סוף הקיץ במכירות רכב


יונדאי I10. קטנה ופופולרית

סיכום מכירות לשמונה חודשים, עוד פעם יונדאי ועוד פעם קיה וגם קצת סקודה.
3.9.13
כשקוראים את טבלת נתוני המכירות של כלי הרכב לשמונת החודשים הראשונים מתעורר רצון לפהק. הצד המשמח הוא ההתעוררות המסויימת בשוק הרכב. הנתונים מדברים על עלייה בשיעור של שלושה אחוזים במכירות לעומת השנה החולפת. אולם מבט מהיר בנתונים איננו מבשר טובות לחסידי התחרות שכן ככל הנראה מה שהיה הוא שיהיה, שוק משעמם. אף יבואן לא מצליח לאתגר את יונדאי. אף דגם חדש לא מגיע לארץ ומטלטל את שוק כלי הרכב. בקיצור מה שהיה הוא שיהיה.
אך ניתוח מדוקדק יותר של הנתונים מגלה אור בקצה המינהרה. רואים שיבואנים מסויימים מצלחים לחדור במידה מסויימת את שוק היונדאי/קיה/טויוטה ולהגדיל את המכירות שלהם.
חמשת החברות המובילות
מכירות
1-8.13
1-8.12
שינוי באחוזים
ס"ה
152,978
148,545
3.0
יונדאי
24,672
22,745
8.4
קיה
15,292
14,073
8.6
טויוטה
14,262
13,798
3.3
פורד
10,179
14,505
-30.0
סקודה
8,775
7,945
10.4
אחוז מכלל המכירות
47.8
49.1
מנתוני הטבלה ניתן למצוא כי ההשתלטות של הקוריאניות על השוק היא כמעט ומושלמת. העליונות של הקוריאניות באה לידי המחשה בשוק העיקרי שוק הפרטיות כאן יונדאי וקיה חולקות כ-30 אחוז מכלל השוק. פעם קראנו לסובארו המכונית של המדינה היום אפשר כבר לאמר כי הקוריאניות הן המכונית של המדינה. ושיעור הגידול שלהן גבוה משיעור הגדול של כלל השוק 8.4 ו-8.6 אחוזים בהתאמה. האור בקצה המינהרה יכול להיות מתואר בכמה אופנים. דרך העינים היפאניות. עליה בעקומת המכירות של חברות כמו סובארו בשיעור של 31 אחוז ושל מיצובישי עם עלייה דרמטית של 111 אחוז אך המספרים עדיין קטנים למדי. לעומתן מאזדה ממשיכה להדרדר.
מאזדה החברה שהייתה כה פופולרית בשנים האחרונות, חרקה שינים ווהצליחה בשנה החולפת לעמוד במצעד המכירות במקום החמישי אך השנה היא נסוגה מקום אחד לטובת סקודה השנה. בהשוואה בין השנים מתברר כי העלייה נעוצה בכך ש מאזדה רושמת גידול שלילי בעקומת המכירות שלה.
שיעור הגידול של טויוטה דומה לכלל השוק. פורד גולשת במדרון חוסר דגמים או אספקה לא יציבה מה שמסביר את הנתון המעורר דאגה מבחינת היבואן ירידה חריפה של כ-30 אחוז במכירות אך היא עדיין נמצאת בצמרת המכירות בשוק. סקודה היא המרענן הרשמי השנה כשהיא עולה למקום החמישי כששיעור הגדול (שלישי בשנה החולפת) והוא הגבוה ביותר בחמישיה הראשונה ועומד על 10.4 אחוזים. מעבר לחמישיה הראשונה יש התעוררות מסויימת בקרב כמה חברות אך השפעתן על סך כל המכירות היא נמוכה למדי. רנו רושמת עליה מרשימה בשיעור של 47.8 אחוזים אך ברור כי חלק מהעליה הזו יתקזז בהמשך השנה בשל הפסקת מכירות החשמלית (בטר פלייס מכרה ב-2013 430 כלי רכב) בניכוי מכירת החשמליות העלייה ברנו היא בשיעור של 39 אחוז. מיצובישי חוזרת לעניינים עם עלייה מרשימה בשיעור של 111 אחוז, אופל צומחת בשיעור של 50 אחוז, פיאט 34 אחוזים ואפילו סובארו מגלה קולות של תחיה עם עליה בשיעור של 31 אחוז. מנגד יש חברות שרושמות ירידה במכירות בהשוואה בין השנים. פיג'ו יורדת בשיעור של 31.3 אחוזים, שברולט 30 אחוז, פולקסוואגן יורדת בשיעור של כ-14 אחוז, סיאט 12.3 אחוז ומאזדה בשיעור של 10 אחוזים.

מוניות
בשמונת החודשים הראשונים של השנה נמכרו 2,205 מוניות. היבואנים המובילים הם: פולקסוואגן 1,047, מרצדס 585, קיה 576, רנו 152,סקודה 120, אופל 140.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg