120 קמ"ש בכביש מהיר


120 קמ"ש לראשונה בכבישי ישראל
שר התחבורה חתם על תקנה חדשה המאפשרת לראשונה בישראל, להעלות את מהירות הנסיעה בכביש מהיר ל-120 קמ"ש.
23/3/2014
שר התחבורה והבטיחו בדרכים, חתם על תקה חדשה המאפשרת להעלות את המהירות המרבית המותרת בכבישים מהירים ל- 120 קמ"ש במקום 110 קמ"ש כיום.
בשלב הראשון, תעלה מהירות הנסיעה בכביש 6 לאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות. לאחר מכן תעלה המהירות בכבישים מהירים נוספים. משרד התחבורה תיאם עם המשטרה כי אכיפת המהירות תהיה החל מחריגה של 10% מהמהירות המותרת.
ההחלטה להעלות את המהירות בכבישים מהירים, מתבססת על חוות דעת מקצועית של חברת כביש חוצה ישראל, ואימוץ ההנחיות לקביעת מהירויות הנסיעה בישראל, שגובשו על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תחבורה ובטיחות, משנת 2010.
התקנה החדשה, קובעת כי משרד התחבורה יוכל להעלות את המהירות המרבית המותרת, בכבישים מהירים ל-120 קמ"ש, לאחר התייעצות עם ראש אגף התנועה של משטרת ישראל.
בכוונת שר התחבורה, להעלות בשלב הראשון את מהירות הנסיעה בכביש 6 ל-120 קמ"ש, במקום 110 קמ"ש כיום. כביש 6, תוכנן עם הקמתו על ידי חברה אמריקאית, לנסיעה במהירות תכן של 130 קמ"ש ומכאן, שאין כל מניעה להעלות את מהירות הנסיעה בכביש זה ובכבישים דומים ל-120 קמ"ש, לאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות.
העלאת המהירות בכביש 6 תתאפשר רק לאחר שחברת חוצה ישראל, הממונה על כביש 6, תשלים בחודשים הקרובים מספר שיפורים בטיחותיים בכביש, הכוללים בין השאר החלפת מעקות בטיחות, במספר קטעי דרך בכביש, וכן התקנת פס מרעיד ומחזירי אור ("עיני חתול") בקטעים שונים של הכביש.
לפני כשלוש שנים, החליט השר כץ לאמץ הנחיות חדשות לקביעת מהירות הנסיעה המרבית המותרת ברשת הדרכים בישראל. במסגרת הנחיות אלה, העלה שר התחבורה את המהירות המותרת בכבישים מהירים מ-100 ל-110 קמ"ש, ובכבישים בין עירוניים מ-90 ל-100 קמ"ש. בחלק אחר של הכבישים, אף ירדה מהירות הנסיעה ב-10-20 קמ"ש.
יצוין כי בכבישים בהם עלתה מהירות הנסיעה מ-100 ל-110 קמ"ש לא נרשמה כל השפעה שלילית ולא חלה כל הרעה בפתיחותם של הנהגים בכבישים. יתרה מכך, בחלק מהכבישים בהם עלתה המהירות ל-100 ול-110 קמ"ש, אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg