פרויקט א-3 לאכיפת מהירות יוצא לדרך מחודש נובמבר
מצלמות מהירות ורמזור חדישות, מוצבות בימים אילו בכבישי ישראל. הדו"חות ישלחו בתוך ארבעה ימים. גלאי מהירות ללא GPS לא יועילו.
המדיניות המוצהרת של המשטרה ומשרד התחבורה היא אכיפה כדי למנוע תאונות ולא במטרה להכנסות מהפקת דו"חות. פועל יוצא מכך הוא הפיזור של המצלמות בכבישי הארץ. המצלמות יוצבו בעיקר בכבישים אדומים בהם אירעו תאונות רבות. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תלווה את הפרויקט במחקר בכדי לבחון את יעילותו להפחתת תאונות דרכים. עלות הפרויקט היא מעל מיליארד ₪. במהלך החודש הקרוב יפעלו המצלמות לצורכי ניסוי וכיול ומחודש יולי הם אמורות להיכנס לפעולות אכיפה רגילות. בכבישים יוקמו עמדות מצלמות רבות לשם הרתעה ואילו המצלמות ינוידו בין העמדות. הכוונה היא להציב 200 מצלמות מהירות ועוד 100 מצלמות רמזור.
בניגוד למצלמות מהדור הישן שהתבססו על מכ"ם הרי המצלמות החדשות מתופעלות על בסיס חישוב נתוני המהירות של כלי הרכב המתקבלים ממערכת המורכבת משני פסי מתכת שטמונים לרוחב הכביש במרחק של 2.5 מ' אחד מהשני. המערכת מחשבת את הזמן שהרכב עובר ביניהם וקובעת את המהירות. הנתונים מועברים באמצעות תקשורת סלולרית למוקד ממוחשב שהוקם במטה המשטרה בירושלים. לאחר בדיקה וסיווג הנתונים ישלח הדו"ח לבעל הרכב הרשום. זמן משוער לקבלת הדו"ח לבית, נאמד בכשבעה ימים מעת ביצוע העבירה.
האם אפשר להתעדכן און ליין במיקום המצלמות?
הפרויקט החדש ללא כל ספק ייצר כמות דוחות משמעותית המחייבת שינוי בהרגלי הנהיגה. חשוב להתעדכן במיקום המצלמות ובאזורים אילו להקפיד ולנסוע במהירות המותרת בחוק.
התכנון למיקום מצלמות המהירות:
כביש מס' 4 – אזור חדרה בנימינה
ק"מ 158 ו- 166 לכיוון צפון
ק"מ 158 ו- 168 לכיוון דרום
כביש מס' 65 – ואדי ערה
ק"מ 20 ו- 33 לכיוון מערב
ב- ק"מ 22 לכיוון מזרח
מיקום מצלמות רמזור
בצפון
צומת אחיהוד כביש 85 לכיוון מזרח- צומת אבלים כביש 70 לכיוון דרום.
צומת חנה כביש 65 לכיוון מערב.
במרכז
צומת מורשה כביש 4 לכיוון צפון.
צומת השבעה כביש 4 לכיוון מערב.
בדרום
צומת פלוגות כביש 40 לכיוון צפון.
צומת גבעתי כביש 35 לכיוון מערב.
אולי פתרון יעיל כנגד 300 מצלמות המהירות שיופעלו בקרוב
רק גלאיי מכמונות המשולבים במכשירי GPS יעילים להתראה לפני מצלמה. הגלאים יעודכנו במיקום המצלמות במדויק, בהתקרב הרכב לסביבת המצלמה הנהג יקבל התראה מראש. ח