קיה ספורטאג' הושק בישראל


קיה ספורטאג' חדש בישראל
טלקאר השיקה בישראל את הדור החדש של הספורטאז' שמעתה בטוח ביותר, עם טכנולוגיות בטיחות אקטיבית חדשות בכל רמות הגימור כאבזור סטנדרטי. המחיר, החל ב-137,900 ₪ לרמת גימור URBANעם מנוע 1.6 ותיבת הילוכים אוטומטית.
12/1/16 נועם קום
עיצוב- הספורטאז' מתהדר בעיצוב החזית החדשה שלו, כשהשבכה בצורת "אף הנמר" האופיינית של קיה. עיצוב הצד, עם הצללית שמשתפלת כלפי החלק האחורי של הרכב, ואילו בתי גלגלים בולטים יותר, קווי אופי חדים ומשטחים חלקים מעניקים לספורטאז' מראה דינמי יותר. מאחור, מתאפיין הספורטאז' בקווים עגולים, עם משטחים חלקים בדלת, המדגישים את רוחבו של הרכב ומעניקים מראה יציב ואגרסיבי יותר. יחידות תאורה דקות משולבות, נמשכות לאורך קו אופקי ומחוברות ביניהן באמצעות פס שנמשך לרוחב הרכב, ופנסי האיתות והנסיעה לאחור ממוקמים בנפרד, במיקום נמוך יותר, כדי להוסיף דגש ויזואלי לחלקו התחתון של הרכב. מבפנים, תא הנוסעים החדש של הספורטאז' מצטיין בעידון ותחכום מודרני, כשהשימוש בחומרים איכותיים ובאמצעי בידוד רעשים רבים יותר מפחית משמעותית את חדירת הרעשים מבחוץ. הקונסולה המרכזית מוגבהת גולשת כלפי מטה ומוטה בזווית של 10 מעלות לכיוון הנהג. לוח המכשירים החדש והנקי מציע לנהג סידור ארגונומי כשפקדי אזור ה"שליטה" מתוכננים כך שהם נראים בבירור ונוחים במיוחד לשימוש במהלך הנסיעה.

מידות- השינוי המשמעותי ביותר במידות של הספורטאז' הוא הגידול ב-30 מ"מ של בסיס הגלגלים, ל-2,670 מ"מ, שמסייע להעניק מרחב רגליים גדול יותר בתא הנוסעים. הרכב כולו ארוך יותר ב-40 מ"מ, ואורכו עומד על 4,480 מ"מ, כשהשלוחה הקדמית הוארכה ל-910 מ"מ (תוספת של 20 מ"מ) והשלוחה האחורית התכווצה במקצת, ל-900 מ"מ (10- מ"מ). המרחב לנוסעים הוגדל, כשמרווח הראש גדל ל-977 מ"מ (5+ מ"מ) ו-993 מ"מ (16+ מ"מ) עבור היושבים מלפנים ומאחור בהתאמה, בעוד מרווח הרגליים גדל ל-1,129 מ"מ (19+ מ"מ) ו-970 מ"מ (+7 מ"מ). המידות המרכב מאפשרות גם את הגדלת מרחב המטען בדור הרביעי של הספורטאז' מ-465 ליטר ל-503 ליטר (VDA).

בטיחות- הספורטאג' החדש, תוכנן לעמוד במבחני הריסוק המחמירים, הודות למרכב חזק עוד יותר, מגוון רחב של ציוד בטיחות פסיבית והטכנולוגיות המתקדמות ביותר של בטיחות אקטיבית ושל הימנעות אוטונומית ממכשולים. בתחום האקטיבי הספורטאג' פורץ דרך עם מערכות סטנדרטיות, שטרם נראו עד כה בישראל למכונית ברמת מחירים זו. בתמורה מקבל דרוג בטיחות 6 (משרד התחבורה ישראל), שהינו הגבוה ביותר בקטגוריה. המערכות הזמינות בכל רמות הגימור של הספורטאז' החדש הינן:
AEB– בלימת חירום אוטונומית. שמשתמשת במערכת זיהוי מבוססת רדאר כדי לזהות אפשרות של התנגשות עם רכב אחר או הולך רגל, ומסייעת לעצור את הרכב.
LKAS– מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על הנתיב, שמזהה את מיקום הרכב ביחס לסימוני הנתיבים ונוקטת פעולה מתקנת אוטומטית אם היא מזהה שהרכב מתחיל לחרוג מהנתיב ומהבהבי הפנייה אינם מופעלים.
HBA– סיוע לאלומה גבוהה, מנגנון שמתאים באופן אוטומטי את טווח הפנסים הראשיים בהתאם לכלי הרכב האחרים ותנאי הדרך.
מנועים- הספורטאז' מציע מבחר של שלושה מנועי בנזין. מנוע 1.6 GDIנלקח מהדגם הקודם, ונהנה ממגוון רחב של שינויים לשיפור החיסכון בדלק, ה-NVHואספקת הכוח תוך התאמתו לתקן יורו 6. מנוע 2.0 MPI המפיק 155 כ"ס ממשיך ישירות מהדור השלישי של הספורטאז' זכה לשדרוגים רבים כגון יעילות משופרת. בנוסף, מנוע 1.6 ליטר T-GDI (הזרקת בנזין ישירה + טורבו) חדש זמין גם הוא לראשונה בספורטאז', בלעדית לרוכשי רמת גימור PREMIUM GTהבכירה, ומציע שילוב של ביצועים נמרצים עם חיסכון מעולה בדלק עבור לקוחות המחפשים נהיגה ספורטיבית יותר. כמו כן, רק ברמת גימור זו הנעת הגלגלים הינה 4WD (ביתר רמות הגימור הנעה קדמית בלבד).
רק דגם ספורטאז' PREMIUM GTמצויד במנוע 1.6 ליטר T-GDI. מדובר במנוע Gamma 1.6ליטר T-GDIהמציע ביצועים משופרים ומרגשים יותר לנהגים נלהבים יותר. מנוע זה כולל מספר שדרוגים המיועדים לוודא שהוא עומד בדרישות הלקוחות לתגובת האצה מהירה יותר, צריכת דלק טובה יותר וזמינות גבוהה יותר של מומנט המנוע. מנוע T-GDI &ndash המפיק 177 כ"ס ומומנט מרבי של 265 נ"מ בין 1,500 ל-4,500 סל"ד כולל מגדש טורבו חדש עם שסתום פריקה חשמלי לתגובה מהירה יותר של המנוע וצריכת דלק טובה יותר בהאצה. תיבת הילוכים כפולת מצמד (DCT) חדשה בעלת 7 הילוכים זמינה באופן בלעדי בדגם PREMIUM GT.
רמות גימור ואבזור
URBAN 1.6 (אבזור סטנדרטי לרמת הגימור): חישוקים קלים 16", מסילות גג אורכיות, מראות צד חשמליות מתקפלות, פתחי יציאת מיזוג אויר ליושבי השורה השנייה, גלגל חלופי בגודל מלא, מערכת מולטימדיה הכוללת תוכנת ניווט ומצלמת רברס, שש כריות אויר, ESPABSBASVSM, AEB (מערכת בלימת חרום אוטונומית), LKAS (מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה), HBA (מערכת אוטומטית לעמעום אורות גבוהים), LED DRLקדמי, כיוון גובה למושב נהג, הגה כוח עם כיוון טלסקופי, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, ארבעה חלונות חשמליים, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מערכת דיבורית בלוטות', פגושים, ידיות ומראות בצבע הרכב, שמשות אחוריות כהות PRIVACY)).
URBAN 2.0 (רמת הגימור מוסיפה): מערכת DRIVE MODE SELECTלבחירת מצבי נהיגה, מערכת בקרת שיוט הכוללת מגביל מהירות עם שליטה מגלגל ההגה, חישוקי 17".
LX 2.0 (רמת הגימור מוסיפה): ECM (מראה פנימית מרכזית מונעת סינוור), חיישן גשם להפעלת מגבים באופן אוטומטי, כיוון גובה למושב נוסע, תאורת פנים מסוג LED, גג זכוכית פנורמי עם חלק קדמי נפתח ומערכת בקרת אקלים דו אזורית.
EX 2.0 (רמת הגימור מוסיפה): ריפודי עור מלאים, חישוקי 19".
PREMIUM GT 1.6 T-GDI (רמת הגימור מוסיפה): הנעה 4WD, פנסי ערפל קדמיים מסוג LED "ארבע קוביות קרח", גלגל הגה בצורת האות D, צינור מפלט כפול ומפזר אוויר דמוי מתכת מתחת למרכב, מושבים קדמיים חשמליים, לוח מחוונים SUPERVISION 4.2", זוג מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, כפתור התנעה ומפתח "חכם", חיישני חניה קדמיים ואחוריים, תאורה אחורית מסוג LED, ידיות דלתות עם גימור בגוון כרום, גימור פנימי בצבע שחור PIANOבקונסולה המרכזית ודוושות מסגסוגת אלומיניום.
נהיגה ראשונה
יום ההשקה כלל נסיעה מת"א למצפה רמון כ- 160 ק"מ לכל כיוון. בהלוך נהגתי בספורטאג' 1.6 ברמת גימור אורבן שהיא הבסיסית. למרות זאת היא שופעת באבזור הרבה מעבר למקובל, כדוגמת מולטימדיה עם מצלמת רוורס, דיבורית ותוכנת ניוווט של וויז . מערכת השמע כוללת גם CD. מה שאי בה זו מערכת בקרת שיוט, אפשרות להגבעת מושב הנוסע לצד הנהג. ביצועי המנוע טובים וכך גם תיבת ההילוכים האוטומטית שמתואמים להפליא וחולשת כוח המנוע לא הכי מורגשת בזכותי יחסי העברה ארוכים. צריכת הדלק במבחן הפתיעה לטובה עם נתון של 12 ק"מ לליטר. המתלים על הכיוון הקשיר של הסקלה. פריצת הדרך היא שלל מערכות בטיחות שקיימות בספורטאג' כסטנדרט, בהם בלימה אדפטית,
המערכת מזהה רכב או הולך רגל באמצעות ראדר שמוטמע בפגוש הקדמי, היא מתריעה לנהג ובמידת הצורך בולמת את הרכב. המערכת יעילה לעיר במהירות של עד 70 קמ"ש ולכביש בין עירוני במהירויות של עד 180 קמ"ש. מערכות נוספות שראויות לציון הם מערכת לשמירה אוטומטית על נתיב הנסיעה, שלמעשה שולטת בהגה כם עם מרפים וממנו ואף עוזבים את האחיזה בו. הפעלת המערכת מנתקת תחושת היגוי מסויימת וניתנת לביטול. מערכת החלפת אורות אוטומטית קיימת כסטנדרט. זאת ועוד מקנים לספורטאג' רמת בטיחות הכי גבוהה שיש העומדת על 6. מרווח הפנים גדל בזכות תוספת מידות לבסיס הגלגלים. רוחב המושב האחורי נוצר צר על 1.26 ס"מ. ורמת האבזור כאמור מפנקת. הספורטאג' 2.0 עוצמתי הרבה יותר עם רמת אבזור משטופרת יותר. צריכת הדלק במבחן עמדה על 10.6 ק"מ לליטר. לסיכום הספורטאג' החדש ללא ספק עולה מדרגה משמעותות בכל הקשור בבטיחות, ביצועים, אבזור והנאה מנהיגה. עם תג המחיר שלו ללא ספק ימשיך להוביל בדרוג בצמרת המכוניות בישראל.
מחירים:
מערכת הנעה
מחירון (כולל מע"מ)
URBAN 1.6 אוטו'
2WD
137,900 ₪
URBAN 2.0 אוטו'
2WD
152,900 ₪
LX 2.0 אוטו'
2WD
167,900 ₪
EX 2.0 אוטו'
2WD
176,900 ₪
PREMIUM GT 1.6 טורבו אוטו'
4WD
184,900 ₪
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg