יונדאי סונטה חדשה


יונדאי סונטה החדשה
יונדאי מציגה את הסונטה החדשה: מכונית סדאן גדולה בעיצוב חדש עם ביצועים דינמיים,אמצעי בטיחות מהשורה הראשונה הכל כדי לאפשר נהיגה נוחה ותחזוקה פשוטה.
25/3/2014
מאז שהסונטה הוצגה לראשונה בשוק בשנת 1985 נמכרו מהדגם כ-7 מיליון כלי רכב. מתיחת הפנים האחרונה לדגם נעשתה בשנת 2009 וכעת מציגה חברת יונדאי את המילה האחרונה של הסונטה כהמשך לרצון של יונדאי להתמקם בנתח השוק של מכוניות סדאן בינוניות וגדולות וכהמשך להצגת הג'נסיס ב-2013. בתכנון הדגם הנוכחי, הושקעו כ-450 מיליארד וון קוריאני ויונדאי מציינת כי היא רואה בסונטה חלק חשוב ממאמץ ההתרחבות הגלובלי שלה. תוכניות יונדאי לשנה זו הן למכור 228,00 מכוניות מהדגם מהם 165,000 בשוק העולמי והשאר בקוריאה עצמה. התכוניות לעתיד מדברות על מכירת 338,000 מכוניות.
הסונטה החדשה, מבטאת מכונית חדשניתהפונה לשוק העליון של מכוניות המנהלים בזכות העיצוב, הנוחות והביצועים ובזכות השיפור המכני בנתוני מומנט הפיתול (41 אחוזים) ו-35 אחוזים בחוזק המרכב.
מנועים: הסונטה החדשה מצוידת במגוון רב של מנועים. בשוק הקוריאני היא מוצעת עם מנועים בנפח שנע בין 2.0 ל-2.4 ליטר (2.0 CVVL, 2.4 GDi, 2.0 LPi) ותיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהלכים או ידנית עם 6 מהלכים ונתוני פליטת מזהמים נמוכים באופן מיוחד.בכל הנוגע לנוחות הנהיגה יונדאי מציינת לטובה את השיפור בעוצמת הרעשים החודרים לתא הנהג.
השיפור נובע, בין השאר, בזכות אופטימיזציה במבנה המתלים הקדמיים והאחוריים. מערכת ההגה מצוידת בפיתוח חדש (MDPS) המספק יותר מידע לנהג מה שמבטיח נהיגה בטוחה יותר. המערכת מאפשרת לנהג לבחור בפרמטר הנהיגה המועדף עליו לתנאי הדרך הנתונים. בצד זה שופרה מערכת הבלמים והיא רגישה יותר ומעבירה פחות רטטים לתא המכונית.
מערכת הבטיחות מבוססת על חידוש ושיפור של 51 אחוזים בחוזק המכונית והדבר מתבטא בצורות שונות במרכב המכונית. התקני הבטיחות הנמצאים בסונטה הם כריות אוויר לרבות כרית לברכי הנהג, מערכת בקרת שליטה הכוללת גם מערכת רדאר, המחשבת באופן אוטומטי את המרחק מהמכונית שמקדימה ומתריעה על סטייה מנתיב ובמקרים קיצוניים בולמת באופן אוטומטי את הרכב. בנוסף, הוסיפה יונדאי מערכת חיישנים הממוקמים סביב הרכב המעבירים מידע לנהג על עצמים שנמצאים בסביבה ראייה מתה מבחינתו. המידע מוצג לנהג על גבי סמנים מוארים על גבי מראות הצד. בנוסף יש מערכת למניעת סינוור של המכונית הנוסעת מקדימה הנכנסת לפעולה לאחר שהיא מזהה רכב מקדימה ואז היא מורידה באופן אוטומטי את אלומת האור ובאופן הפוך לאחר שהמכונית הנוסעת מקדימה יצאת מטווח אלומת האור.
הסונטה מצוידת במערכת ספיגה, המיועדת למזער נזקים בעת תאונה חזיתית, תאונת צד ופגיעה מאחור.
עיצוב הפנים שופר באופן ניכר לעומת הדגם הקודם והוא מייצג גישה אלגנטית ונוחה. המושבים המחוממים, נתונים להתאמה אישית ומערכת מיזוג האוויר הנה מהירה יותר. בחלון האחורי מותקן וילון אלקטרוני, לנוחות הנוסעים יש תאורת קריאה אישית ומקום רב לרגלים. מפתח חכם פותח את תא המטען באופן אוטומטי כאשר אוחז המפתח נמצא ליד תא המטען למעלה משלוש שניות מה שמקל על הנהג המגיע לרכב כאשר ידיו תפוסות עם מטען. להשלמת התמונה המכונית מצוידת בחלון שמש. הסונטה מצוידת במערכת מולטימדיה חדשנית, לרבות התקנים לחיבורי USB, בלוטות' ו-IPOD.
מידות: אורך כולל 4,855 ס"מ, רוחב, 1,856 ס"מ, גובה 1,475 ס"מ. נפח תא מטען 462-510 ליטר, מיכל דלק 70 ליטר.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg