סימולטור נהיגה בתל אביב

לימוד נהיגה מתקדם באמצעות סימולטור עומד מעתה לרשות המעונינים בגוש דן
8.9.12
הניסיון הראשון ללימוד נהיגה ,בהקף מסחרי, נעשה באשדוד שם הקימה חברת סמארט דרייב מרכז ללימוד נהיגה בשילוב סימולטורים. במרכז האשדודי התנסו בסימולטור עד כה למעלה מ- 1,000 תלמידים מכל רחבי הארץ. לאחר ההצלחה הרחיבה החברה את שירותיה והיא חנכה לאחרונה מרכז בתל אביב להדרכת נהיגה באמצעות סימולטורים לנהיגה בהשקעה של 3 מיליון ₪. המרכז שנפתח בקניון עזריאלי בת"א עתיד לשרת את כל תושבי המרכז ומשלב בי"ס לנהיגה, סימולטורים לנהיגה, עמדות ממוחשבות ללימוד תאוריה ואף בית קפה לצעירים. המרכז שנפתח בת"א משתרע על פני 300 מ"ר ומציע בשלב ראשון סימולטורים לנהיגה ברכב מסוג: רכב פרטי ומסחרי, אופנוע כבד וטוסטוס. בהמשך צפויים להתווסף למרכז כ-15 סימולטורים נוספים לרכב כבד: משאיות, אוטובוסים ורכבי 4X4.
מערכת הסימולטור ממחישה את הנעשה על הכביש ויכולה לדמות סוגי דרכים שונות (אזור הררי, נהיגה בעיר, דרך כפרית, כביש מהיר, שטח תמרונים, מגרש אימונים), מצבי מזג אוויר שונים (גשם, ברד, ערפל, בהיר) וסוגי כלי רכב שונים (רכבים פרטיים מדגמים שונים, רכבים מסחריים, דו גלגלי). בנוסף, יתרגלו התלמידים התנהגות בזמן תאונות דרכים ותקלות טכניות ברכב. הסימולטור (מדמה נהיגה) מאפשר לתלמידים להתנסות ביותר מ-50 תרחישי סכנה של מצבי תאונות שכיחים, בסביבה וירטואלית בטוחה, ביניהם אי שמירת מרחק, בעיות בלמים , תקר, קפיצת ילד לכביש, כניסה לצומת באור אדום, נהיגת לילה, נהיגה תחת לחץ חברתי, נהיגה תחת השפעת אלכוהול ועוד. והוא מדמה רכבים פרטיים ומסחריים, טוסטוסים ואופנועים. תלמידים שהתנסו במהלך לימודי הנהיגה שלהם בסימולטור אחוזי מעבר שלהם במבחן הרישוי הראשון והשני מגיע לשיעור של כ-70%, לעומת ממוצע של כ-50 אחוז לתלמידים אשר לא התנסו. מספר שיעורי הנהיגה הנלקחים טרם הטסט הוא 31 ביחס לממוצע של 40 שיעורים שלוקחים תלמידים אשר לא התנסו על הסימולטור.
הכשרת נהגים באמצעות סימולטור משמשת כלי לימוד מקובל בחלק ממדינות אירופה ובארה"ב השימוש בסימולטור כבר הוכר כשיעורי נהיגה לכל דבר וענין. הסימולטורים אף אושרו לתרגול נהגים מקצועיים במסגרת חקיקה של האיחוד האירופי.
במחקר שנערך לאחרונה ע"י חוקרים מאוניברסיטת איווה נמצא כי נהגים אשר הוכשרו בסימולטור הפגינו שיעור נמוך יותר של מעורבות חודשית בתאונות (כ-0.3%) לעומת נהגים שלא עברו הכשרה בסימולטור (כ-0.7%).
ההתנסות בסימולטור מאפשרת לתלמידים להפחית חרדות, להתמודד עם מצבים חריגים ולא צפויים בכביש שלא ניתן לתרגל בשיעורי נהיגה קונבנציונליים, להתמקד בנושאי לימוד ספציפיים הטעונים שיפור, לעקוב אחרי התקדמות הלימוד ולצבור ניסיון כביש רב ללא זיהום אוויר ועמידה בפקקים.
הסימולטורים שהותקנו במרכז הם מתוצרת Eca Faros – היצרן המוביל בעולם לתחום הסימולטורים היבשתיים, המפעיל למעלה מ- 10 אלף מערכות סימולטורים ברחבי העולם.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg