בפיאט מרוצים

אורי להב מנכ"ל סמל"ת
בסמל"ת מסכמים את שנת 2011 עם חיוך
8.2.12
שוק הרכב הישראלי שחווה עדנה בשנת 2011 מאפשר גם ליבואנים הקטנים יחסית להיות מרוצים. קבוצת סמל"ת, יבואנית פיאט, אלפא רומאו, לנצ'יה ואבארט, מסיימת את שנת 2011 בגידול משמעותי של כמעט 30% ביחס לשנה הקודמת וסוגרת 3 שנים רצופות של גידול במכירות.
נתח השוק של הקבוצה עלה מ-1.2% בשנת 2008 ל-2.1% בשנת 2011 כאשר כל מותגי הקבוצה הגדילו את כמות הרכבים הנמכרת ואת נתחי השוק והחל משנת 2010 גם חזר מותג לנצ'יה לישראל .
הצפי לשנת 2012, לדברי אורי להב מנכ"ל הקבוצה, הוא פחות ורוד אך בסמל"ת מקווים לשמור על יציבות במכירות ולהשאר לפחות באותה רמה כמו ב-2011.
השאיפה להשאר על המפה מעוגנת בתוכנית שירות חדשה שבאה בין השאר לידי ביטוי בבניית המוסך המרכזי החדש של הקבוצה בפ"ת זאת לאחר שתהליך החידוש של אולם התצוגה בתל אביב הסתיים ולאחר פתיחת אולמות תצוגה בחיפה וברעננה. בעתיד מוסרים בסמל"ת עומד על הפרק חידוש אולם התצוגה בירושלים.
מה נמכר?
פיאט – בשנת 2011 עיקר המכירות היו ברכבים קטנים: 1,114 רכבים מדגם פונטו, 771 רכבים מסוג פיאט פנדה ו-452 רכבים מסוג פיאט 500. בשנה זו עלו על הכביש 1,153 רכבים מסחריים מהם 590 מדגם דוקאטו ו-562 מדגם פיורינו.
אלפא רומאו – בשנת 2011 נמכרו מדגם 159 257 כלי רכב, 161 רכבי ג'ולייטה
ו-214 רכבים מדגם מיטו.
לנצ'יה – בשנת 2011 נמכרו 141 דגמי לנצ'יה.
אבארט' – בשנת 2011 נמכרו 42 רכבים.
דגמים חדשים ב-2012
בקטגורית המיני תציע גרסה מחודשת של הפיאט פנדה החדשה שהיא חסכונית יותר ומרווחת יותר. הפנדה החדשה תגיע בסוף הרבעון הראשון. בצד זאת תוצג פיאט 500 שתגיע לראשונה בגרסה ספורטיבית עם מנוע 0.9 ליטרtwin-air שנבחר בשנת 2011 למנוע השנה, המפיק 85 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. גרסה נוספת 500Lתגיע לישראל ככל הנראה ברבעון אחרון, הינה גירסת חמישה ושבעה מושבים המבוססת על הפיאט 500 המצליחה.
בגזרת האלפא רומיאו שנת 2012 יושקעו מאמצי החדרה בדגם הג'ולייטה האוטומטית שמחירה יחל ב-159,900 ₪ והגרסה האוטומטית ב-174900 ₪.
סמל"ת לאן ?
יעדי החברה העיקרייםכוללים: צמיחה בשוק הרכב, שיפור וחיזוק המותגים, שיפור ברמה המקצועית, הגדלת מחזורימכירת חלפים ושיפור השירות ללקוחות. החברה בונה כעת מוסף מרכזי בפ"ת שיפתח בסוף שנת 2013.
פעילות ברומניה
במטרה להגדיל את הפעילות העיסקית, סמל"ת החלה לפעול לאחרונה גם ברומניה. תחת "אוטו-איטליה", היא משווקת את מתגייה ובנוסף גם את אינפיניטי, מזארטי וג'יפ. היקף המכירות בשוק הרומני נאמד בכ- 100 אלף מכוניות לשנה. כעת המדינה במשבר כלכלי , אך העתיד נראה טוב. אורי להב מציין, כי הסיבות לכניסתם לשוק הרומני, היא לבקשת היצרן, כמו כן במדינה של 24 מליון תושבים היקף המכירות יגדל בעתיד, בכך נגדיל את כוחנו מול היצרן. להב ציין עוד, כי אדם פרטי ברומניה אינו יכול לרכוש כיום רכב חדש ללא מימון.
תורמים לקהילה
סמל"ת בשיתוף עם עמותת קידום החינוך בת"א מאמצת 50 משפחות בהם ניצולי שואה וקשישים, החברה תומכת בהםבפעולת שונות ומחלקת להם מזון.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg