השנים. זאת במטרה להפחית תאונות דרכים, ברכבי משא ואוטובוסים. הדור הישן לטכוגרף האנלוגי פועל עדין בישראל מתבסס על רישום נתונים על גבי דיסקיות נייר, המחלפות בתחילת כל נסיעה. מכשיר הטכוגרף, ניזון מפולסים שיוצאים מתיבת ההילוכים ומעידים על מהירות והמרחק אותו עבר הרכב. לטכוגרף האנלוגי אין כלל זיכרון. מכך אם הדיסקה נעלמה או הושמדה מכל סיבה שהיא אין תיעוד למהלך הנסיעה, וניתן להעלים עובדות חשובות לניתוח אירועי תאונות דרכים.

התקנות באירופה לטכוגרף דיגיטלי, מחייבות כיום כל רכב מסחרי מעל 3,500 ק"ג גם אם מדובר ברכב שאינו משא או אוטובוס.

מרטין סטפן- מנהל המכירות של VDO קונטיננטל ציין כי הטכוגרף באירופה הוכנס במטרה למזער נפגעי תאונות ולפקח את פעילות כל משאית ובכך ליצור תחרות הוגנת בשוק. הטכוגרפים הדיגיטליים, הוכנסו לשימוש באירופה, על פי חוק עוד משנת 2006. הטכוגרף הדיגיטלי, פועל בטכנולוגיה דיגיטלית וקשורים לו כרטיסים או ממשקים, שמיועדים לנהג, לקצין הבטיחות או בעל החברה, למרכז השרות ולשוטר שעוצר לביקורת את הרכב בדרכים. הטכוגרף הדיגיטלי מודד את נתוני הנסיעה, שלבי חנייה, טעינה ופריקה. הנתונים המתועדים, מופקים למשתמש באמצעות התקן USB או בתקשורת ענן. אמצעי התקשורת המתקדמים בכלי הרכב, מאפשרים לקבל מידע באמצעות הטכוגרף לגבי מערכות המנוע ולחץ האוויר שבצמיגים. הטכוגרף מתעד נתונים במשך שנה שלמה.

דודי נאסה מנכ"ל אוטו-מוטיב, ציין, כי בישראל התקנה 364 ד', מחייבת כיום המעבר לשימוש בטכוגרף, כלי רכב מסוג אוטובוס ציבורי, ורכב מסחרי שמשקלו מעל 8,000 ק"ג. בישראל מתבססים על תקנה 168 לשעות נהיגה ומנוחה המחייבות כל 4 שעות לבצעה מנוחה. לעומת אירופה ששם המנוחה מתבצעת בכל 4.5 שעות. הטכוגרף הדיגיטלי מדייק ויודע לנטר את כל שלבי הנהיגה וההמתנות במהלך אותה נסיעה. המעבר לטכוגרף הדיגיטלי מחייבת היערכות מתאימה וכן הכשרה מקצועית עבור: בעלי המקצוע המוסכים, נהגים, קציני הבטיחות ולגורמים הבודקים את הנתונים כשוטרים ובעלי החברות.

דודי נאסה מדגיש: "המעבר לטכנולוגיה דיגיטלית, יגביר את רמת הבטיחות ותאפשר תפעול יעיל ונוח, לנהג, לקצין הבטיחות, לבעל החברה ולשוטר בכביש לפעול באופן מדויק והגון כלפי הנוהגים בכלי הרכב. בנוסף, המעבר לטכוגרף דיגיטלי ייצור תחרות הוגנת בשוק בהתאם לכללים אחידים לחברות הובלה והסיעים".

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg