מצעד המכירות

חמשת המובילות בטבלת המכירות מוכרות למעלה מ-50 אחוז מכלל המשפחתיות. שימו לב לפורד שמגדילה בהתמדה את חלקה בשוק. יונדאי מובילה במשפחתיות, פולקסוואגן בנישת הפיק אפ ופורד בואנים. הצרכן הישראלי עדיין לא חוטף את החשמליות למרות מחיר הדלק המאמיר.
5.8.12
יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המכירות בשוק הישראלי ואחריה פורד וקיה. זאת תמונת המצב המסתמנת בשוק הישראלי ולפי מצב הדגמים החזוי לא נראה כי מר ישראלי ישנה את עורו ויעבור לדגמים אחרים אלא אם כן אחת מהחברות תנקוט במהלך של הורדות מחירים חריפות שישכנעו את הקניין הישראלי לשנות את טעמו.
סכום המכירות לחודש אוגוסט הוא העתק כמעט מדוייק של תמונת המצב לכל אורך השנה. הירידה במכירות נמשכת. בחודשים אלו נמכרו 148,545 כלי רכב לעומת 162,303 בשנת 2011. מתוך כלל המכירות 122,721 היו מכוניות פרטיות, 14,127 מכוניות בנישת ה-SUV, 8,753 מכוניות בתצורת ואן ועוד 2,944 פיק אפ. הירידה לעומת 2011 איננה אחידה. נרשמה ירידה במכירת פרטיות, ואנים ופיק אפ לעומת עליה במכירת רכבי SUV היקרים יותר. עד כה מכרו בארץ 384 כלי רכב חשמליים מתוצרת רנו פלואנס ועדיין לא נראית הפריצה הגדולה בנישה זו. יתכן שאם יובאו לארץ דגמים נוספים של חשמליות העניין שנראה עד כה די תקוע יזוז.
כאמור, יונדאי מובילה בשמונת החודשים הראשונים במכירות אך גם נתוני המכירות שלה מצביעים על רעידת אדמה קלה. עד כה נמכרו השנה 20,774 משפחתיות ירידה קלה לעומת 2011 אז היא מכרה 20,385 כלי רכב. אצל יונדאי נרשמה ירידה גם בתחום הואנים מ-264 ל-205. לעומת זאת, יונדאי הגדילה את המכירות בתחום רכבי ה-SUV מ-2,681 ל-1,766.
החברה השניה בדירוג המכירות, פורד מכרה בסך הכל 14,505 מכוניות לעומת 6,673 ב-2011. פורד הגדילה את חלקה בשוק הפרטיות מ-5,149 ל-13,017 אך בתחום ה-SUVוהואנים מכירותיה קטנו.
קיה השלישית בדירוג מכרה עד כה 14,073 מכוניות לעומת 10,810 ב-2011. קיה הגדילה את מכירותיה בתחום המשפחתיות מ-8,537 ל- 11,207 מכוניות ובתחום ה-SUV מ-1,355 ל-2,268 אך בתחום הואנים מכירותיה קטנו. טויוטה היא הרביעית בתחום המכירות , ומאזדה סוגרת את החמישיה הראשונה.
נתון מעניין במיוחד הוא חלקה של יונדאי בשוק המשפחתיות (כולל מכירות של רכבי יוקרה). חלקה של יונדאי בנישה זו הוא 17 אחוז, חלקה של פורד הוא כ-11 אחוז ושל קיה כ-9 אחוזים. טויוטה מוכרת בשוק זה 10 אחוזים ומאזדה 6 אחוזים. חלקם של חמשת היבואנים המובילים בתחום המשפחתיות הוא 53 אחוז. הנתון הזה מצביע יותר מכל כי השוק הישראלי הוא בסופו של דבר שוק בלתי תחרותי המובל על ידי חמישה יצרנים כאשר כל שאר היצרנים מזנבים בשאריות השוק.
נתון חשוב אחר הוא, החברה המובילה בתחום הפיק אפ. פולקסוואגן מובילה את הנישה הזו לאחר מכירות של 810 מכוניות לעומת 665 אשתקד. איסוזו נמצאת במקום השני עם מכירות של 775 כלי רכב לעומת 906 אשתקד, טויטה מכרה עד כה 582 מכוניות לעומת 318 בשנה החולפת. מיצובישי נמצאת במקום הרביעי עם מכירות של 433 כלי רכב ירידה מ-536.
בתחום הואנים החברה המובילה היא פורד עם מכירות של 1,172 לעומת 1,159 בשנת 2011. פיאט מתייצבת במקום השני עם 995 כלי רכב (ירידה מ-1,103
ב-2011), פולקסוואגן שומרת על מקומה השלישי עם 810 ואנים, קיה מכרה 598 ואנים לעומת 918 ב-2011, סקודה הצליחה לשווק 595 מכוניות.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg