סקר חדש על חשיבות הצמיגים לבטיחות בקרב הציבור

סקר חדש: הציבור לא מכיר את חשיבות הצמיגים כ- 60% מהנהגים אינם יודעים איזה מותג צמיגים יש ברכבם. מחצית מהנוהגים מחליפים צמיגים אחת ל- 3.5 שנים.

28/12/16
סקר עמדות שערכה חברת ב.מ.ב, יבואנית צמיגי
Goodyear בישראל, נמצאו נתונים מדאיגים לגבי החשיבות וההבנה שמגלה הציבור הרחב בכל הקשור לנושא הצמיגים. במסגרת סקר "הגל החדש" שנערך בקרב מדגם מייצג שכלל 500 משיבים בני 26 ומעלה, נבחנה היכרות הנהג הישראלי עם צמיגי רכבו וחשיבות תקינותם. הסקר בחן את יחס הנהגים הישראלים באמצעות התייחסות לכמה פרמטרים: בטיחות, חיסכון כספי, ידע על איכות הצמיגים והשוואה בין מגדרים.


במסגרת הסקר נחשפו נתונים מדאיגים לגבי חוסר החשיבות ולצד הבורות שמגלה הציבור הרחב בנושא הצמיגים, כש- 60% מהישראלים אינם יודעים איזה מותג צמיגים יש ברכבם. קרוב ל- 80% מקרב בציבור אינו מבין את חשיבות נושא לחץ האוויר לבטיחות הרכב ועושה זאת רק אחת לחודש ואף למעלה מכך. מהסקר עוד עולה כי 50% מהישראלים מחליפים צמיג רק אחת לשלוש- ארבע שנים. מזג האוויר החורפי גורם לשינוי תנאי הדרך והנהגים עלולים להתמודד עם מצבי נסיעה שלא הכירו. צמיגי הרכב, המהווים את נקודת החיבור בין הרכב לכביש, הינם פריט הבטיחות החשוב ביותר ברכב.
מחקרים שונים בעולם כבר הוכיחו שהנהג הממוצע מקדיש יותר זמן ואנרגיה ברחיצת הרכב מאשר בטיפול בצמיגיו. תפקידם של צמיגי הרכב הוא קריטי באחיזת הרכב בכביש, במרחק הבלימה והעצירה, בנוחות הנסיעה עבור הנוסעים ברכב ואפילו בצריכת הדלק. צמיג שאינו תקין, בעל לחץ אוויר נמוך או שחוק יביא לצריכת דלק גבוהה יותר. כמו כן, כאשר הכביש רטוב &ndash אחיזת הצמיג בכביש פוחתת, דבר העלול להביא להחלקה ולסכנה מידית.


עוד נמצא כי רק 12% מהישראלים מבינים את יתרונות הבטיחות שמעניק צמיג איכותי לעומת צמיג נחות.ממצאים נוספים מציגים כי הפרמטר החשוב ביותר עבור הנהג הישראלי ברכישת צמיג חדש הוא המחיר, לפני יכולותיו הבטיחותיות. מנגד למרות חשיבות המחיר, רוב הציבור טועה בתפיסת פערי המחיר בין צמיג איכות לצמיג נחות. על פי הסקר, מחיר צמיג איכות עומד על כ- 480 ₪ בממוצע, כמעט פי 2 ממחיר צמיג נחות (כ- 260 ₪ על פי הסקר) בעוד במציאות מחיר של צמיג סטנדרטי ממותג איכותי יעלה כ- 350 ש"ח בממוצע, כאשר צמיג נחות עולה כ- 250 ₪ בממוצע (על פי גודל צמיג
195/65R 15 ). זאת ועוד, קרוב ל- 75% מהישראלים לא מודעים לחסכון הכספי שצמיג איכותי מעניק לעומת צמיג נחות.


מבחינת הידע של הנהגים הישראלים וההבדלה בין צמיג איכותי לצמיג נחות נמצא כי כמעט 30% מהישראלים לא יודעים איזה סוג צמיג יש ברכבם וכי 60% מהישראלים אינם יודעים איזה מותג צמיגים יש להם. נתון מדאיג מציג כי למעלה מ-60% מהישראלים אינם מבינים שבין יכולותיו של צמיג איכות הוא קיצור משמעותי של מרחק הבלימה. בבדיקת הידע בבחינה בין המינים, נמצא כי נשים פחות מודעות מגברים לחשיבות נושא הצמיגים ברכבם. קרוב ל- 70% מהנשים אינן מודעות למותג הצמיג שברכבן, ואינן שמות דגש כמו גברים על חשיבות בדיקת לחץ האוויר בצמיג כשרק 13% מהנשים בודק את לחץ האוויר אחד לשבועיים לעומת 29% מקרב הגברים. מנגד נמצא כי קרוב ל-60% מהנשים, פי שניים מגברים, ימהרו להחליף צמיג במקרה של תקר.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg