מכירת מכוניות בינואר 2014
תחל שנה ומכירותיה, תחילת שנת 2014 ויונדאי ממשיכה להוביל את שוק הרכב הישראלי. האם הירידה של יונדאי בכלל המכירות בחודש ינואר מצביעה על שינוי מגמה? נראה שמדובר בבעיות מלאי.
3/2/2014
אם המכירות של תחילת שנת 2014 מרמזות על מה שיהיה השנה הרי לא בטוח כי יונדאי תמשיך להוביל בשוק הישראלי למרות היא מובילה במכירות חודש ינואר.
החדשות הטובות הן כי שוק הרכב הישראלי מגלה חוזקה. בחודש ינואר נמכרו בישראל 27,209 מכוניות הרבה יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד אז נמכרו רק 22,539 מכוניות עליה של 17 אחוז.
יונדאי ממשיכה להוביל את שוק הרכב עם מכירות של 3,004 מכוניות אך יבואני יונדאי צריכים לשים לב לנתוני המכירה המאכזבים למדי המציינים ירידה משמעותית בשיעור של כ-25 אחוז לעומת ינואר 2013 אז מכרה יונדאי 4,010. לשם השוואה בינואר 2013 יונדאי החזיקה ב-17.8 אחוז מכלל השוק ואילו בינואר 2014 רק ב-14.7 אחוז מכלל המכירות.
טויוטה, נמצאת במקום השני, מגדילה את חלקה בשוק הרכב כשהיא מוכרת 2,756 כלי רכב, עליה בשיעור של כ-50 אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקום השלישי נמצאת קיה עם מכירות של 2,694 כלי רכב עליה קטנה בשיעור של 20 אחוז. מאזדה נמצאת במקום הרביעי עם מכירות של 2,373 עליה משמעותית לעומת 2103 (1,073). סוזוקי נמצאת במקום החמישי עם מכירה של 1,796 כלי רכב עליה לעומת התקופה המקבילה (1,025).
חמשת היבואנים המובילים מחזיקים בנתח שוק של כ-46 אחוז. בעוד שחמשת היבואנים הבאים אחריהם: מיצובישי, שחוזרת להיות פקטור משמעותי בשוק הישראלי מכרה בינואר 1,706 כלי רכב לעומת 354 בתקופה המקבילה אשתקד, שברולט, ניסאן, סקודה והונדה שאף היא מכפילה את מכירותיה, מחזיקות ביחד בנתח שוק של 25 אחוז. גידול מרשים נרשם גם אצל סובארו, שנמצאת רק במקום ה-17 בטבלת המוכרים, מגדילה את מכירותיה מ-149 כלי רכב ל-544 כלי רכב. פורד שנמצאת בטבלת המכירות במקום ה-13 רושמת ירידה דרמטית במכירות מ-2,013 ל-813 כלי רכב.
היבואנים הצרפתיים יכולים לשחרר חיוך קטן. פיג'ו עולה מ-317 כלי רכב ל-531, אך סיטרואן מדרדרת מ-792 כתלי רכב ל440 כלי רכב בלבד ורנו מכרה רק 824 כלי רכב לעומת 1,033 בתקופה המקבילה.
היבואנים הצרפתיים יכולים לשחרר חיוך קטן. פיג'ו עולה מ-317 כלי רכב ל-531, אך סיטרואן מדרדרת מ-792 כתלי רכב ל440 כלי רכב בלבד ורנו מכרה רק 824 כלי רכב לעומת 1,033 בתקופה המקבילה.
למה הגידול בינואר?
חודש ינואר הפך למעשה לתחילת שנת הדגם. הציבור מעדיף לרכוש את המכוניות בתחילת השנה ולא בסופה. חברות הליסינג נוטות לערב מסירות לתחילתהשנה משיקולי ירידת ערך עתידית. השנה חל גידול משעותי של 20% ובינואר נמכרו יותר 4670 מכוניות לעומת אשתקד.
מכירת מכוניות יוקרה
בגזרת כלי הרכב היוקרתיים נרשמת עליה נאה אצל מרצדס שמכרה 413 כלי רכב לעומת 222 כלי רכב בתקופה המקבילה. לקסוס כמעט ומכפילה את מכירותיה מ-80 ל-152 כלי רכב. אאודי הגדילה את המכירות מ-471 כלי רכב ל-653 כלי רכב. מצד שני ב.מ. וו רושמת ירידה במכירות 240 כלי רכב לעומת 319 כלי רכב.
חודש ינואר הפך למעשה לתחילת שנת הדגם. הציבור מעדיף לרכוש את המכוניות בתחילת השנה ולא בסופה. חברות הליסינג נוטות לערב מסירות לתחילתהשנה משיקולי ירידת ערך עתידית. השנה חל גידול משעותי של 20% ובינואר נמכרו יותר 4670 מכוניות לעומת אשתקד.
מכירת מכוניות יוקרה
בגזרת כלי הרכב היוקרתיים נרשמת עליה נאה אצל מרצדס שמכרה 413 כלי רכב לעומת 222 כלי רכב בתקופה המקבילה. לקסוס כמעט ומכפילה את מכירותיה מ-80 ל-152 כלי רכב. אאודי הגדילה את המכירות מ-471 כלי רכב ל-653 כלי רכב. מצד שני ב.מ. וו רושמת ירידה במכירות 240 כלי רכב לעומת 319 כלי רכב.
תעשיית הרכב האמריקאית בישראל נמצאת בטלטלה. קאדילק הגדילה את המכירות מ-13 ל-68 כלי רכב. בצד השני של המשוואה נמצאת קרייזלר שמכרה רק 86 כלי רכב לעומת 97 כלי רכב בינואר 2013, ביואיק שמכרה 11 לעומת 57 כלי רכב שנמכרו בינואר 2013.
מכירת מוניות
בינואר נמכרו 513 מוניות, עליה לעומת 2013 אז נמכרו רק 452 מוניות כאשר המותג המוביל הוא קיה שחודרת לשוק החדש יחסית עבורה, עם מכירות של 140 כלי רכב. יותר מכפול לעומת 2013 אז מכרה רק 62 מוניות. אחריה סקודה עם 139 מוניות לעומת 101 בתקופה המקבילה, מרצדס עם 103 מוניות ירידה קטנה לעומת 2013, 129 מוניות. פולקסוואגן חווה העלמות מהשוק עם מכירות של 39 מוניות לעומת 117 בתקופה המקבילה, אופל מכרה 37 מוניות ופיג'ו 21 מוניות.